A 2018-as tavaszi Bringázz a munkába! kampány egyik legnagyobb újdonsága az volt, hogy az akcióban már a Bike Citizens nevű alkalmazással lehetett részt venni. Sok hasznos funkciója mellett az volt a legnagyobb előnye az újításnak, hogy így igen részletes statisztikai térképek rajzolódtak ki a hazai nagyvárosok bringás szokásairól.

A térképeket közzétevő Magyar Kerékpárosklub szerint a közel 6000 résztvevő tekeréseiből kirajzolt grafikák nem csak azt mutatják meg, hogy mely útvonalak a legnépszerűbbek, de jól kirajzolják azt is, melyek azok a területek, ahol kerékpáros fejlesztésekre volna szükség.

Budapest bringás hőtérképe a Bringázz a munkába! 2018-as kampánya alapján. A nagyfelbontású kép ide kattintva érhető el

Jól látszik a budapesti térképről, hogy a rakparti és a kiskörúti kerékpárutak a legnépszerűbbek, a nagykörúti tengely sem elhanyagolható, pedig ott nincs is kiépített kerékpáros infrastruktúra. Ugyanígy látványos a Bartók Béla úti tengely népszerűsége is, ami igazán vonzóvá teszi a bringázást a Kelenföld vasútállomástól ingázók számára. Talán jobban nem is lehetne szemléltetni, miért lenne fontos, hogy tovább javítsák a vonattal ingázók bringás lehetőségeit. A hidak átjárhatósága sem elhanyagolható téma, a Lánchíd úgy számít az egyik legnépszerűbb útvonalnak, hogy az összes budapesti dunai híd közül ott az egyik legkörülményesebb az áthaladás.

Miért fontos, hogy jól bringázható legyen a Lánchíd?

A kerékpárosklub közzétette a debreceni és a székesfehérvári térképeket is, amiket ide kattintva érhettek el.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet

15 + 13 =