Tovább folytatódik az országos kampány, melynek keretében felhívják a gépjárművezetők figyelmét a biztonságos előzési oldaltávolság betartására.

Hirdetés

A kerékpárosok a közlekedés egyik legkiszolgáltatottabb résztvevői. Nem védi őket nagyszilárdságú fémekből összerakott karosszéria, saját testi épségüket nem védelmezik aktív biztonsági rendszerek, csupán önmagukon és az őket körülvevő többi közlekedőn múlik biztonságuk. Ahhoz, hogy csökkenjen az utak terheltsége és minél többen üljenek bringára, elengedhetetlenül fontos, hogy a kerékpározás biztonságosabbá váljon. Ezt egy nemrégiben elkészített kutatás is alátámasztotta, ahol a megkérdezettek 80%-a azt válaszolta, hogy többet ülne kerékpárra, ha nagyobb biztonságban érezné magát.

A magyarok szeretnének többet bringázni, de még nem mernek

Habár előfordul, hogy a forgalom tempójánál lassabb kerékpáros néhány pillanatra feltartja a forgalmat, fontos, hogy a bringásokkal előzékenyek legyünk, hiszen minél több a biciklis, annál egyszerűbb lehet a gépjárműves közlekedés és annál tisztábbá válhat a nagyvárosok levegője is.

Az Aktív Magyarországért felelős kormánybiztosi iroda több mint egy éve tart egyeztetéseket egy nagyszabású KRESZ-módosító csomagról, aminek egyik legfontosabb eleme a városban egy, városon kívül másfél méteres előzési oldaltávolság szabályi szintre emelése. Európában már sok országban a helyi KRESZ részét képezi ez a szabály, sőt, Magyarországon már a bírói döntéshozás során is a másfél méteres előzési oldaltávolságot tekintik ökölszabálynak.

A módosítás bevezetése előtti tájékoztató kampány részeként már több helyen is találkozhattunk a helyes mértékű előzési oldaltávolságot hirdető reklámokkal, a napokban viszont csatlakozott a budapesti közlekedés egyik meghatározó alakja, a BKK is a kampányhoz. A közlekedési cég buszain és megállóiban is találkozhatunk majd a másfél méter kampánnyal. Külön öröm volt, hogy a kormánybiztosi irodával és a Tour de Hongrie szervezőivel közösen egy olyan interaktív sajtótájékoztatót szerveztek, ahol személyesen is meg lehetett tapasztalni, milyen az, amikor egy autós veszélyesen előzi meg a bringást.

A bemutatón görgőkkel kitámasztott kerékpárokra lehetett felülni, miközben Szabó Krisztián háromszoros autocross Európa-bajnok hajtott el autóval mellettük. Krisztián először a bringásokhoz igen közel hajtott el, ami a kerékpárosok számára még álló helyzetben is elég hajmeresztő volt. A demonstráció területére kordonokat is helyeztek, amin jól meglehetett figyelni, hogy a túl kicsi oldaltávolsággal végrehajtott előzés nem csak azért veszélyes, mert csökken a kerékpáros mozgástere, hanem azért is, mert az elhaladó jármű által keltett légörvények az autóhoz szippantják a kerékpárost.

A jövőben nem csak a BKV, hanem a VT-Arriva (a BKK másik nagy alvállalkozója) buszain is megjelennek majd a másfél méteres kampány reklámjai, tavasszal pedig a MOL is csatlakozik a kezdeményezéshez.

Tématámogatás. Készült Magyarország Kormánya támogatásával

Hirdetés
Itt olyan írásokat olvashatsz, amelyek a Flowcycle többi cikkeihez hasonlóan érdekesek és hasznosak, de elkészítésüket egy külső cég támogatta.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet