Albérlőként ki ne hallotta volna idősebb rokonaitól a „csak fizetsz, de sosem lesz a tiéd…” megjegyzést? Pedig a bérlésnek igen is helye van az élet minden területén, különben nem csinálnák az emberek. Kipróbáltuk az egyik első hazai e-bike bérlő szolgáltatás városi bringáját.

Bérelsz, ha:

  • csak rövid időre van szükséged valamire és nincs kedved a vétellel és utána az eladással foglalkozni.
  • nem tudod pontosan, hogy mi kell neked és inkább kipróbálnál több opciót a végső vásárlási döntés előtt.
  • tudod pontosan, hogy mi kell neked, de nincs pénzed megvenni
  • tudod pontosan, hogy mi kell neked, volna is pénzed, de tudsz neki jobb helyet.

E-bringa bérlés

Egy e-bike elég nagy beruházás ahhoz, hogy körültekintően járjunk el. Nem biztos, hogy ami a legjobban mutat a képeken, az lesz a legjobb a te napi rutinodhoz és igényeidhez is. Még az is lehet, hogy nem is tudod, hogy mi lesz a te napi rutinod és igényed. Jobb előbb kipróbálni mindent. A nagyobb forgalmazók mindegyike kínál kerékpárokat bérlésre, pontosan a kipróbálás miatt. Napi 10 000 Ft körüli árakon lehet kockázat mentesíteni az esetleges későbbi vásárlást.

Tartós használatra, havidíjas konstrukcióban kevesebben dolgoznak, így kapóra jött a biciklizing.hu ajánlata, mert mind a szolgáltatást, mind az egyik klasszikus városi bringát a Cortina E U4-et is kipróbálhattuk.

A honlap alapján a gép 28 500 Ft / hó-tól bérelhető minimum 6 hónapra és jár hozzá a képen látható tároló doboz is. Az pedig az ÁSZF-ből derül ki, hogy a költségek nem állnak meg itt, mert 150 000 Ft kauciót le kell tenni az asztalra, ami a kerékpár 690 000 Ft-os árából kiindulva egy korrekt összegnek mondható. Amennyiben a bringát ellopják, vagy „elveszted”, meg kell tenned a feljelentést és vállalnod kell az önrészt, ami a kaucióval egyenlő, azaz 150 000 Ft. Ez csökkenthető 90 000 Ft-ra, ha legalább az akkut és a töltőt be tudod mutatni.

Na, ez egy kicsit sok szám így egyben. A lényeg, hogy a kaució befizetése után biztosítással együtt havi 28 500 forintodba kerül az, hogy kihozzák neked a címedre a Cortinát és nyugodtan alhatsz, mert még az alapvető szervizre sincs gondod, ezt ugyanis a bérbeadó cég vállalja. Szerencsére tesztünk során nem kellett ezt a szolgáltatást kipróbálni.

Mi van, ha közben megtetszik a bringa és meg akarod venni? A befizetett bérleti díjak 80%-át beszámolják a vételárba, sőt, ha két éven keresztül folyamatosan bérled a Cortinát, és nem kéred vissza a kauciót, akkor két év után a tiéd lehet. Ez utóbbi opció összesen 834 000 Ft kifizetését jelenti, de 24 hónapon keresztül. Hihetetlenül hangzik, de ez kevesebb, mint 2 %-os kamatnak felel meg.

Persze még egyszerűbb lenne rögtön az elején „ellopatni” a kerékpárt, bukni az önrészt és utána használni a gépet, de még mielőtt bárki fejében ez megfordulna, jelzem, hogy egyrészt ez csúnya dolog, másrészt meg le fogja buktatni a beépített GPS követő.

Tesztünk után kaptuk a hírt, hogy egy hónapos bérleti konstrukció is indul szeptembertől, szóval az ajánlat rendben van, az ár OK, most már csak az a kérdés, hogy mit tudnak a bérelhető bringák. A cég kínálatából a Frappe M200 egy túrateszten vett részt a Cortina E U4-t városban teszteltük élesben.

Cortina E-U4 Transport férfi vázzal

Ha valaki szereti a klasszikus amerikai limuzinokat, akkor nem érdekli, hogy nem a leggyorsabbak, nem a legpraktikusabbak, sőt a fogyasztásuk sem a legjobb – egyszerűen kell neki és kész. A Cortina E-U4 is egy stílust képvisel. Menetkészen (lakattal és fadobozzal) 37 kg. Ehhez képest a maximális terhelés 120 kg lehet, ami egy szokatlan arány. Ezt a tömeget a 7 fokozatú agyváltó segítségével sík terepen simán lehet mozgatni, de a legkisebb teher vagy emelkedő, vagy bármi miatt már be kell kapcsolni az első agyban elhelyezett motort, ami 8 különböző fokozatban segíti a hajtást, és természetesen fogyasztja az akkumulátort.

Normál használatban könyv szerint 70-120 km-t tudsz megtenni, de egy 5 %-os emelkedő minden km-e 10 % akkukapacitásba kerül, ha a motor helyetted dolgozik, tehát nem izzadsz meg egyáltalán. (Teszt: Sasadi út felfelé 13,7 km/h átlagsebességgel 2 km-en keresztül) A tömeg nem segít felfelé, lefelé viszont nagyon meg tud lódulni a jármű, és a dobfékek éppen hogy meg tudják tartani a monstrumot. Nem hegyi és nem túrakerékpárról beszélünk tehát, hanem egy igazi városi cirkálóról. És ez a városi cirkáló sík terepen a legkényelmesebb bringák közé tartozik. Kényelmes nyergének, masszív felépítésének és tömegének köszönhetően nem okoznak gondok az úthibák, a járdaszegélyre meg vagy felugrat, vagy lerombolja azt.

[vc_cta h2=”Az elektromos kerékpár nem luxus többé! Válts még ma!” txt_align=”center” add_button=”bottom” btn_title=”Feliratkozom!” btn_color=”turquoise” btn_align=”center” css_animation=”appear” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fbiciklizing.hu||target:%20_blank|”]Az elektromos kerékpár nem luxus többé! Válts még ma! A biciklizing.hu havi bérletre kínál holland elektromos bringákat!

[/vc_cta]

Ami tetszett:

  • A stílus mindent visz, a forma, a színek, a lámpák a doboz – ez így van egyben.

  • Elől hátul rakodható, jól jön a felszerelt fadoboz is, ha csak a táskádat akarod behajítani valahova.

  • A kormányzár kötelező elem a klasszikus holland bringáknál és nagy segítséget jelent főleg, ha az első csomagtartóra akarsz pakolni.

  • Az ülés olyan, amilyennek látszik: nagyon kényelmes.

  • A motorvezérlés jól kézre áll.

  • A pedálok bőrtalpú cipővel is jól használhatók

A jövő:

  • Ilyen bringát unisex vázzal könnyebb használni és az értékét is jobban megőrzi

  • Erősebb akku és fékek simán elférnének rajta

  • Általános súlycsökkentés és önsúly / összsúly arány javítása indokolt lenne

Ha szeretnél többet megtudni: www.biciklizing.hu

Összegzés
Értékelés

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet