Hirdetés

Alpe d’Huez, harminc éve nem látott mennyiségű kockaköves szektor, egy extrém rövid szakasz, öt hegyi befutó és aszfaltozatlan utak fémjelzik a 105. Francia Körversenyt. A versenyt a megszokottól egy héttel később rendezik.

Hirdetés

2017. október 17-én Párizsban a sportág prominens szereplői, a média és a nézőkkel együtt közel 4000 fő jelenlétében mutatták be a 2018-as Tour de France útvonalát. A szakaszok ismertetése előtt jutott idő egy kis visszatekintésre és a 2017-es Velo d’Or díjak átadására.

A kissé hosszúra nyúlt felvezetőakkordok után végre kiderült, hogy 2018-ban Franciaország Loire-mente régiójából, Vendée megyéből, azon belül is a festői szépségű Noirmoutier-szigetről rajtol a Tour.

Össztáv tekintetében rögtön egy érdekes adattal szolgált a Tour versenyigazgatója, Christian Prudhomme. Mivel jövőre már csak nyolc fős csapatok vehetnek részt a világ egyik legnagyobb kerékpárversenyén, így az össztáv is csökkent. Bár még nem végleges az adat, de a nagyjából 3300 kilométeresre tervezett útvonal az elmúlt évek legrövidebb Tourjának néz ki.

[vc_line_chart style=”modern” x_values=”2007; 2008; 2009; 2010; 2011; 2012; 2013; 2014; 2015; 2016; 2017; 2018″ values=”%5B%7B%22title%22%3A%22%C3%96sszt%C3%A1v%22%2C%22y_values%22%3A%223547%3B%203559%3B%203459%3B%203641%3B%203430%3B%203494%3B%203388%3B%203663%3B%203360%3B%203519%3B%203540%3B%203329%22%2C%22color%22%3A%22turquoise%22%7D%5D” animation=”easeinOutQuint” title=”A Tour de France össztávja az elmúlt években – 2007-2018″]

Az észak-nyugati start rögtön egy kétszáz kilométeres tengerparti sík szakasszal kezd, így minden valószínűség szerint ismét sprinter öltheti magára először a sárga trikót.

A peloton ezután Bretagne régiójába veszi majd az irányt, a harmadik szakaszon pedig egy 35 kilométeres csapatidőfutam vár a kerekesekre emelkedős befutóval. Az ötödik szakasz dombjaival a Fléche Wallone versenyre hajaz, a hatodik napon pedig a legendás Mûr-de-Bretagne kaptatóján lesz a befutó, de az emelkedőt kétszer is meg kell mászniuk majd a versenyzőknek.

A hetedik lesz a leghosszabb nap a 2018-as Touron, Fougères és Chartres között 231 kilométert kell majd megtennie a karavánnak. Hiába lesznek ekkor alig 100 kilométerre Párizstól, a mezőny észak felé veszi az irányt, hogy a 9. szakaszon a Paris-Roubaix klasszikus kockakövein mérkőzzenek meg egymással. Összesen közel 22 kilométer (15 szektor) rázatója vár a versenyzőkre, ami az elmúlt harminc évben példátlanul hosszú veszélyzónát jelent. A cél természetesen Roubaix-ban lesz.

Egy pihenőnapot és hosszú repülős transzfert követően az ország dél-keleti régiójában folytatódnak a küzdelmek. A tizedik szakaszon már négy ezer méter feletti hegyet másznak meg és a Plateau des Glières emelkedőn földutas szektorokra is számítani kell majd. Egy nappal később pedig egy rövid, 108 kilométeres szakasz végén lesz az első komoly hegyi befutó az Espace San Bernardo La Losiére hegyén, az olasz határhoz közel. A 2018-as kiírás során ez a befutó lesz a legközelebb Magyarországhoz: Budapesttől számítva 1195 km-re.

Az izgalmak az egyik királyetappal folytatódnak. A 12. szakaszon közel ötezer méter szint vár a versenyzőkre, a nap végén a legendás Alpe d’Huez befutójával. A 15. etap a híres Millau-i völgyhíd szomszédságából startol majd, az építmény alatt fog áthaladni a karaván.

A második pihenőnapot követően a 16. szakaszon Bagnères-de-Luchonba látogat a mezőny, ahol Froome lejtmenetben nyert szakaszt 2016-ban és ezúttal is ilyen jellegű befutóra van kilátás.

Valószínűleg a 17. lesz a legizgalmasabb szakasz a 2018-as Tour de France-on, hiszen egy csupán 65 kilométeres útvonalat jelöltek ki, azonban annak több mint a felét, 38 kilométert fogják felfelé teljesíteni a versenyzők. A napot a Saint-Lary-Soulan-ban kijelölt hegyi befutó fűszerezi majd, ahol még sohasem járt a Tour mezőnye. A szervezők további izgalmakat csempésztek a napba  azzal, hogy bejelentették, a Formula-1-hez hasonló formában fogják a versenyzőket rajtoltatni ezen a napon.

Tényleg egyedi rajt lesz a Tour 17. szakaszán

Egy Pau-ba tartó transzfer szakasz után a 19. lesz a hegyi menők utolsó esélye arra, hogy mezőnyverseny keretein belül változtassák meg az összetett képét. Megmásszák az Aspin, a Tourmalet, a Bordères-Soulort és az Aubisque-et is.

A huszadik szakaszon a Tour második, 31 kilométer hosszú időfutamát rendezik, de akiben még maradt erő, előrébb léphet az összetettben, ugyanis dombos pályát jelöltek ki a szervezők. Ezzel összesen 66 kilométernyi kronó lesz a 2018-as Touron, ami szembe megy az elmúlt évek tendenciájával.

[vc_line_chart type=”line” x_values=”2007; 2008; 2009; 2010; 2011; 2012; 2013; 2014; 2015; 2016; 2017; 2018″ values=”%5B%7B%22title%22%3A%22id%C5%91futamkilom%C3%A9terek%20sz%C3%A1ma%22%2C%22y_values%22%3A%22118%3B%2082%3B%2093%3B%2059%3B%2064%3B%20101%3B%2090%3B%2054%3B%2041%3B%2054%3B%2037%3B%2066%22%2C%22color%22%3A%22turquoise%22%7D%5D” animation=”easeinOutQuint” title=”Időfutam kilométerek száma a Tour de France-on – 2007-2018″]

Az utolsó napra egy repülős transzferrel fordulnak rá, hogy a szokásos párizsi körözésen kiderüljön, ki a Tour legjobb sprintere.

A 2018-as Tour de France szakaszai:

Július 16., Annecy – Pihenőnap

Július 23., Carcassonne – Pihenőnap

Hirdetés
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet