Újra több tízezer embert várnak az idén 5. I bike Budapest bringás felvonulásra, ahol gyerekektől idősekig bárki átbiciklizhet Budapesten úgy, ahogy máskor lehetetlen. Zenés piknikkel indul, majd az új útvonalon először Óbudát érintve 4 hídon, 2 rakparton, az Alagúton és az Andrássy úton halad végig a menet, ami a Városligetben bringaemeléssel ér véget. A demonstráció és örömtekerés célja, hogy Budapest következő főpolgármestere végrehajtsa azt a Kerékpárosklub által összeállított 12 pontot, amivel olyan város teremthető, ahol mindenki bringára tud ülni. „Egy olyan városban, ahol jó bringázni, ott jó élni. A felvonulás alatt már ilyen hely lesz a Budapest” – üzeni a Kerékpárosklub. A felvonuláson külön kisgyerekes szekciót is indítanak, és utcazenészek is várják a résztvevőket. Fél nap alatt több mint 5000-en jelölték vissza a Facebook eseményt.

A Kerékpárosklub által összeállított bringás 12 pontért tartják az idén ötödik I bike Budapest örömtekerést és demonstrációt. „Az I bike Budapest felvonuláson olyan várost csinálunk egy napra, ahol mindenki bringára tud ülni. Lezárt utakon tekerünk át Budapest legszebb, egyben leginkább fejlesztésre szoruló pontjain, a felvonuláson rövidített útvonalon várjuk a kisgyerekes családokat, hogy ők se maradjanak ki a bringabarát Budapest élményéből. Hiszen a városban, ahol jó bringázni, ott jó élni” – mondja a Kerékpárosklub.

Fotó: Soós Bertalan – Magyar Kerékpárosklub

A szervezet 12 pontot állított össze az önkormányzati választásokra, olyan fejlesztéseket sorolva, melyekre a következő 5 éves ciklusban mindenképp szükség lesz a város bringázhatóbbá tételéhez.

A 2024-ig szükséges fejlesztések 12 pontja a következő:

  • A belváros összekötése a külvárosokkal.
  • Dél-Pest, és Kőbánya hiányzó kapcsolatainak pótlása kerékpársávval a Baross utcán és az Üllői úton, kerékpáros fejlesztéssel a Kerepesi út, Jászberényi út, Soroksári út, Kőbányai út, Gyáli út mentén.
  • A Hűvösvölgybe vezető kerékpárút modernizálása.
  • A dunaparti Eurovelo 6 érje el a nyugat-európai szakaszok komfortját, és legyen alkalmas a tömeges használatra.
  • Épüljön kerékpárút a pesti alsó rakparton!
  • Lánchíd átadása az akadálytalan tömegközlekedés, kerékpáros, gyalogos, motoros közlekedés és taxik számára, kerékpársávval a hídfőkben és a József Attila utcán
  • Kétoldali kerékpársáv a Bajcsy Zsilinszky úton
  • Lakóövezetek tehermentesítése a 30-as zónák és lakó-pihenő övezetek kiterjesztésével, forgalomlassító és csillapító módon.
  • Kerékpáros tengely kialakítása a Váci úti irodafolyosón a Nyugati tér és a Duna Plaza között
  • Petőfi-híd felújítása kerékpársávokkal
  • Érjen össze a Bartók Béla út két végén már megépült kerékpársáv!
  • Induljon kerékpártároló-építési program! Új kerékpártárolók a legjobban hiányzó, népszerű úticéloknál, közintézményeknél, tömegközlekedési átszállóhelyeknél. Kisebb bürokráciát és ingyenes köztérhasználatot a lakossági kezdeményezéseknek!
  • Hatékonyabb karbantartást: Több forrást, gyorsabb intézkedést, tartós javításokat a lakossági panaszok kezelésére, kerékpárutak lezárásánál tájékoztatás és terelőutak kijelölése.
  • Népszerűsítés és oktatás: Induljanak pozitív hangvételű szemléletformáló és oktató kampányok, épüljenek új tanpályák gyerekeknek
  • Felhasználóbarát Bubit: Jobb minőségű kerékpárokat, 21. századi ügyintézést, lakossági promóciót, az állomások sűrítését, bővítését kérjük.

+1: Kerékpárral is biztonságos Nagykörutat és Rákóczi utat!

Biztosak vagyunk abban, hogy a fenti listát bármelyik főpolgármester-jelölt beépítheti programjába. Tavaly is többen ültek kerékpárra Budapesten mint egy éve. Reprezentatív kutatásunk szerint a budapesti felnőttek 16%-a hetente kerékpározik, és pártokon átívelő, elsöprő támogatása van a biciklis fejlesztéseknek” – írja a Magyar Kerékpárosklub.

4 híd, 2 rakpart, először Óbudán

Az idei útvonal újdonsága, hogy a margitszigeti nagyrétről indulva először Óbudára teker át a várhatóan több tízezres menet, a III. kerületben még sosem volt biciklis felvonulás. Ezután a Margit-híd, a pesti alsó rakpart, a Petőfi-híd, a budai alsó rakpart és az Attila út érintésével átgurulnak az Alagúton, majd a biciklis fejlesztésre szoruló Lánchíd érintésével jutnak el az Andrássy útra.

Meglepetés helyszíneken utcazenészek várják a felvonulást, aminek startjához több kerületből csapatos betekeréseket szerveznek.

Fotó: Dimény András – Magyar Kerékpárosklub

Az Oktogonon a menet elejéhez csatlakozhatnak a legkisebb bringások: a lezárt szervizúton haladó I bike Mini szekcióba azokat a családokat várják, akiknél a gyerekek már kinőtték a bicikliülést, de a teljes távot még nem tudják letekerni.

A felvonulás a városligeti napozóréten ér véget, ahol piknik, dj-k, bringás fotózás, teherbicikli-tesztelés, közösségi szerelőműhely és bringás jótékonysági szervezetek is várják a felvonulást, ami a hagyományos bringaemeléssel ér véget.

A menetet Hollandia új nagykövete, René van Hell nyitja meg. Hollandia idén 10. éve támogatja a magyar bringás fejlődést, segít megismerni azokat a megoldásokat, amiknek köszönhetően már több kerékpár van a holland háztartásokban, mint ahányan az országban élnek.

A főszervezők célja, hogy a felvonulás a lehető legkevésbé akassza meg a várost. 400 önkéntes rendező jelentkezését várják, akik biztosítják a tömegközlekedés, a gyalogosok és több helyen az autók áthaladását.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet

három × 5 =