Hosszú hónapok találgatásai után hivatalossá vált, hogy 2020-ban Magyarország rendezi a Giro d’Italia rajtját és első három napját. Budapest Walesszel és Marseille-jel volt versenyben a rendezésért. Magyarországon még sohasem járt ilyen magas rangú kerékpáros sportesemény.

2019. április 15-én stílszerűen a Budapesti Olasz Kultúrintézetben jelentették be, hogy Budapest nyerte a 2020-as Giro d’Italia rajtjának rendezési jogát, ráadásként a verseny első három szakaszát is Magyarországon tartják.

Mi az a Giro d’Italia?

A Giro (magyarosan Olasz Körverseny) egy háromhetes profi országúti kerékpáros körverseny. Sportszakmai rangjában azonos szinten áll, mint a kerékpársportot nem követők számára biztosan ismert Tour de France. A Francia Körversenyhez hasonlóan a Giro d’Italiát is nagyjából 100 éve rendezik meg (1909-ben volt az első). A nézők számára a legszembetűnőbb különbség, hogy a versenyben élen álló nem sárga, hanem rózsaszín trikót visel. Habár a csúcsok csúcsának a Tour de France-t tartják, a Giro is egy globális sportesemény: várhatóan 200 médium látogat el hazánkba és közel ugyanennyi országban nagyságrendileg 800 millió tévénéző láthatja majd a versenyt és Magyarország tájait. És akkor még nem beszéltünk a környező országokból érkező rajongókról, akik szintén nem lesznek kevesen, hiszen a régióból sohasem indult még háromhetes körverseny.

Egyelőre szürreális Budapestet látni egy ilyen kiadványban

A nyilvánosság számára először igazán 2018 novemberében merült fel, hogy Budapestről rajtolhat egy GT, akkor egy kormányhatározat utalt arra, hogy folyamatban vannak a tárgyalások. Az azóta eltelt időszakban folyamatosan hullottak ki a lehetséges versenyek, a Vuelta 2020-ban Utrechtből indul, míg a Tour de France Nizzát választotta a 2020-as rajt helyszínéül. Maradt a Giro, és nagy örömünkre Budapest lett a kiválasztott.

Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos elárulta, hogy Magyarországnak a kísérőprogramokkal együtt 7,8 milliárd forintba kerül a rendezés. “Először egy 2017-es konferencián, Szilasi Lászlótól hallottam arról, hogy egy háromhetes körverseny milyen előnyökkel tud járni a rendező országnak. Ezután megkérdeztük Mauro Vegnitől, a Giro d’Italia versenyigazgatójától, hogy mit szólna egy budapesti rajthoz, és nagy meglepetésünkre nem zárkózott el az ötlettől.” – mondta Révész.

Mauro Vegni igazi nagy népünnepélyre számít: “Júniusban fogjuk hivatalosan minden részletre kiterjedően bemutatni a Nagy Rajtot és az első három szakasz útvonalát. Az biztos, hogy Budapesten lesz a Grande Partenza. Addig is a magyar kormánnyal közösen azon dolgozunk, hogy megtaláljuk a legszebb helyszíneket, amelyek vendégül láthatják az eseményt. Hogy miért Budapestre esett a választás? Olyan várost akartunk választani, aminek fejlődése, kultúrája, történelme hasonló Olaszországéhoz.

Macsuga János
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

2 hozzászólás

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet