Vajon el lehet igazságosan osztani a bringás futárok munkáit több ezer kilométerről?

Hirdetés

Annak ellenére, hogy az első hetekben csak 20-25 órára jelentkeztem, az előzetesen olvasott alkalmazotti véleményekben leírtakat már a legelején volt szerencsém megtapasztalni. A legtöbben az önállóságot, rugalmasságot és kerékpározást emelték ki, mint fő előnyök, valamint a nehézkes ügyintézés és rengeteg antiszociális, egyedül töltött idő ékesítette a cég kevésbé vonzó oldalát.

Mivel a legtöbben más foglalkozás mellett futárkodtak, főleg a kora délutáni műszakok voltak elérhetőek, amiket többnyire egyedül vittem (mármint azt 2-5 rendelést 11:45-15:00 között). És tényleg rengeteg időt töltöttem egyedül, amit egykeként felnőve már megszoktam, szóval még a legkisebb mobilnet csomaggal is úgy éreztem, hogy még ebből a szempontból is rám szabták ezt a munkát. Viszont az ügyintézés kimondottan kellemetlen tudott lenni. Először akkor tapasztalhattam meg ezt, amikor nem abba a bérezésbe kerültem, amire jelentkeztem és másfél hónapba tellett, mire korrigálták ezt a hibát.

Már négy ebédidőn voltam túl, amikor megkaptam az első vacsoraidős műszakomat (18:00-21:00). Sokkal pörgősebb volt, mint az ebédidő, másik 4 bringás, meg 5-6 motoros volt még kint rajtam kívül, amit csak fél kilenc körül tudtam meg, amikor először jutottam vissza a futár pihenőhelyre. Újra találkoztam egykori mentorommal Jim-el, akit akkoriban még kb. egy hónapig Chris-nek hívtam (és ezen felül is az eredeti neve James, de ráragadt a Jim valahogy), és ekkor ismertem meg Pete-et is, vagyis tudtam meg a nevét, mert leheletnyi pihenőidőmet, már váltotta is a következő rendelés.

A rendszer főleg hatékonyságra van programozva, tehát többnyire az kapja a rendelést, aki közelebb van az adott étteremhez. Másodlagos szempont azonban az igazságosság, tehát

ha két futár ugyan olyan közel van, akkor ahhoz pattan a rendelés aki a kevesebbet kézbesített addig.

Mivel a szolgáltatás minősége is tényező, nem csak az hogy minél többet préseljenek ki a futárokból, azért fontos, hogy legalább egy kevéssel több időnk legyen, mint amire szükségünk van, különben feltorlódnának a rendelések és várni kellene a futárokra (az utazáson felül). Ennél fogva ideálisabb esetben nincsenek 100%-ban terhelve a futárok. Viszont ha valaki szerényebb helyismerettel és kondival rendelkezik az egyenlő rendelés elosztás miatt kevesebb időt tölt majd pihenéssel, mint a tapasztaltabbak. Nem volt ez máshogy velem sem, szóval az első hetekben a legtöbb interakcióm a vonathoz, mintsem a futár kultúrához/közösséghez volt köthető, de az újdonság varázsa még mindig tartott single player módban is.

Hirdetés
Flowcycle szerzővel jelennek meg azok a tartalmaink, amelyeket a szerkesztőség közösen készített.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet