Fáradt vagy? Fúj a szél? Nem akarsz megizzadni? Rossz a közlekedési kultúra Magyarországon? Ez a cikk motivál és meggyőz, ha előkerülnének a kifogások a biciklizéssel kapcsolatban.

Ha a bringára ülsz…

1. Sportosabb leszel

2. Megszabadulhatsz a felesleges kilóktól

3. Bye-bye dugó

4. Így rengeteg időt spórolhatsz meg

5. Ami nyugodtabbá tesz

6. És pénzt is megtakaríthatsz

7. Több időd marad azokra, akiket szeretsz

8. Soha többé nem fog érdekelni az üzemanyag áremelkedés

9. Nem kell parkolóhelyet keresned

10. Mindenhová időben megérkezel

11. Többé nem fogsz a dugóban ülve, sóvárogva a bringásokra nézni: “bárcsak én is suhanhatnék”

12. Nincs több járatkimaradás

13. Nincs többé rossz idő. Csak dobj fel egy bőrkabátot és nevess az esőre!

Fotó: Francis Bourgouin – Flickr

14. Nem kell többet fél órákat várnod az éjszakaira

15. Együtt utazni még soha nem volt ekkora flash!

16. Együtt szívni sosem volt még ekkora fun!

Fotó: Hattyár Dániel – Strava

17. Minden hétre úgy nézhetsz vissza: te már ki-ki lépegettél a komfortzónádból

18. Minden nap úgy fekhetsz le, hogy tettél valamit az egészségedért

19. Megvolt a napi jó cselekedet: te már tettél a környezeted tisztaságáért

20. Attól sem kell tartanod, hogy feltartod a forgalmat. Kutatások szerint Budapesten az autóval közlekedők átlagsebessége nem több mint 15 km/h. Ezt totálisan edzetlenül is tudod tartani, néhány hét alatt meg jócskán túl is szárnyalod.

21. Több időd marad a munkára

22. Bizony, kutatások szerint a bringás férfiak tovább bírják az ágyban

23. Jobban bírod majd a stresszt is

24. Egészségesebb leszel

25. Kiválthatja a meditációt

26. Addig se a telefonodat nyomkodod

27. Ha sokat bringázol, bringás leszel

28. Közösségbe tartozni pedig jó!

29. Új barátokat szerezhetsz

30. Talán megízleled a győzelem ízét

31. De a kudarcot is méltósággal viseled

32. A bringások tudják, hogy a Tour de France-on mit lehet nézni

33. És értik, miért nem feltétlenül az nyeri a versenyt, aki a legtöbb szakaszon győzedelmeskedik

34. Tudják miért kell borotválni a lábakat

Fotó: Richard Masoner / Cyclelicious – Flickr

35. Mernek kesztyűben kezet fogni

36. Képesek egyszerre sportolni, kikapcsolódni, közlekedni és világot látni

37. Az egyik legtörékenyebb barátjuk a kulcscsontjuk

38. Egy bringás tudja, hogy a stoplis cipő nem arra való, hogy a fűben futkározzunk benne

39. Tudtad, hogy biciklin ülve te vagy a leghatékonyabban mozgó élőlény a földön?

40. A bringa segít formába lendülni

41. Nem kell kiöltözni

42. Ugyanakkor öltönnyel is elegáns

43. Szinte mindenkinek van bringája, de ha még sincs, akkor sem olyan nehéz és költséges beszerezni

44. A biciklizést tényleg nem lehet elfelejteni, ha az ember egyszer megtanulta. Sőt, vannak alternatívák is.

45. Egy városban minél többen pattannak nyeregbe, annál biztonságosabb a kerékpáros közlekedés.

46. A bringázás csökkenti a kettes típusú diabétesz kockázatát

47. Sose késő elkezdeni – Egy kutatás szerint a középkorú nők és férfiak nagyban csökkenthetik a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát, ha felülnek a biciklire és két keréken járnak munkába.

48. Csökkenti a koleszterint és a magas vérnyomást is a bringázás

49. Javul a folyadékháztartásod is, mert szükségszerűen többet fogsz inni

50. A bringásokat sokkal kisebb arányban sújtják az alvászavarok is

51. Búcsút inthetsz a koplalásnak is, hisz úgyis ledolgozod a napközbeni utazással

Ha tetszett az összeállítás, küldd tovább egy olyan ismerősödnek, aki még csak gondolkodik azon, hogy kerékpárra pattanjon!

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet

1 × kettő =