Súlyos adósságot kell törlesztenünk: eddig még nem jártunk a 2020-as Év Kerékpárútján. Most, hogy kipróbáltuk, azt javasoljuk, inkább ne is olvasd el a cikket, csak pattintsd fel a telefonodra a GPX-et és menj, mert ez ma itthon az egyik legjobb bringás kör.

Hirdetés

Távolság: 63 km

Szintemelkedés: 364 m

Nehézség: közepes

GPX fájl letöltése: ide kattintva.

Teljes képernyős nézet megtekintése

Ha már idekattintottál, azért csak kíváncsi vagy az élményeinkre is, nem igaz? 🙂 Mi Tatabányán kezdtük a kört, ahová alig háromnegyed óra alatt levisznek a Railjetek és az Intercity-k. A foglalásra azért figyelj, mert nekünk visszafelé már csak a személyvonat jutott.

Az állomásról alig 100 méterre található a bringaút, és a díjnyertes Által-ér menti kerékpárútra is megérkezünk két kilométernyi bemelegítés után. Már az első métereknél éreztük, hogy a díj odaítélése nem volt véletlen. Tökéletes minőségű bringaúton, a természet kellős közepén tekerhetünk el Tatáig. Útközben végig a patak közelében leszünk, ami többször is kisebb tavakká terebélyesedik, amelyekre hangulatos vízparti házakat emeltek.

A tavaknál jól esik kicsit elidőzni, de természetesen az igazi attrakció a tatai Öreg-tó lesz. A kör legnagyobb tava a háttérben megbújó dombokkal és a Tatai várral hunyorítva olyan hangulatot ad, mintha Svájcban lennénk. A tó körül csak nagyon óvatosan bringázz, mert sok a gyalogos turista, és július elejétől augusztus végéig hétvégente tilos is rajta biciklizni. A tóparti bringaútról érdemes egy kitérőt tenni a kevésbé frekventáltabb Angolkert felé. Tele van apró érdekességekkel, egy mini barlangot és egy Kiskastélyt is elrejtettek benne, tőszomszédságában pedig a kulacsaidat is feltöltheted.

Tatáról dönthetnénk úgy, hogy az Által-ér mentén megyünk tovább egészen Dunaalmásig, de mi a kocsi hazája, Kocs felé vesszük az irányt. A vár után rövidebb, majd Tatáról kiérve hosszabb ideig országúton kell tekerni, itt már lesznek azért kátyúk is, de a forgalom végig gyér marad. Csalódtunk volna, ha Kocson nincsen Kocsi Múzeum, de természetesen van, a főúthoz közel, ahol jármű elkészítésének korabeli fázisai mellett egy 15. századi rekonstruált kocsit is megnézhetünk. Lehet, hogy az emelkedők leküzdése után a vízvételi lehetőség fontosabb lesz, de szerencsére ez is adott a településen a főút mentén, vagy a Szentháromság templom kertjében.

Bokodig sok inger nem fog minket érni, leszámítva Dad előtt a táv két legcombosabb emelkedőjét. Nyugtasson a tudat, hogy hamarosan elérsz a túra egyik csúcspontjához, az elmúlt években világhírűvé vált Bokodi-tóhoz. Már Bokodon is be-be lehet lesni a kacskaringós cölöputakkal körbeszőtt, vízre épült házakhoz, de jobb ha Oroszlányig vársz, mert onnan izgalmasabb utak vezetnek a vízre. Addig is, az út bal oldalán keresd majd a víznyerő lehetőséget.

Bokod

Oroszlánytól újra kerékpárúton tekerhetünk, a város két nagyobb nevezetességéhez a városkapuhoz és a víztoronyhoz sem leszünk messze. Utóbbihoz 1-2 perces, nem kerékpározható ösvény vezet fel, de tényleg érdemes megnézni, mert elég monumentális építmény. Érdekesség, hogy a város ivóvízellátását biztosító tornyot kezdetben ellenezték a helyiek, mára viszont Oroszlány egyik szimbólumává vált. A Bokodi-tavat a Kagyló utcán érdemes megközelíteni.

Oroszlányt elhagyva, Kecskéd-Környe útvonalon túránk ismét az Által-érrel fonódik össze, a kör elejéhez fogható minőségű bringasztrádákkal. Még a hangulat is hasonló lesz, többször is tóvá alakul a keskeny vízfolyás. Igazából csak kapkodtuk a fejünket, bármelyiknek a partján szívesen eltöltöttünk volna akár több órát is. Bánhidai Erőmű-tó északi részén (kb. 50 méter) könnyen járható földút, majd autókkal közösködés lesz, de hamar újra bicikliúton és egyben a kör végén, ismét Tatabányán találjuk magunkat.

 

Évről évre egyre több szép bringaúttal találkozunk Magyarországon, de ha őszinték vagyunk még mindig viszonylag kevés olyan van ezek között, amelyekre többször is ellátogatnánk. Az Által-ér menti kerékpárút viszont ilyen, és az általunk összerakott útvonallal még jó edzőkör is lehet. Ha családdal mennénk, és nem fontos, hogy kört menjünk, Környéről egészen Dunaalmásig pazar kerékpárúton, az ér közvetlen közelében, nulla szintemelkedés mellett kerékpározhatunk.

Tématámogatás: Készült az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ és az aktivmagyarorszag.hu ajánlásával

Hirdetés
Flowcycle szerzővel jelennek meg azok a tartalmaink, amelyeket a szerkesztőség közösen készített.

2 hozzászólás

  1. Az Év kerékpárútja az a Tatabánya-Tata kb. 7 kilométeres út. Az Oroszlány-Tatabánya közötti rész fele nem kerékpárút. Tatától Dunaalmásra szintén nem kerékpárút vezet !! Ezek vagy un. vegyes felhasználású út, vagy vízügyi út vagy besorolatlan út. Egy jó bennük, hogy jól kerékpározható. Viszont az a probléma jelenleg, hogy a három rész nincs összekötve .Sőt.Eligazító tábla sincsen. Tatabányán a 2-es Erőműtől a nem ott ismerősökön kívül nehezen tudják elérni a Tatára vezető részt. Illetve tatán is keresztül kell csalinkázni mindenféle utakon Dunaalmás felé mire elérik a vízügyi utat. mivel hivatalosan az. Egyébként ha akartok még bicózni akkor Oroszlányból van egy aszfaltos út az erdőn keresztül. Azon lehet a Vértesszentkereszt-i romhoz is eljutni ami újra megnézhető. Tovább menve Pusztavámra jut az út de ott sem kell kimenni a főútra hanem balra egy kisforgalmú úton Árkipusztára lehet kiérni.Ott viszont már a főút van.Viszont kb. 3 km. és azon be lehet gurulni Mórra. Egy pici emelkedő után végig lejtőn.Ott mg ellehet érni egyéb kerékpárutat vagy annak hitt, mert hivatalosan nem az.

  2. Imádjuk Dunaalmástól Oroszlányig, egy apró kellemetlenség a Tatabányai kertváros széli körforgalomtól, tovább az erőmű előtt ,eljutni az erőmű tóig, ahol a Környére vezető kerékpárút kezdődik.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet