Rendhagyó helyen, a Budaörsi Repülőtéren rendezték a 2018-as év utolsó a Merida CX MK futamot a Superior Team rendezésében.

Kicsit tartottak a szervezők az érdektelenségtől, hiszen a két ünnep között még nem volt CX verseny és talán sokan elutaztak pihenni ebben az időszakban. Bár az előnevezett 162 fő átlagosnak mondható, de a helyszíni nevezések száma örömöt okozott, hiszen azzal együtt 201 fő regisztrálta magát a versenyre. Ennél csak Kőbányán (223) és Kamaraerdőn (205) indultak többen. Itt meg kell jegyeznünk, hogy a 200 fő környéki nevező még mindig nagyon kevés, természetesen minden szervező azon van, hogy az indulók létszáma növekedjen.

Búr Zsolt és Sós Sándor szervezők most valami újjal is próbálkoztak, hiszen a helyszín különlegessége mellett, programokat is biztosítottak mind a versenyzőknek, mind a kísérőknek, szurkolóknak.

Gála gumicsizmában – Ezért gyere ki a dec. 29-i Merida cyclocross gálára!

A központi aulában jótékonysági kiállítást szerveztek a fotósok képeiből, melyekre pénzérmékkel lehetett szavazni. Az összegyűlt összeget 70 ezer ft felajánlották a Szívbeteg Gyerekek Védelmére Alapítvány javára. A szervezők külön köszönetet mondanak Rozgonyi Sándornak, aki egymaga további 50 ezer forinttal támogatta a nemes célt.

A Home Sweet Farm jóvoltából és főleg a gyerekek nagy örömére törpe nyuszi és süni kiállítás és simogatás is helyet kapott a csarnokban, de nem csak itt, hanem a két ingyenes masszázságynál is nagy volt a tolongás. Volt hullámmasszázs és nyirokmasszázs is. A Masszázsdepó jóvoltából két komoly masszázsfotelben pihenhettek a megfáradt versenyzők is.

Különlegessége volt a rendezvénynek, hogy foodtruck szolgáltatta a finom ételeket és mindenki betérhetett a jó meleg Checkpoint klubba kávéra, teára, melegszendvicsre.
A mindössze 17 éves Kecső Ricsi MTVA riporter gyakornok és Sós Bendegúz mint technikus itt rendezték be stúdiójukat és egész nap élő közvetítést, riportokat adtak a Facebookon.

A bringamosó – melyre ugyan most nem volt nagy szükség – sem volt a megszokott. Újdonságnak számított a kihelyezett levegőkompresszor, mely arra szolgált, hogy a kerékpár kényes részeiről kifújják a nedvességet és csak ezt követően olajozzanak. Apropó ápolás-olajozás. A Muc-Off jóvoltából mindenki ezekkel a termékekkel tisztíthatta és ezt követően olajozhatta kerékpárját. Mondhatni ez is ritka versenyen, hogy ilyen praktikus szolgáltatás legyen.

A versenyen kívüli újdonságok után lássuk magát a versenypályát! Mint a bevezetőben céloztunk rá, teljesen sík terepen nulla szint állt a szervezők rendelkezésére. Saját bevallásuk szerint, a nehéz kamaraerdei hegyi terep ellensúlyozására tervezték pont ide a versenyt, kicsit kedvezve azoknak, akik ott kritikus szemmel néztek a pályára. Viszont a reptéren sem lehetett sok vigaszuk, mert a hegyet itt az erős szél helyettesítette.

A versenyt névadó szponzora, a Merida mellett, a Prevost Hungária Kft. is támogatta a versenyt, hiszen 3 kamionszerelvénnyel, professzionális híddal és rámpákkal biztosították, hogy legyen némi szint a pályában.

A kiírt futamok mellett a Superior csapat elhivatottságának megfelelően U5, U7 és U9-es tehetségkutató, úgynevezett Góbé-Kópé futamokkal indult a nap. A névadással Rubik Ernő gépészmérnök munkássága előtt tisztelegtek a szervezők, aki úttörője volt a hazai vitorlázórepülőgép-gyártásnak. A viszonylag hideg és szeles idő ellenére szokatlanul sok, több mint 30 kisgyermek körözött a rövidített pályán. Természetesen kárpótolta őket a minden indulónak járó sok-sok ajándék és a már említett programok.

A hivatalos futamok szikrázó napsütésben, de jelentős szélben követték egymást, miközben a reptér folyamatosan fogadta és indította a gépeket. Nagyszerű élmény és látvány volt, hogy a leszálló gépek néhány méterrel a versenyzők feje felett ereszkednek a leszálláshoz. Mind ez, mind pedig a Budaörsi-hegyek remek hátteret biztosítottak a rendezvénynek, a fotósoknak és a közönségnek.

A pálya elsősorban az országúti irányultságú versenyzőknek kedvezett, de az erős szél mindenkinek egyformán megnehezítette vagy éppen könnyítette a dolgát.
A start-cél területen voltak a mesterséges technikai elemek, melyek a közönség előtt nagyon látványossá tették a küzdelmeket. A reptér végében körülbelül a fél távnál lett kialakítva az a bizonyos “csiga”, illetve a rengeteg kanyarral tarkított izgalmas pályaszakasz.
A legtöbb ember és versenytárs számára a beszólításnál derült ki, hogy Búr Zsolt nem indul, mint megtudtuk ennek két oka is volt. Az egyik maga a pálya építés alatti megfázás és ebből eredő láz, valamint a megfeszített munkából eredő fáradtság. Sajnáljuk, hogy pont a saját versenyének fényét nem emelte indulásával, de visszalépése igazi sportemberhez méltó döntés volt!

A verseny eredményeit ide kattintva olvashatjátok.

További fotók Bak Ferenc jóvoltából itt és itt.

A következő CX MK futam már 2019-ben 01.05-én lesz Vácott. Nevezni a https://versenyzek.hu/ oldalon lehet.

A szervezők köszönetet mondanak a helyszín biztosítójának és a nagy súlyok mozgatásának segítőjének, mert nélkülük nem jöhetett volna létre ez a verseny. A dobogósok ajándékait a Bikefun és a High5 és a biztosította.

A cikket a Merida támogatta.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet

tizennyolc + tizenkilenc =