A PTV Group 2015 tavasza óta vesz részt a FLOW nevezetű kutatási projektben. A program során azt vizsgálják, hogy a gyalogos és a kerékpáros közlekedéshez szükséges intézkedések, hogyan segíthetnének a városi torlódások csökkentésében.

A FLOW projekt kollégái a PTV Viccim és a Viswalk segítségével elkészítettek egy szimulációs videót, hogy felhívják a figyelmet a céljaikra. A mozgóképen ötféle utazási módot mutatnak be 200 emberrel. A járművekben kategóriánként arányosan elosztják a 200 utast. Eszerint…

Hirdetés
  • 1 autóban 1.5 ember utazik, összesen tehát van 133 autó (a sor hossza 1 030 méter),
  • 1 buszban 20 ember van, azaz 10 busz halad az úton,
  • 1 villamoson pedig 40 ember utazik, tehát 5 villamos látható,
  • továbbá 200 bringás
  • és 200 gyalogos tűnik fel a szimulációban (a sor hossza 27,6 méter).

A kérdés az, hogy vajon közlekedési zavar, vagy külső tényező befolyása nélkül, melyik sor lépi át hamarabb a vonalat előre meghatározott tempóban? Mutatjuk a videót és közben lehet tippelni is:

A megfejtés:
  1. buszok – 00:31 mp
  2. villamos – 00:32 mp
  3. gyalogos – 00:38 min
  4. kerékpár – 01:59 mp
  5. autók – 04:08 mp

A szimuláció szerint tehát ez a folyamat az autóval közlekedőknek telik a legtöbb időbe. Az autókat követik a kerékpárosok, a gyalogosok, majd a villamosok. Az első helyen pedig a buszok állnak.

Eleged van a dugóból? Állj ki a bringás fejlesztések mellett!

 

Ha a szimuláció, valamint a projekt részletei is érdekelnek, ezen a linken találsz bővebb információkat.

Hirdetés

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet