A GiroHungary2020 csapata a rajt- és célvárosok (Budapest, Győr, Székesfehérvár, Nagykanizsa), illetve a fővárosi kerületek vezetőinek tartott prezentációt a Millennium Házában, a Városligetben.

Hirdetés

A Nemzeti Sportügynökség által szervezett rendezvényen a városvezetők bepillantást kaphattak a jövő májusban hazánkban rajtoló Giro d’Italia kulisszái mögé – természetesen többen közülük már eddig is sokat tudtak a világ egyik legnagyobb országúti versenyéről, hiszen hónapok óta folynak az egyeztetések –, kikérték a véleményüket, és a közös munka részleteiről is szó esett sportszakmai, marketing és turisztikai szempontból egyaránt.

Dr. Nagy Zsigmond, a Nemzeti Sportügynökség ügyvezető igazgatója elmondta, a Giro magyarországi rajtja hatalmas lehetőség az érintett városok számára, ezért is volt fontos, hogy személyesen is találkozhattak velük.

„Országos jelentőségű eseményről beszélünk, így az együttműködés, a jó partneri viszony közös érdek – mondta Dr. Nagy Zsigmond. – A szervezett magyar sport 1875, vagyis a Magyar Atlétikai Club megalakulása óta datálódik, ami nyilván hatalmas mérföldkő, de majdnem ugyanilyen lesz a kerékpársport szempontjából 2020, hiszen ilyen szintű országúti versenyt először rendezhetünk. A Giro nem csupán a kerékpáros társadalmat, hanem az egész országot megmozgatja majd. A Nemzeti Sportügynökség szorosan együttműködik az érintett településekkel, amelyeknek igyekszünk a lehető legmagasabb szintű pénzügyi, jogi és sportszakmai hátteret nyújtani. Pontosan tisztában vagyunk a felelősséggel, és azzal is, hogy ez mekkora feladat, ehhez kértük a városok partnerségét, és nyitott kapukat döngettünk, hiszen mind örömmel fogadták a Girót. A Magyar Kerékpáros Szövetséggel kötött megállapodásunk pedig arra garancia, hogy a sportszakmai megvalósítás is rendben lesz.”

Révész Máriusz, a GiroHungary2020 szervezőbizottságának elnöke, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos megerősítette: a Giro d’Italia hatalmas lehetőség minden érintett település számára, hiszen a világ figyelmét Magyarországra irányítja: az elmúlt években több mint nyolcszázmillióan követték az olasz körverseny eseményeit, érdekes belegondolni, hogy ezek az emberek jövőre a mi városainkat és falvainkat fogják látni a szakaszokon és a televíziók képernyői előtt. Várható, hogy a települések között emiatt egészséges versengés alakul majd ki, sőt, a kreatív megoldásokat, a legjobb ötleteket maguk a szervezők is díjazzák. Összesen 62 települést érint közvetlenül a verseny, míg négyhez nagyon közel halad el. Hozzátette, Írországban akadt település, ahol egy teljes birkanyájat festettek rózsaszínre, mert ez a Giro színe. Olaszországban hatalmas népünnepély kíséri a Girót, egy-egy szakaszt átlagosan négyszázezer ember követ a helyszínen.

Sió Zoltán, a GiroHungary2020 projektvezetője bejelentette, a városok képviselőit meghívják a Grande Partenza, a Nagy Rajt Hősök terén felállított VIP-területére. Hangsúlyozta, nyitottak az együttműködésre, várnak minden ötletet, információt, sőt, a legjobb 30 Giro-arculatot bemutató települést díjazzák.

A sportszakmai háttérről, ahogyan fentebb is említettük, a Magyar Kerékpáros Szövetség csapata gondoskodik, bár Eisenkrammer Károly, a GiroHungary2020 operatív vezetője megjegyezte, a Girónak nem létezik pusztán sportszakmai megközelítése, hiszen a marketing, a kommunikáció, a turisztika szorosan kapcsolódik a sportszakmához – benne van minden egyes döntésükben.

„Egy ekkora médiaesemény esetében nem lehet figyelmen kívül hagyni a turisztikai és marketingkérdéseket, hiszen a Giro amellett, hogy magas színvonalú országúti kerékpárverseny, egyben televíziós show is, amelynek a hátterét az érintett városok adják – mondta Eisenkrammer Károly. –  Ennek megfelelően ezek legszebb részeit kell megmutatnunk, a legjobb pillanatokban, a legjobban feldíszítve, s ami talán a legfontosabb: a legnagyobb biztonsággal. A Tour de Hongrie csapata abban segít be, hogy az eseményt biztonsággal lebonyolítsa, egyeztet a rendőrséggel, a közútkezelővel, útjavításokat, átalakításokat kér. Most azonban a települések vezetőivel találkoztunk – jó néhányukkal már hónapok óta tárgyalunk –, hiszen néhány órára felbolydítjuk majd az életüket májusban. A kisebb településeken a verseny minimum két-két és fél órás zárásokkal jár, a rajt és célvárosok esetében pedig ennél is többel. Ami azonban nagyon pozitív, hogy voltak olyan Dunakanyar-menti települések, amelyek vezetői maguk javasolták, hogy ha több kellemetlenséggel jár is, a szebbik útvonalat válasszuk, azt, amely az adott várost jobb fényben mutatja. Mert néhány óra kellemetlenség aznap nem tompíthatja el az élményt, amelyről még évek múlva is mesélnek majd az emberek.”

A 103. Giro d’Italia első három szakaszát rendezik Magyarországon május 9. és 11. között, mielőtt Olaszországban folytatja útját a mezőny. Az első etap egy 8,6 kilométeres budapesti időfutam lesz, majd Budapest-Győr és Székesfehérvár-Nagykanizsa szakaszokra kerül sor. Magyarországot korábban még egyik nagy háromhetes verseny sem érintette.

Hirdetés
VIAMTI

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet