Rövid bemutatóvideónk után alapos tesztelésnek vetettük alá a Bryton egyik csúcsmodelljét, a Rider 750-est. A funkciók ígéretesek, hiszen lényegében mindent tud, amit ma egy csúcseszköztől elvárhatunk. Akkor hol a de?

Hirdetés

A doboz tartalmára már a hozzánk érkezett 750E-nél sem lehet panaszunk: a gumis, gyorsrögzítős megoldás mellett a kormány közepe felé nyúló, imbusszal rögzíthető (kulcsot is adnak hozzá) dizájnos fémdokkolót is kapunk (ezzel pedig egy gumitoldó is jár a vékonyabb kormányokhoz), de van plusz heveder a biztonsági rögzítéshez, illetve kapunk egy micro USB kábelt is a töltéshez. A kitet pillanatok alatt fel lehet szerelni, a konzol igényes, az eszköz nem lötyög benne rossz úton sem.

Maga az eszköz átmérője kicsi, viszont viszonylag vastag, így annyira nem mondanám könnyűnek. Utóbbi persze így is csak 93 gramm, tehát attól nem kell tartani, hogy megérezzük a kormányon. Inkább az átmérő az, ami kicsit bekorlátozza a lehetőségeket. Maga az eszköz 9,7 cm, de ebből a kijelző átlója csak 7,5 centi, szóval nagyon térképet böngészni nem ezen fogunk, de erről majd kicsit később. A kijelző IPX7-es vízállóságot kapott, ami 1 méterig 30 percig biztosítja az eszközt, tehát egy esős menet nem jelenthet akadályt, és szélsőséges esetben valószínűleg egy nagyobb pocsolyában sem lesz semmi baja. Sajnos a kijelző fényes felületet kapott, ami a nem különösebben combos fényerő mellett azért okozhat meglepetéseket. A betekintési szöggel viszont semmi baj nincs, bár ez igazából ebben a felhasználási körben nem is annyira fontos tényező, hiszen úgyis csak felülről fogjuk kémlelni az eszközt.

Ha sorra vesszük a Bryton Rider 750 funkcióit, talán egyszerűbb lenne azt megemlíteni, hogy mi az, amit nem tud. Van benne Bluetooth, ANT+, Wifi, barometrikus magasságmérő és GPS is, tehát lényegében bármilyen külső eszközt csatlakoztathatunk hozzá: pulzusmérőt, wattmérőt, pedálfordulat szenzort, bike radart, de tud kommunikálni okosgörgőkkel, e-bike-okkal, és mindhárom nagy gyártó elektromos váltórendszerével is. Mindezek mellé 20 órás üzemidőt ígér a Bryton, ami átlagos felhasználás mellett egy elfogadható érték. Memóriakapacitásra 300 edzést ad meg a gyártó.

Van benne egy basic edzéstervező is (igazából belepötyöghetjük az intervallumainkat), és ahogy azt kell, szinkronizál a legnépszerűbb tracker appokkal (Strava, Trainingpeaks, Relive, Komoot nem jelenthet akadályt). A sok-sok funkciót három profilra oszthatjuk el, szóval annak sincs akadálya, ha alkalmanként más is használná a kütyüt. A Rider 320-asnál nekem nagyon tetszett, hogy egyszerűen, appról, grafikus felületen lehetett állítgatni a bringázás közben látható adatok elrendezésén. Ez megmaradt a 750-esnél is, de az appról az eszközre költözött a funkció: az egyes területek hosszú érintésével lehet előhozni a menüt, ahol ki lehet választani, mit szeretnénk látni. Brutálisan sok minden van, igazából olyan adatot is ki lehet rakni, amire elsőre nem is gondoltam volna. Például a napnyugta egy igen kedves és hasznos funkció, de természetesen a széleskörű támogatás okán láthatjuk a kijelzőnkön az pedelecünk töltöttségét vagy az elektromos váltónk aktuális fokozatát is. Szintén jó dolog, hogy az ujjunkat alulról felfelé húzva a kijelzőn azonnal meggyőződhetünk arról, hogy a pulzusmérőnk vagy egyéb csatlakoztatott eszközünk rendben kommunikál-e a Brytonnal.

