Ropogó gallyak, sercegő gumi, sziszegő teleszkóp – ilyesmi dallamokból áll össze egy boldog montis hétköznapi zenéje. Megpróbáltuk összeszedni, hogy miért is szeretjük annyira a bringázásnak ezt a műfaját.

  1. Jó hatással van a szív- és érrendszeredre

Nagyobb izomcsoportokat mozgat meg, ezáltal több oxigénre van szükséged. Tökéletes kardió sportág, fejleszti a szíved egészségét. Amikor küzdesz egy emelkedőn és úgy érzed, hogy mindjárt meghalsz, valójában növekszik a véráramban az oxigén mennyisége ezáltal tágítja az ereidet és segít őket tisztán tartani.

  1. Jól érzed magad tőle

Nem kell nagyon magyarázni, milyen fantasztikus érzés egy kiadós mászás után felszabadultan lejtőzni egyet. Montizás közben több endorfin (boldogsághormon) termelődik, így jobban érzed magad és több energiád lesz.

  1. Magabiztosabb és kitartóbb leszel

Egy-egy nehezebb pálya felér egy meditációval agyunk számára, az új technikák elsajátításával pedig nőhet az önbecsülésed és a magabiztosságod is. Ha az erdőben, mindentől távol esel egyet, vissza kell ülj, ha haza akarsz jutni. Arra tanít, hogy a mindennapi életed során is kitartóbb legyél a kudarcok ellenére is.

  1. Növeli a kreativitásod és a problémamegoldó képességedet

A változatos terepviszonyok és szintemelkedések miatt a montizás során szinte folyamatosan rákényszeríted az agyadat, hogy gyors döntéseket hozz. Ez a folyamatos figyelem növeli a kreativitásod és javítja a problémamegoldó képességedet a hétköznapi életben is.

  1. Fontos lesz számodra a természet

Japán kutatók már régen felfedezték, hogy amikor a természetben vagyunk, csökken a stressz és könnyebben relaxálunk (lásd erdőfürdőzés irányzat) a zsúfolt városi környezet pontosan ellentétes hatást vált ki – növeli a szorongást és félelmet az agyunkban. Tehát minél több időt töltesz a bringádon a természetben, annál inkább összekapcsolja majd az agyad a jó érzéssel az ott eltöltött időt. Minél több időt töltesz majd a természetben, annál inkább lesz számodra is fontos környezetünk védelme és megóvása.

  1. Kevésbé leszel stresszes

Az edzések a szerotonin termelődést is segítik, azok pedig nagymértékben felelősek azért, hogy kevésbé legyél ideges és ne szorongj. Segít, hogy jobban megéld az adott pillanatot.

  1. Fejleszti az egyensúlyérzéked és a koordinációs képességed

A mountainbike egy dinamikus sport, a változatos terep és körülmények miatt a kerékpáros folytonos figyelmét igénybe veszi, így erősíti az idegpályákat is. Az egyensúlyhoz és koordinációhoz szükséges az agy, az idegek az izmok és az idegrendszer egységes működése.

  1. Az egész tested megmozgatja

A bringásoknak általában erősek a lábaik, izmosak a combjaik és a fenekük. A montisoknál a mászások és a kanyarok miatt a felső test is dolgozik. Az egyensúly megtartása érdekében fejlődni fognak a felső test izmaid és az oldalsó hasizmaid egyaránt.

  1. Csökkenti a betegségek kockázatát

Kutatások bizonyítják, hogy akik a hét 5 napján legalább félórát tekertek, azok fele olyan gyakran voltak betegek, mint a nem kerékpározó társaik. Nőknél még egy hasznos összefüggést találtak: a rendszeresen kerékpározó nők között kevésbé gyakori a mellrák.

  1. Javulnak a reflexeid

A montizáshoz szükségesek a gyors döntések, hogy elboldogulj egy-egy technikásabb ösvényen, figyeld a terep változásait, gyorsan reagálj. Ezek mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy javuljanak a reflexeid és csökkenjen a reakcióidőd.

+1 Akkor se unalmas a verseny, ha nem te vagy a legerősebb

Országúton könnyen unalmas küzdéssé válhat egy verseny, ha leszakadsz az élmezőnyről. Montiban a változatos terepviszonyoknak köszönhetően mindig izgalmasan telnek a kilométerek.

Valamit kihagytunk? Írd meg kommentben!

Címlapfotó: Dorothy Castillo,  Pexels

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet