Szűk háromszázezer forint pénzbüntetésre ítélte a buszsofőrt a bíróság. Számos vád érte a bringást is.

Hirdetés

A baleset még 2014. nyarán történt. Egy bringás sisakkameráján rögzítette, ahogy a budapesti Thököly úton elsodorta egy menetrend szerint közlekedő BKV busz. A felvétel két kameraszögből is rögzítette az esetet és jól látható, hogy a buszsofőr hibázott. Az eset a Thököly út belvárosból kifelé tartó szakasza előtt történt a Gizella úti kereszteződés után, amely rendszeres konfliktusforrás, mivel jogszabályilag nem megfelelően alakították ki a belső forgalmi sávot.

Az addig az úttest szélén kijelölt bringasáv egyszer csak megszűnik, majd a bringásoknak és a buszoknak egy túl keskeny (minimum 4,25 méter helyett 3,6 méter) sávban kell elférniük. A buszsofőr ennél az útszűkületnél elsodorta a bringást, aki ráesett az útszéli korlátokra és hat bordáját törte, néhány napig az intenzív osztályon is ápolták.

Az eljárás eredményéről maga az áldozat számolt be YouTube-csatornáján.

SanskritFritz a videó leírásában leírja, milyen – finoman szólva is véleményes – eszközökkel próbálkozott a védő. Ebből az egyik gyöngyszem: „Amikor szóba került a visszapillantó hiánya, a bírónő közölte, hogy ő is szokott kerékpározni és neki sincs tükre.

Erre a védő azt mondta, akkor a bíróság elfogult, mert a bírónő is kerékpározik.”

Az ítélet egyik kulcsmegállapítása, hogy a bíró alkalmazta a KRESZ-ben még nem jelenlévő, ám annál általánosabb bírói gyakorlattá váló megállapítást, miszerint a sofőrnek legalább egy méter oldaltávolságot kellett volna biztosítania a bringásnak az előzés során.

1,5 méter oldaltávolsággal előzz! – Hamarosan KRESZ módosítás?

Az ügyről korábban a Heti Napló stábja is készített egy riportot, amiben többek között a balesetben vétkesnek ítélt buszsofőr is megszólalt, de furcsa mód, ez a felvétel már sehol sem érhető el az interneten.

Sajnos hiába telt el több, mint három év a baleset óta, a kérdéses útszakaszon továbbra sem történt semmilyen változtatás. A balesetről készült eredeti felvételt ide kattintva nézhetitek meg.

Hirdetés
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

2 hozzászólás

  1. Azt nem értem hogy azt miért nem zavar senkit hogy ott a biciglisnek véget ért a sávja! Azaz esőbbség adási kötelessége lett volna a mögülle érkező busznak! Ehelyett ő a 30-talán 40 km/h jával kivág a minimum 50el érkező busz elé!
    Csak hogy érthető legyen ez olyan mintha a kapaszkodó sávbol 70el bevágnák a 110 el erkező elé. És fel lennék háborodva hogy belém jött.

  2. Érdemes megnézni a teljes videót, a Busz úgy ment el a biciklis mellett mintha ott sem lett volna és „talán” nem is észlelte hogy elsodort valakit, de a mögötte érkező busz vezetőjének látnia kellett a járdaszegélyen fekvő kerékpárost és ő sem állt meg és nyújtott segítséget. A „cserbenhagyás” rá is vonatkozik. Valamiért eluralkodott az agresszió a kerékpárosok irányába.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet