Tamási nem feltétlenül szerepel a kerékpárosok bakancslistáján, de a Balaton viszonylagos közelsége és a környéken futó hosszú, jó minőségű kerékpárutak miatt könnyen arra vezethet az utunk. Mutatunk is nektek egy rövidebb kört, ami bemutatja a környék érdekességeit.

Hirdetés

Táv: 43 km

Szintemelkedés: 253 m

Ajánlott kerékpár: bármilyen bringával teljesíthető

Nehézség: könnyű-közepes. Pincehelytől Tamásiig azért vannak emelkedők.

GPX file letöltése: ide kattintva.

Utunkat Tamásiból indítjuk, azon belül is a Sport utcából, ahol könnyű parkolni, és a végében található a kerékpáros velodrom is. Ha szerencsénk van, pont belefutunk egy edzésbe, de egyébként csak előzetes bejelentkezéssel látogatható a pálya.

Innen hamar a Pári-Tamási-Regöly kerékpárúton kötünk ki, ami versenyben volt a 2021-es Év Kerékpárútja címért is. A bringaút a Koppány patak partján halad, kicsit olyasmi a hangulat, mint az Által-ér mentén.

A kiváló minőségű bringaúton kisvártatva egy óriási tehénfarmon megyünk majd keresztül, de az igazi természeti látnivalók csak ezután következnek. A Fűzfási- és a Pacsmagi-halastavak alkotta természetvédelmi területen rengeteg madárfaj fészkel, ha szerencsénk van akár bölömbikát, fekete gólyát, harist, vagy gyurgyalagot is láthatunk, csak egy mini kitérőt kell tennünk (szerepel a GPX fájlban). Érdemes azonban vigyázni, hiszen a környék aktív vadászterület is, a puska lövéshang errefelé hétköznapi dolognak számít.

A kerékpárút Regölyig tart, innen gyönyörű pusztaságokon tekerünk Belecska érintésével egészen Pincehelyig. Útközben, Keszőhidegkút előtt egy földút vezet be a Pacsmagi madárrezervátumba, ahová vezetett bringás madárleső túrákat is szoktak szervezni.

A nyugis bringatúra igazából Pincehelyig tart, onnan dönthetünk úgy, hogy visszafordulunk, vagy a kicsit forgalmasabb 61-esen tekerünk vissza Tamásiba. Utóbbi egyáltalán nem vészes, inkább az emelkedők azok, amiktől nagyobb kihívás lesz teljes kört tenni. Mi azért maradtunk a körnél, aminek a végén ugyanúgy a kerékpárúton fejezzük be a túrát.

Ezt a kerékpártúrát inkább azoknak ajánljuk, akik egy nyugisabb bringázásra vágynak. Ha az útvonal bejárása mellé berakjuk a terveink közé a Tamási termálfürdőt és a madárrezervátumos bringatúrát, máris egy abszolút élménygazdag egynapos programot állítottunk össze a környéken. Ha ez még mindig nem lenne elég, a Tamási Horgásztó körül a Digitális Vándor applikációval, a Dámok Dobogása tanösvény bejárása során interaktív módon ismerhetjük meg a környék természeti és történelmi múltját, belehallgathatunk a vadászkürtbe, valamint kvízekkel és bátorságpróbával színesíthetjük a programot.

Tématámogatás: Készült az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ és az aktivmagyarorszag.hu ajánlásával.

Hirdetés
Flowcycle szerzővel jelennek meg azok a tartalmaink, amelyeket a szerkesztőség közösen készített.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!