Ha bringásként még sosem vezettél autót, valószínűleg csak sejted, mennyire életmentő lehet, ha a divat árán kicsit jobban rámész a biztonságra, amikor kiválasztod, milyen színű cuccokban tekerj. A Decathlon is felismerte ezt, gondolom ezért küldtek nekünk minden téli cuccukból neonzöldet.

Hirdetés

Látom nagyon rákattantál ezekre a rikító sárga cuccokra” – kaptam egy barátomtól az arcomba, mikor már sokadjára küldtem linket fluo színű bringás ruháról. Nekem tényleg tetszik, de tekintve, hogy mennyit tud számítani egy ilyen reflektív anyag, ez mondhatni másodlagos.

Téli cuccok a Decathlontól: Triban RC100 téli kerékpáros kabát és 500-as kesztyű

Mielőtt jogsim lett, én is szinte mindenből a feketét választottam, mert egyszerűen az a kedvenc színem. Uniszex, megy mindenhez, és menő. Aztán elkezdtem időnként én is autózni, így megtapasztaltam, hogy milyen óriási különbségek tudnak lenni aközött a bringás között, aki csak felvett magára valami sötét cuccot egy szentjánosbogár lámpával társítva, és aközött, aki láthatósági mellényt és igazán jó fényerejű lámpát használt.

Nem kell ahhoz különösen figyelmetlennek lenni autósként, hogy ebből kellemetlen szituáció legyen.

Főleg ilyenkor, télen, amikor rövidebbek a nappalok és gyakran szinte egésznapos szürkületben úszunk, az extra láthatóságon múlhat, hogy az autós biztonságos, legalább másfél méteres oldaltávval előz-e meg vagy sem.

Én viszont nem akartam láthatósági mellényt viselni (egyébként sem kötelező, csak rossz látási viszonyok között), mert lobog, és nevetségesen néz ki. És különben is, nem igazán kedvelem a gyengébb közlekedőket terhelő, kellemetlen megoldásokat. Szerencsére egyre több gyártó figyelt fel erre a szegmensre (meg valószínűleg olvasták a kutatásokat is), így a Decathlonnál is rendszeressé váltak a rikító színárnyalatok.

Hamarabb észrevenni a lábakon fényvisszaverő réteget hordó bringást

A francia gyártónál nem vicceltek, amikor ezeket a termékeket láthatósági címszóval ruházták fel, ugyanis tényleg olyanok, mintha láthatósági mellények lennének. Azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy ezek teljes értékű, sportolásra kifejlesztett kerékpáros ruhák, így nem lobognak, és minden olyan kedvező tulajdonsággal rendelkeznek, amire egy bringásnak szüksége van. Ezek a ruhák megfelelnek az EN1550-es szabványnak is, vagyis ugyanúgy minden szögből reflektívek, mint egy láthatósági mellény.

A fenti videón láthatod, hogy mekkora a különbség a fekete nadrág és a reflektív Triban RC100-as kabát között. Egyébként indulás előtt még gyorsan leültem a gép elé néhány sort legpötyögni, és már akkor is nagyon feltűnő volt a kabát, pedig csak a perifériámból láttam. Nehezen tudnám megállapítani, hogy menet közben valóban nagyobb oldaltávolsággal kerültek-e az autósok, mindenesetre azt hiszem, talán jobb érzés volt úgy tekerni, hogy mindent kimaxoltam a láthatóság témában.

Mert kaptunk egy Triban 500-as kesztyűt is, ami szintén nem csak fluo színű, de vannak rajta fényvisszaverő csíkok is – ez aranyat ér indexelésnél. Első felvételre kicsit szűkösnek tűnt az M-es méret, de használat közben egyáltalán nem nyomta a kezemet, jó a párnázottság is. A termékismertetőben őszi-téli bringázáshoz ajánlják, (5-11 fok), de nekem nem fázott a kezem benne három fokban sem. Tök jó, hogy az ujjbegyeire kis gumicsíkokat raktak, így kesztyűben is lehet használni a telefon vagy a bringás komputer érintőkijelzőjét. A fluoreszkáló részen valóban elég durván vízlepergető, ebben tényleg túl lehet élni egy csúnyább esőt is, de sajnos a hüvelykujjnál azért könnyebben át tud ázni – oda már nem jutott a csodaanyagból.

Nem úgy a Triban RC100-as kabát, ami a karokon és az elülső részén vízlepergető anyagot kapott. A cikk megírásáig csak nem akart esni (valahogy nem is bánom 🙂 ), de betartottam rendesen megnyitott csap alá és sehol semmi ázás. Jó dolog a cipzáros zseb az elülső részen, hátul viszont nekem kevésbé tetszett a kétzsebes, egyharmad/kétharmados elosztás. Kezdőknek talán ideálisabb (nekik is ajánlja a Decathlon), ők több cuccot hordanak magukkal. Egyénfüggő, de nekem az M-es méret kicsit bő volt (175 cm, 64 kg). A szokásos aláöltözőimmel párosítva nem fáztam benne 3 fokban sem, szerintem egy többrétegű aláöltözéssel bátran használható 0 fokig is.

Ezek után szinte felesleges a Triban RC120-as esőkabát, de nem tart örökké a tél, szóval nyáron, vagy már rövidcuccos időben jó szolgálatot tehet. Ez is megkapta az EN1550-es szabványt, vagyis minden irányból reflektív, így a borult időben hosszúra nyúlt bringázások is biztonságosak (és szárazak) lesznek. Ahogy egy ilyen esőkabátnál az kötelező, ez is nagy megnyitásokat kapott a hátán és elöl is vannak rajta lyuggatott szellőzések. Mint említettem, eső híján sokat nem volt rajtam, így nehéz lenne megállapítanom, hogy pontosan milyen a neki kitalált körülmények között, de nem tűnt jobban izzasztónak, mint más esőkabátok.

Szigorúan nem 100%-osan tudományos célzattal mind a kabátot, mint az esőkabátot megfújtuk egy erős lombfúvóval, hogy megnézzük, mi igaz a szélállósággal kapcsolatban. A videón láthatjátok, hogy a gyertyák nem aludtak el, szóval tényleg elég jól taszítják a szelet ezek a ruhák.

Aki biztonságos téli bringás cuccokat szeretne magának, simán elégedett lesz mind a Triban RC100-as kabáttal, a Triban RC120-as esőkabáttal és az 500-as kesztyűvel is. Egyértelműen hozzák azt, amit a gyártó ígér – nem is kérhetnénk mást.

Hirdetés
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet