Amikor tavaly kipróbáltuk a Hamax gyereküléseit és utánfutóját, az egyik leggyakoribb érv az volt ellenük, hogy sokba kerülnek. Idén ezúttal a kínálat másik feléből kaptunk tesztelésre, a minőség azonban maradt a régi. Vannak viszont újdonságok.

Hirdetés

Akinek gyereke van és szeret bringázni is, biztosan találkozott már a Hamax termékeivel. A több, mint hatvan éves múlttal rendelkező norvég gyártó szánkókkal kezdte az ipart, de a kerékpárra szerelhető gyereküléseiket is 39 éve fejlesztik. 2019-ben már írtunk a három különböző árú és komfortszintű gyereküléseikről (ide kattintva olvashatsz róluk), ha pedig ide kattintasz, akkor részletes összehasonlítást olvashatsz a gyerekülés vs. utánfutó témában.

Gyerekülés vagy utánfutó – melyik a jobb választás?

A Hamax évről-évre reszelget a kínálatán, így valamelyest 2020-ra is fejlesztettek a termékeiken. Ezúttal két gyerekülést (Hamax Sleepy és Amaze), valamint egy utánfutót (Hamax Traveller) próbálhattunk ki. Az újdonságok a részletekben rejlenek.

A cuccok kipróbálásához egy Neuzer Verona e-bike-ot kaptunk, így a gyereküléseket vázra szerelhető konzolos rögzítési módszerrel szereltük fel (a Sleepy kapható csomagtartóra rögzítős változatban is). A szettet elsőre nem olyan egyszerű összerakni, de hamar kiderül, hogy minden pofonegyszerű és logikus. Jól észrevehetően kattan, aminek kattannia kell és mindent csak egyféleképpen lehet helyesen összerakni. Továbbra is nagy kedvencünk a vázra szerelhető telepítő konzol, ami apró zöld színbe kattan át, ha teljesen belecsúsztattuk a gyerekülést tartó vázat. A Hamax gyerekülések alján több vájat is található, így szabályozhatjuk, hogy az ülés milyen távolságban legyen a kerékpár nyergétől. A rögzítés itt is rém egyszerű és beton stabil.

Neuzer Verona és a Hamax Verona e-bike gyerekülés

A Sleepy nagyon hasonlít a tavaly kipróbált Kiss-hez, a különbség csak annyi, hogy itt állíthatunk a gyerekülés dőlésszögén is. A maximális döntés 12,5 fok lehet, így akkor sem fog előrecsuklani a gyermek feje, ha elpilledne egy hosszabb út során. Egyéb iránt egy EN14344-es szabványnak megfelelő, biztonságos gyerekülés a Sleepy, három pontos, biztonsági csattal ellátott, könnyen állítható öve van, így egy gyerek biztosan nem tudja kioldani magát. Ahogy az összes Hamax ülésnél, itt is ügyeltek a lábvédelemre, az egyszerűen felpattintható terelőlapoknak és rögzítőknek köszönhetően bringás utazásaink során a gyerek lába is biztonságban lesz. Plusz előny, hogy a lábtartók magassága is állítható.

 

Szivacsozása viszonylag vastag és az ülőlaptól a felső részig fut, így rövidebb túrákra is kényelmes lehet. A dönthetőség árát a súlyban fizetjük meg: a Sleepy 70 dekával nehezebb, mint a Kiss. A komplett ülés 4,3 kilót nyom és minimum 9 hónapos, de maximum 22 kilós gyereket vihetünk magunkkal vele. Ezekben a tulajdonságokban megegyezik a Kisszel, a Sleepy döntési funkciója miatt viszont 8 ezer forinttal többe, 29.990 Ft-ba kerül.

Sokat érhet a dizájn

Neuzer Verona e-bike és a Hamax Amaze

Az Amaze kicsit más ligában játszik, ára már átkúszott a 40 ezer forintos kategóriába, viszont sokkal csinosabb, mint a többiek. Színes betétei messziről feltűnővé teszik az ülést, így jobban látszik a forgalomban és valószínűleg a gyereket is könnyebb rávenni egy kis bringás utazásra. Sárga Lime és kék Petrol színekben lehet választani, a festés kitér a kapaszkodókra a háttámlára, a lábrögzítőkre és a szivacsokra is, amik egyébként egy kicsivel kényelmesebbnek is tűnnek. Az Amaze a Sleepy-hez hasonlóan hosszabb utazásokra 12,5 fokban hátra dönthető.

Traveller, az új belépő utánfutó

Tavalyi tesztünk kedvence egyértelműen az Outback utánfutó volt. A gyerekek imádták, a járókelők körében pedig bárhol bármikor nagy feltűnést keltett. Két probléma volt vele: bő 18,5 kilóját nem mindig volt kényelmes felcipelni az első emeletre, és hát, a 296 ezer forintos ára sokaknál leverte a biztosítékot. Mindezt a Hamaxnál is felismerték, így itt a Traveller, ami olcsóbb és könnyebb is az Outbacknél.

A Traveller első pillantásra kiköpött Outback, így nem is nagyon értettük, mi okozza a 134 ezer forintos árkülönbözetet. Az összeszerelés közben azért kiderült, hogy például a csukott állapotból való felállítás egy kicsit nehezebb, mint az Outbacknél, de bele lehet tanulni. Szerencsére az Outback legfontosabb tulajdonságai a Travellernél is megmaradtak, inkább azok egyszerűbb kivitelezésében ismerhető fel, hogy az olcsóbb modellel van dolgunk. A zseniális, szúnyoghálót és ésővédőt is tartalmazó rétegek itt nem cipzárosak, hanem akasztósak, de a funkciójukat így is tökéletesen ellátják, oldalt is jól illeszkednek a kocsihoz.

Aki olvasta az Outbackről írt tesztünket, az emlékszik rá, hogy a Hamax bringás utánfutói többfunkciós eszközök, akár babakocsiként is lehet őket használni. A Travellernél sincs ez másként, viszont a tolórudat itt nem lehet behajtani, így ha nincs rá szükség, ki kell reteszelni a helyéről – szerencsére pont befér a hátsó csomagtartórészbe. Az első kereket se annyira pofonegyszerű rögzíteni, mint az Outbacknél, de itt is tényleg apróságra kell gondolni, végeredményben ez is azonnal a helyére ment, ahogy kell.

Indulásra kész a szerelvény

Már az utánfutó hátsó kerekeit szereltük fel, amikor kijött a legnagyobb különbség: a Traveller azért tud olcsóbb és 5,5 kilóval könnyebb lenni, mert nincs benne külön rugózás. Ez így egy elég korrekt deal, hiszen ha rövidebb távokra használjuk, valószínűleg ezzel sem lesz baja a gyerekeknek. Ők egyébként már hat hónapos kortól használhatják a Travellert, a gyártó 24 km/h-s maximális sebességet és 44 kilós összterhelést ad meg rá. A szerelvény rögzítése is nagyon hasonló ahhoz, amit az Outbacknél láttunk, a hátsó gyorszár mögé kell beszorítanunk egy kis csatlakozót, ami nem zavar a hétköznapokban, így lényegében csak egyszer kell feltenni. A Travellernél kicsit tovább reszeltek a rögzítéseken, van rajta egy plusz biztosíték, így már összesen négy retesz és heveder gondoskodik a biztonságról. Aki havas régióban is használná az utánfutót, annak jó hír: a Travellerhez rendelhető sítalpas kiegészítő is.

A Traveller összességében egy elég korrekt megoldás lehet azoknak, akik egynél több fiatalt vinnének magukkal bringával, de megelégszenek a majdnem tökéletes megoldással. Nem szabad azonban elfelejteni egy fontos kritériumot: akár gyerekülést, akár utánfutót választasz, a biztonságos és egészséges közös bringázás alapfeltétele, hogy a csöppség képes legyen magától ülni. Így győződhetünk meg arról, hogy elég erős-e a törzsizomzata ahhoz, hogy megtartsa magát és kibírja az útegyenetlenségek okozta rázkódásokat). Ebből a szempontból újabb plusz pont jár a Travellernek: a gyerekutánfutó babakocsiként is használható.

A cikket a Neuzer támogatta.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet