Sokakat meglepett Alberto Contador január elsején megjelent videója, amiben egy kerékpárt csomagolt ki. Még meglepőbb volt, hogy a lepel alól nem korábbi szponzora egyik új típusa, vagyis valamilyen Trek kerékpár bukkant elő, hanem egy álcázott fetésű új márka darabja, aminek a homlokcsövén egy stilizált A betűt láthattunk. Ma már Dina Mártonék is ilyen kerékpárokkal hajtanak, így megnézhettük őket testközelből a Tour de Hongrie-n.

Hirdetés

View this post on Instagram

Llegó el 1 de enero y puedo abrir el regalo, qué será? Está claro que es una bici, pero cuál? Es una muy especial, de momento la llamaremos A y se irá descifrando el nombre poquito a poquito…Bici en la que llevamos trabajando más de año y medio con los mejores para ofrecer la mejor bici en la que he montado. Estoy como un niño pequeño!? @abikesofficial Ahora Full Gas!??- January 1st arrived and I can open the gift, what will it be? Of course it's a bike, but which one? It is a very special one, for the moment we will call it A since the name will be deciphered little by little…Bike in which we have been working for more than a year and a half with the best to offer the best bike I have ridden. I'm like a little boy!?Now Full Gas!?? @abikesofficial

A post shared by Alberto Contador (@acontadoroficial) on

Az ominózus posztban az is kiderült, hogy az új márka nevét csak később, betűről betűre fogják felfedni. Az azóta eltelt 9 hónap alatt már megtudhattuk, hogy A-val fog kezdődni a márkanév, utána pedig négy ismeretlen karakter és egy Bikes végződés az, amit egyelőre felfedtek (tehát aki Alberto Bikesra gondolt, az tévedett).

Contador nem csak személyesen bontott szerződést a Trekkel, de ha már így alakult, a jövőre pro team státuszba előrelépő csapata, a Dina Mártont és Fetter Eriket is soraiban tudó Kometa – Xstra is A Bikes kerékpárokra váltott a 2020-as szezonban.

A Tour de Hongrie Esztergomi rajtján nem igazán takargatták a bringákat a Kometások. Azt már korábban is láthattuk, hogy az álcafóliát is elhagyták, a bringák sötét mattkarbon színűek, egyedül a homlokcsövön látható A betű krómozott. Hozzá kell tennem, hogy azért ez a matt sötét szín pont olyan, amit nem annyira egyszerű élesre fotózni (főleg árnyékban), úgyhogy gyanítom, hogy ez sem véletlen választás.

Egyébként a festés alapján még látszik, hogy eléggé prototípusokról van szó, a logónál és több helyen is megcsúszott, illetve megkopott kicsit a fújás, néhol a váz anyagát tekintve sem teljesen tökéletes az eldolgozás. Bizonyos helyeken a festéslepattogzást persze okozhatja egyszerűen a folyamatos szállítás és intenzív használat is.

Míg Contador és az A Bikes instáján folyamatosan Lightweight kiegészítőkkel telepakolt bringákat láthatunk, addig a versenyeken használt vasakat pont ezektől az exkluzív kiegészítőktől fosztották meg. Ez több dologból kifolyólag is érthető: a Lightweight kiegészítők manufakturális körülmények között készülnek és ebből kifolyólag még egy profi csapat számára is durva plusz költséget jelentenek. Másrészről a Kometának is megvannak a maga beszállítói.

Ilyen például a Rotor, ami a hajtóműveket adja a csapatnak, a Tacx, aki kulacsokkal és kulacstartókkal látja el a versenyzőket, vagy a Vittoria, ami a szingókat 25 mm széles szállítja a Kometának. Szponzorálja őket még az FSA is, ami egyéb kiegészítőket (például a kormányt és a stucnit) ad a Kometának. A kerekeknél Vision Metronokra esett a választás, a nyergeket a Prologótól kapják. Szett tekintetében maradtak a Shimanónál, érdekesség, hogy egyes kerékpárokon Ultegra fékkarokat és hajtást láttam a Dura-Ace helyett. Bárhogy is legyen, az elektromos szettet (Di2) használják a csapatnál.

Egyébként maguk a bringák elég konvencionálisan néznek ki. Nincs semmi túlaerósítás, egyszerűen egy szikár allrounder gépet raktak össze, ami – ha Contador múltját nézzük – biztosan elég potens gép a hegyekben. A Tour de Hongrie kékesi királyetapján majd megláthatjuk, hogyan teljesítenek velük Dina Marciék. A Kometa első számú emberének csak 12 másodperc a lemaradása összetettben, így rögtön szállíthat az új kerékpármárkának egy jelentős győzelmet.

Hirdetés
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet