Itt az ítéletidő, sorra dőlnek a hidegrekordok, így bringázni is körülményessé vált. Vagy mégsem? Mutatunk néhány lehetőséget, amikkel ezeken a cudar napokon is elfoglalhatod magad.

Görgőzés

Főként versenyzési céllal tekerők számára lesz első számú megoldás a görgőzés. Kényelmetlen és rettenetesen izzasztó, de a győzelmet sem adják ingyen. Ha a résztávok sem segítenek, segíthetnek a YouTube-on tucatjával megtalálható korábbi kerékpárversenyek videói. Vagy kapj rá te is a Zwiftelésre, Strava csoportunkból sokan kattantak rá.

Filmcycle

Ha rossz idő van, akkor máris jöhet a filmnézés. Ez talán korunk legnagyobb alapvetése, és szerencsére tudunk is segíteni neked ebben. Válogass (bringás) filmeket gyűjtő rovatunk, a Filmcycle kínálatából ide kattintva. Egyik legújabb magyar kerékpár-manufaktúrát bemutató dokumentumfilmet rögtön meg is nézheted nálunk.

A Sapkás – ingyenesen nézhető az új magyar bringás dokumentumfilm

Jótékonykodj!

Fotó: Budapest Bike Maffia / Facebook

A nagy hidegben a szokásosnál is nagyobb szüksége lehet a rászorulóknak a segítségre. Ossz ételt vagy forró italt, használaton kívüli matracot, meleg ruhákat! Vidd el feleslegessé vált, de még jó állapotú cuccaidat olyan szervezeteknek, akik segítenek abban, hogy a segítség eljusson azokhoz, akik rászorulnak! A Budapest Bike Maffia csapata például tud majd segíteni neked ebben.

Foglalkozz a szeretteiddel!

Kissé didaktikusnak tűnhet ez a fejezet, de magunkon is tapasztaljuk, hogy hajlamosak vagyunk túltolni azt a bizonyos biciklit. Ilyenkor egy-egy családi program, akár csak egy ebéd és egy beszélgetés is sokat lendíthet a helyzeten. Pupu írt egy remek cikket a témában, amiből szintén jó ötleteket meríthetsz.

Feleségkezelés – Megfér a bringa és a párkapcsolat egymás mellett?

Tedd rendbe a bringádat!

Ha beüt a fagy kint, vagy leszakad az ég, nincs több kifogás, tényleg ideje rendbe tenni a bringádat. Egy-egy régóta halogatott fékbetét- vagy bowden csere, centrírozás mellett jut idő ilyenkor a finomhangolásra is. Nyom a nyereg, hozzáér a sárvédő a kerékhez? Itt az idő, hogy helyre rakd a kirakós utolsó darabkáit is. Így biztosan nem lesz lelkiismeret-furdalásod, hogy kihagytad az aznapi tekerést.

Egy kis gyógytorna?

Ha minden beállítást kipróbáltál, de még mindig fáj az a derék, érdemes elmenni egy profi kerékpár-beállításra, vagy egy szakképzett gyógytornászhoz. Jó esetben tényleg csak pár centit állítani kell a nyergen, de az is lehet, hogy van egy enyhe gerincferdülésed. A hátfájás télen illetve tavasszal, hosszú kihagyás után bringára ülőknél gyakori probléma, amire számos otthonról is könnyen végezhető izomerősítő gyakorlat van. Elég pár hétig csinálni és már óriási fejlődést érhetsz el velük. Mikor, ha nem most?

Futás, egyéb sportok

Ha már eleged van a görgőzésből, de mindenképpen lételemed a sport, mi a futást javasoljuk. Nedves időben kevésbé ázol meg és hasonló intenzitást a bringához képest rövidebb edzésmunkával is el tudsz végezni. Aki nincs hozzászokva, annak kellemetlen lesz az első néhány alkalom, mert teljesen más izomcsoportot mozgat meg, mint a bringa, de két hét rendszeres futás és nyújtás után már nem fog gondot okozni a futás sem. Ha tényleg rettenetes az idő jöhet a squash, vagy akár csak egy edzőtermi kiruccanás.

Olvass egy könyvet!

Már jó ideje ígérgeted magadnak, hogy kezedbe veszel egy művet? Jobb alkalmat nem is találhatnál, mint a rossz idő. Az olvasás feltölt, kitisztítja az agyat, akár abban is segít, hogy a mindennapokból kicsit kizökkenj és pár óra erejéig egy másik világban találj menedéket. Én például ha figyelek arra, hogy havonta legalább egy könyvet elolvassak, azt figyeltem meg magamon, hogy sokkal többször kelek fel úgy, hogy emlékszem az álmaimra. Hidd el, mindenkinek jó tesz egy kis elszakadás még a legjobban szeretett hobbijától is!

Lomtalaníts

Rég ki kellett volna már dobnod azt a használhatatlan kereket ugye? Polcokban állnak a felesleges dobozok a lakás sarkában – ismerős? Ess túl ezeken, ha rendet teremtesz a környezetedben meglátod, a fejed is kicsit megtisztul. Ez előny akár hétköznapi bringás, akár sportoló vagy.

Bringázás

Övön aluli, de nem hagyhatjuk ki innen ezt a pontot sem. Sokszor olyan kifogások hátráltatnak bennünket a két kerékre pattanásban, amelyek valamilyen dogmán alapulnak. Gyakran ilyen a téli kerékpározás esete is. Ma már elég jó arányban takarítják a kerékpárutakat az új kotrógépek, ráadásul ha havazik, még kevésbé is ázol meg, mintha esne az eső. Szerezz be egy sárvédős bringát, dobj magadra egy szuper kesztyűt, sálat, sapkát és csapasd le ilyenkor is legalább azt az 5-7 kilométert, ami a munkába vezet. Szakértőnk szerint, ha jól felöltözöl, az ízületeid miatt sem kell aggódnod. Ha a dán koronahercegnőnek megy…

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet

16 − hét =