Brutális nyitó időfutam, maratoni első hét, három időfutam, öt hegyi befutó. Minden, amit a 2019-es Olasz Körverseny útvonaláról tudni érdemes.

Infinety hirdetés

Ahogy arról már korábban beszámoltunk, 2019-benBolognából startol a Giro. Egy szokatlanul kemény időfutamot írt ki a versenyt szervező RCS Sport: az utolsó két kilométer 9,7 %-os meredekségű. A prezentáción résztvevő 2018-as Giro-győztes Chris Froome szerint aki nincs jó formában, simán összeszedhet akár fél percet is ezen a meredeken. Froome egyébként nem volt hajlandó elárulni, hogy ott lesz-e a 2019-es Giro rajtjánál, ezt csupán decemberben fogják eldönteni majd a csapatával.

A következő napok várhatóan a sprinterekről fognak szólni és meglepő módon a kilencnapos első héten egy klasszikus hegyi befutót sem láthatunk majd. Helyette viszont – ahogy azt a Girón megszokhattuk – lesz négy darab 200 kilométer fölötti szakasz. Az első blokkot egy újabb időfutam zárja. Ezúttal 34 kilométert kell majd hajtani az óra ellen, ráadásul mindezt végig emelkedő terepen. A kilencedik szakasz 648 méter magasan, San Marinóban ér véget, a 2019-es Giro csupán ennél a befutónál hagyja majd el Olaszországot.

Az első pihenőnapot követően két sík szakaszt követően végre jönnek a magashegyi etapok. A 12. szakaszon Fausto Coppi szakaszgyőzelmére emlékezünk, 1949-ben ugyanígy Cuneo és Pinerolo között rendeztek szakaszt és itt már a Montoso hegy megrostálhatja a mezőnyt. Egy nappal később, a 13. szakaszon jön az első komoly hegyi befutó, a Colle del Nivolet 2247 méteres csúcsán, majd ismét egy hegyi befutó a franciásan hangzó Courmayeur-n. A francia határ valóban csak tíz kilométerre lesz, de sokkal fontosabb, hogy ezen a napon 4000 méter szint vár a Giro mezőnyére. Az utolsó pihenőnapot még egy dombos, Lombardiai Körversenyt idéző szökevény etap előzi meg.

Az utolsó hét első napja lehet a verseny királyetapja a maga 226 kilométerével és 5000 méter szintjével. Megmásszák a Mortirolót és a verseny legmagasabb pontját, a Gaviát is (2618 méter), de lejtmenetben végződik a szakasz. Ezt követően sem lesz könnyebb napja a karavánnak. Három kemény emelkedő (Passo delle Palade, Collalbo, Passo delle Erbe) után hegyi befutó a Passo Furcián. Egy 220 kilométeres sprintszakasz után jön a verseny utolsó két hegyi befutója ezúttal már a Dolomitokban. A 19. szakaszon a San Martino di Castroza hegyen 1478 méter magasan rendeznek hegyi befutót. Másnap ennél alacsonyabban lesz a cél (Passo Croce d’Aune, 1225 méter), viszont ismét 5000 méter körüli szintet kell megmásznia majd a Giro mezőnyének.

Aki azt hinné, hogy ilyen brutális blokk után hátradőlhet majd a győztes, az téved. 15,6 kilométeres időfutammal zárul a 2019-es Giro d’Italia, ráadásul a szakasz közepén egy alattomos, 277 méter magas emelkedővel.

Az útvonal összességében kifejezetten érdekes a három időfutammal, az első blikkre unalmasnak tűnő első héttel és az ország déli régiójánák kihagyásával. Ennek az ott lakók valószínűleg kevésbé örülhetnek, nekünk viszont jó hír, hiszen egészen alacsony költségvetésből lehet majd több szakaszt is meglátogatni. Az Anterselván végződő szakasz lehet a legközelebb (684 km Budapesttől), de a két nappal későbbi Trevisói start is hasonló távolságra van (696 km). A Bolognai start már egy kicsit messzebb van, de ha kifogsz egy olcsó repülőjáratot, akár az ötödik szakaszig is el lehet menni a karavánnal nagyon alacsony költséggel.

Az útvonal néhány számban:

  • 6 könnyű szakasz
  • 7 közepes nehézségű szakasz
  • 5 nehéz szakasz
  • 3518 km össztáv
  • 57,8 km időfutam (3 szakasz)
  • Legmagasabb pont: Passo Gavia – 2621 m (16. szakasz)
  • Leghosszabb szakasz: 15. szakasz – Május 26., Ivrea / Como – 237 km

A 2019-es Giro d’Italia szakaszai:

1. szakasz – Május 11., Bologna / Bologna – 8,2 km (időfutam)
2. szakasz – Május 12., Bologna / Fucecchio – 200 km
3. szakasz – Május 13., Vinchi / Orbatello – 219 km
4. szakasz – Május 14., Orbatello / Frascati – 228 km
5. szakasz – Május 15., Frascati / Terracini – 140 km
6. szakasz – Május 16., Cassino / San Giovanni Rotondo – 233 km
7. szakasz – Május 17., Vasto / L’Aquila – 180 km
8. szakasz – Május 18., Tortoreto Lido / Pesaro – 235 km
9. szakasz – Május 19., Riccione / San Marino – 34 km (időfutam)
Pihenőnap – Május 20.
10. szakasz – Május 21., Ravenna / Modena – 147 km
11. szakasz – Május 22., Carpi / Novi Ligure – 206 km
12. szakasz – Május 23., Cuneo / Pinerolo – 146 km
13. szakasz – Május 24., Pinerolo / Ceresole Realse – 188 km
14. szakasz – Május 25., Saint-Vincent / Courmayeur – 131 km
15. szakasz – Május 26., Ivrea / Como – 237 km
Pihenőnap – Május 27.
16. szakasz – Május 28., Lovere / Ponte di Legno – 226 km
17. szakasz – Május 29., Commezzadura / Anterselva/Antholz – 180 km
18. szakasz – Május 30., Valdora/Olang / Santa Maria di Sala – 220 km
19. szakasz – Május 31., Treviso / San Martino di Castrozza – 151 km
20. szakasz – Június 1., Feltre / Croce d’Aune-Monte Avena – 193 km
21. szakasz – Június 2., Verona / Verona – 15,6 km

Infinety hirdetés




Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet

7 + tizennyolc =