Figyeli, mit mondok

A fentiek mellett a 750-es egyik nagy újdonsága, hogy akár hangutasítással is megmondhatjuk neki, hogy hová tervezze a legközelebbi bringázást. Elsőre kicsit szkeptikus voltam a funkcióval kapcsolatban, hiszen az ilyen hangvezérelt dolgok ritkán működnek jól (azok is általában angolul), de ez egyszer sem hibázott és tökéletesen felismerte a magyar településneveket is. Nagy szerencse, mert a kijelző apró mérete miatt billentyűzettel nem tudjuk bepötyögni a célpontot, maximum a gombostűt tudjuk lerakni a térképen. Egyébként a navigáció is rendben működik, jól reagál az irányváltásokra, ismeri a kerékpárutakat és rögtön újratervez, ha letérünk a kijelölt útvonalról (ezt persze ki lehet kapcsolni). A térkép OpenStreet Map alapú, tehát semmi extra, a gyártó félévenkénti frissítést ígér.

A problémák igazából a csatlakoztatással és a gyári mobilos applikációval (Bryton Active app) vannak. Utóbbi ugyanis alapfeltétel az eszköz működéséhez, ami engem talán nem is zavarna, ha tökéletesen stabilan működne. Nekem egy viszonylag új Huawei-em van (P30), a kezdetekben viszont nagyon nem akart működni az összekapcsolódás, az eszköz rendszeresen hibaüzeneteket dobált fel, mert úgy érzékelte, hogy a telefonos app nem fut a háttérben. Aztán egy hónap alatt jó pár firmware frissítés érkezett és ez a probléma lényegében megszűnt szerencsére. Néhány más kifejletlenségből adódó furcsaság azonban maradt.

Ha már az útvonaltervezést ennyire promózzák a Rider 750-nél, én elvártam volna egy legalább közepesen jól működő tervezőt, de sajnos csalódnom kellett. A gépi útvonaltervezés a Bryton oldalán igazából sok mindenre nem jó, azon kívül, hogy pontokat tudunk lerakni a térképen. POI-kat nem tudunk elhelyezni és a már lerakott útvonalpontokat sem tudjuk rendezgetni. Segíthetne az előre letöltött útvonalfájl importálása, de azzal hiába próbálkoztam bárhogyan, a webes felületen sehogy sem jártam sikerrel.

Útvonaltervezés a webes felületen

Ez a webes Bryton felület egyébként eléggé úgy tűnik, mintha egy az egyben a telefonos app butított változata lenne, hiszen a Bryton Active-ben sem jobbak a lehetőségek az útvonaltervezésre. Funkciója annyiban van, hogyha gpx fájlt akarunk a komputerre rakni, akkor előbb a telefonra fel kell tölteni, és meg kell nyitnunk a Bryton Active appal, hiszen ezzel lehet majd átszinkronizálni a térképfájlt (igen, sajnos közvetlenül a komputerre nem lehet) a bringázáshoz.

A főképernyő. Van magyar nyelv is

Összességében nekem tetszett a Bryton Rider 750, hiszen hibái javarészt szoftveres eredetűek, amelyeket úgy tűnik javítgat a gyártó. Ahhoz viszont, hogy igazán megérje a 90 ezer forint körüli árát, tényleg az kell, hogy a rengeteg funkciót ki is használjuk. Mondjuk ki: a hardcore bringások eszköze a 750-es. Olyanoké, akik hétköznaponként csattogtatják a wattokat, hétvégén viszont nem kizárt, hogy egy bikepackingen sütögetik a szalonnát, vagy a családdal mennek el valamilyen többnapos túrára, ahová nem árt egy jó, térképes GPS.

Hirdetés
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet