„A fővárosi önkormányzat szakmai stábja elkezdte kidolgozni a kerékpáros hálózat gyors bővítésének stratégiáját” – mondta az Index.hu-nak Balogh Samu, a főpolgármesteri iroda kabinetfőnöke. Már csak a jó időre várnak.

Hirdetés

A világ sok más nagyvárosának példáját követve Budapest is új kerékpáros útvonalak kijelölését tervezi, méghozzá már a nagyon közeli jövőben. Az indok egyszerű: a kijárási korlátozások miatt a gépjárműforgalom több mint a felére esett vissza, azoknak viszont, akiknek mindenképpen muszáj közlekedniük, előnyösebb, ha nem a tömegközlekedést, hanem a kerékpárt választják.

Ennek egyik első ösztönző lépése volt a 100 Ft-os Bubi-bérlet bevezetése és most úgy tűnik, a hiányos budapesti kerékpárút-hálózat is bővülhet. A pontos útvonalakról még nem született végleges döntés, de valószínűleg a Magyar Kerékpárosklub javaslatai lehetnek az irányadók. Örülünk és támogatjuk a kezdeményezést, de reménykedünk, hogy a kijelölt útvonalak közül sok a járvány után is megmarad.

Hirdetés
ForrásIndex.hu
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

3 hozzászólás

  1. Kerékpározni véleményem szerint nem a fővárosban kell,hanem a külterületeken,vagy vidéken.Azon egyszerű okból,hogy a járda a gyalogosoké,kismamáké,gyerekeké,mivel az úttesten nem lehet közlekedni,ugye?!Halálos baleset is származhat abból,ha a járdán kerékpáros és gyalogos ütközik!Tapasztalatból mondom.A kerékpárosok egyébként sem tartják be a szabályokat,fegyelmezetlenek és szemtelenek,ezt is tapasztalatól mondom!Ha elveszik a járdát,hol fog közlekedni a gyalogos?!

    • Kezicsókolom
      „A kerékpárosok egyébként sem tartják be a szabályokat,fegyelmezetlenek és szemtelenek,ezt is tapasztalatól mondom!”
      A kerékpárosok? Mind? Szerintem én nem. A párom sem. A kollégám sem. Megállunk a pirosnál. Elsőbbséget adunk, amikor kell. Nem járdázunk. Amikor vezetek, hasonlóképpen betartom a szabályokat.
      Nincs olyan, hogy a kerékpárosok vagy az autósok ilyenek vagy olyanok. És az sem igaz, hogy a „nagy többségük”. Vagy az, hogy „legalább 80%-uk”. Ez hogy jön ki? Mi alapján?

  2. A kerékpárosok is olyanok, mint az autósok! Az egyik ilyen a másik, meg olyan. Az autós vizsgázott KRESZ-ből, csak nem mindenki tarja be a szabályokat. A kerékpárosok egy részének pedig fogalma sincs a közlekedési szabályokról, valamilyen vizsga rájuk férne.
    Szerintem a belváros nem kerékpározásra való, egészségtelen. A megoldás valahol félúton van. Kerékpározni nem feltétlenül a főutakon kell. Az autóhasználatot visszaszorítani nem lehet, mert a belvárosban közlekedők többsége, azért használ autót mert anélkül nem tudja a munkáját elvégezni. A gépkocsi használatot külső gyűrűkre kellene terelni, ha lennének. Sok nagy és kisvárosunknak van elkerülő útja, körgyűrűje, csak a fővárosé került ismét a ködös jövőbe, és egyre távolabb Budapesttől!

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet