Magyarország egyik legnagyobb Facebook-követőtáborával rendelkező blog egyik szerkesztőjét/alapítóját (ahogy ők nevezik, ministránsát) a Blaha Lujza tér környékén sodorta el egy autós. Szerencsére néhány zúzódással megúszta, de tekintve, hogy az atyát 1,3 millió magyar ember követi, az eset akár perdöntő is lehet az egyik legellentmondásosabbnak tartott járványügyi bringasáv életében.

Hirdetés

„Történt ugyanis, hogy a Blaha- Rákóczi út kereszteződést egyenesen átszelve kikerültem egy kátyút (a sávom külső széle felé), és mire visszacsorogtam volna a bringasávom közepére, egy kisebb vidéki város éves oktatási költségvetésébe kóstáló Mustang GT tulaja úgy gondolta, hogy ő az álló sort itt és most előzi ki. Hol máshol, mint a bringasávban. Mákom volt, mert egy ilyen gép rovarszellentésnyi idő alatt gyorsul nulláról százra, a kormányom szarvát kapta el, és ahogy ennek következtében oldalra kib.szódott alólam a bringa, úgy taknyoltam rá a biciklisávra, hogy nem találkoztam a hátsó kerékkel, mert mire földet értem, autóversenyző pajtás már 10 méterrel előttem repesztett.” – számolt be Tibi atya a balesetről Facebook oldalán.

Az autó sofőrje szerencsére nem hagyta cserben, ám a ministráns nem hívott rendőrt vagy mentőt, mert nem akart még több időt veszíteni azzal, hogy megvárja, mire a hivatalos szervek kiérkeznek (ha mindig így gondolkozunk, akkor sosem változik semmi, továbbra sem akar majd senki semmiért felelősséget vállalni – a szerk.). Tibi atya szerint „Kiterjedt irodalma van a közlekedéspszichológiának, és a nagy számok törvénye alapján bizony borítékolható, hogy ahol minden reggel rommá frusztrált autóstömeg halad, ott X percenként feltűnik egy ilyen barom, akit a bringasáv annyira se érdekel, mint engem egy piros lámpa a gétéá öt négycsillagos küldetése közben”. A ministráns fizikai a fizikai elválasztásban vagy a fokozottabb rendőri jelenlétben látja a megoldást.

Budapesten a járványügyi helyzet kapcsán több nagy világvároshoz hasonlóan új kerékpársávokat alakítottak ki. A Magyar Kerékpárosklub javaslatára bővült a hálózat többek között a Nagykörúton, az Üllői úton, és a Tétényi úton is. A változtatásokat a kerékpárosok megszerették, a nagykörúti bringasáv hamarabb népszerű lett, mint annak idején kiskörúti kerékpársáv. Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere annak idején levélben kérte a rendőrfőkapitányt, hogy segítsen az új sávokkal kapcsolatos szabályok betartatásában.

Karácsony Gergely kipróbálta az új bringasávot – Nem teljesen elégedett

Neked mi a véleményed a nagykörút bringasávról? Ért már kellemetlenség? Min változtatnál legszívesebben? A fővárosi önkormányzat kéri a közlekedőket, hogy mondják el véleményüket az új forgalmi rendekről ezen az oldalon és ebben a kérdőívben.

Hirdetés
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

1 hozzászólás

  1. Kamu! Tibi atya köztudottan fideszkozeli ezért egy kis jo fake newsal hergel. Persze nem hívott rendőrt…. Meg sem történt! De jo hergeles karácsony ellen!

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet