A Győr-Pannonhalma bringaút méltán volt esélyes 2022-ben az Év Kerékpárútja címre, mi pedig egy laza félnapos túrán megnéztük, hogy miért.  Utunknak különös apropót adott a Capriolo Trekking Roadster, ami egy aluvázas, tárcsafékes mindenes (részletes leírás itt). Bár a bringát elsősorban aszfaltra tervezték, kipróbálunk vele mindenféle minőségű utat, és legalább 150 km-en keresztül teszteljük minden funkcióját és alkatrészét.

Hirdetés

Távolság: 46,2 km
Emelkedés: 270 m
Nehézség: Nehéz, mert az apátsághoz fel kell mászni, egyébként könnyű
Bringa: bármilyen
GPX file

Túránk Győrből indul, amit Budapestről óránként induló vonattal vagy autóval is szűk egy óra alatt el lehet érni. Amennyiben a vonatot választjátok, a vasútállomásról a Bartók Béla úton indulva kerékpárúton tudtok becsatlakozni a körhöz. Mi autóval a Nádorvárosi temetőnél parkoltunk, a gpx file útvonala is innen indul. Győrben figyelnek a bringásokra: utak, táblák, felfestések segítik a közlekedésüket. A Szent Imre út mentén haladva kiérünk a városból és rögtön megértjük, hogy miért volt esélyes az Év Kerékpárútja címre ez a szakasz. Néhány belterületi utcai szakasz kivételével széles, jó minőségű út vezet végig Pannonhalmáig. Az út mentén szinte egymást érik a színvonalas bringás pihenőhelyek, ahol viszont nincs kút. Érdemes tehát lakott területeken feltankolni vízzel. Győrt elhagyva az első pihenő érdekessége a mellette elhelyezkedő emlékmű, ami az egyetlen magyar területen vívott és szempontunkból elvesztett napóleoni ütközetnek, a kismegyeri csatának állít emléket.

Következő állomásunk Nyúl község, ahol a templom melletti kútnál rendre megállnak a bringások egy kis vízért. Kiérve a településről továbbra is a bringasztrádán hajtunk és gyönyörködünk az egyre jobban kirajzolódó Pannonhalmi Apátságban.

Érdekes változatosság a következő település Écs és annak a frissen átadott pumpapályája. Bárki bemehet és kipróbálhatja magát. Ne hagyjátok ki. Itt egyébként egy szerszámos stand is helyet kapott, ha esetleg valakinek szerelnie kellene.

Pannonhalmán sok helyen megállhatunk enni és inni, de mégiscsak az apátság a fő szenzáció. Ide viszont fel kell mászni, ami kiváló alap a társaságon belüli veszekedéseknek, mert mindenképpen fájni fog. Három alternatíva közül lehet választani.

1) A Hunyadi utcán felkapaszkodni, ami meredek és forgalmas. Igaz, hogy 30 km es korlátozás ki van téve, de tapasztalat szerint ez egyesek gépjárművezetőknek csak ajánlás.

2) A falun keresztül felbaktatni. Mi ebbe futottunk bele (a gpx file ezt jelöli), de itt sajnos nem is lehet tekerni, tehát ez gyalogos út. Ha ezt választod, érdemes lerakni a bringát a központban és szépen felsétálni.

3) Nyalka felől az Arany János úton felkapaszkodni (mi erre jöttünk le). Ez hosszabb, de nem olyan meredek emelkedő, mint az előbbiek, de a szint az szint.

A Pannonhalmi Bencés Főapátság több, mint ezer éves múltra tekint vissza. A vár épülete, a sétány, az arborétum és a levendulás, az illatmúzeum rengeteg érdekességgel szolgál. A programok egyénileg is látogathatók, de meg lehet várni a vezetett túrákat is. Ha nem a faluban hagyod a bicajt, a Viator étteremnél, vagy a fenti a parkolóban le tudod lakatolni, illetve nekünk, bringásoknak az is fontos infó, hogy az apátság látogatásához elvárt a fedett váll és a térd alatt érő nadrág vagy szoknya.

Az apátságtól Nyalka irányába indulva legurulunk a levendulás bejáratáig, ahol megnézni, fotózni, megszagolni, megenni és meginni és még ki tudja, mit lehet csinálni a levendulával. Innen tovább tekerünk az Arany János úton, majd jobbra fordulva Ravazd felé visszajutunk Pannonhalma központjába.

A vissza út Nyúlig ugyanaz itt, azonban a Béke utcánál veszünk egy balkanyart és a változatosság kedvéért a Győrújbarát – Ménfőcsanak útvonalon jutunk vissza Győrbe. Bár itt nem kiépített bringaúton haladunk, de mivel a települések egymást érik, nem kell lakott területen kívül közösködnünk az autókkal. Arról nem is beszélve, hogy tapasztalatunk szerint a helyiek nagyon előzékenyek a bringásokkal, tehát az autóforgalom egyáltalán nem zavaró. Mindenesetre ez is egy alternatíva Győr felé, de az sem jár rosszul, aki az eredeti Pannonhalma-Győr bringautat választja.

A túrát családoknak, baráti társaságoknak egyaránt ajánljuk. Egy remek hétvégi program lehet Győr megismerése, amit kiegészít ez a laza negyvenes bringatúra, akár úgy, hogy Győrben kölcsönzünk bringát.

És, hogy hogyan állunk a Capriolo Roadster Trekkingünkkel 124 km után? Az ülés továbbra is kényelmes, a gumit teljes terheléssel továbbra sem tudtuk elnyűni. A 3×7 Shimano Tourney váltó pontosan az ilyen túrákhoz való, ahol lendületesen is tudsz haladni, de néha meredeket is kell mászni. Viszont már elkezdődik az alul felül váltás és többször kell korrigálni. Ne felejtsük el, hogy ezt a váltót elsősorban normál, aszfaltos használatra tervezték, mi meg azért már rázkódtunk vele földúton és csak bele tettünk már 124 km-t. A tárcsaféknél pedig 100 km után jelentkezik némi csikorgás. Ezek teljesen természetes tünetek és kis karbantartással, illetve utána állítással lehet kezelni őket, otthon is, illetve az üzletben is szívesen segítenek ebben. Továbbra is kedvencünk a Monte Grappa ülést, ami kifejezetten kényelmes ebben a kategóriában.

Az extrém teszt első részét itt olvashatod.

A cikk a Belo Bike segítségével és támogatásával készült. A Belo Bike üzletét Biatorbágyon a bringa út mellett a Bia korzó 1. emeletén találod, vagy a www.belobike.hu-n.

Hirdetés
Itt olyan írásokat olvashatsz, amelyek a Flowcycle többi cikkeihez hasonlóan érdekesek és hasznosak, de elkészítésüket egy külső cég támogatta.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet