Vajon mennyivel kell kevesebb betegszabadságot kivennie annak, aki bringával közlekedik?

Dánia Hovedstaden régiója (ez magában foglalja Koppenhágát is) részletes statisztikai adatokkal jelentkezett. A kiadvány az elmúlt évek kerékpáros fejlesztéseit, illetve azok hatásait vizsgálja. A régióban kilenc év alatt 20%-kal nőtt a kerékpárral megtett utazások száma, így 2016-ra már 408 millió utazást számláltak éves szinten.

Ezek a számok bemelegítésnek megteszik, de az igazán durva az, hogy kiszámolták, várhatóan milyen hosszútávú előnyei vannak a városi kerékpározás elterjedésének. Köztudott, hogy azok, akik nap mint nap a kerékpárt választják munkába járásra, ügyintézésre vagy akár iskolába járásra, ellenállóbbak lesznek a betegségekkel szemben. Számszerűsítve a kiadvány szerint minden 1200 megtett kilométer eggyel csökkenti az évente szükséges betegszabadságok számát. Tovább matekozva az is kiderül, hogy mindez éves szinten

a gazdaságnak 212 millió euró (~64 milliárd Ft) plusz bevételt jelent.

Az e-bike győzheti meg a bizonytalanokat?

Ahogy Európa sok országában, úgy Dániában is egyre többen döntenek az elektromos kerékpárok mellett. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy 10-ből egy ember már biztosan elektromos rásegítésű bringát vásárol.

Nyugaton viszik az e-bike-ot mint a cukrot

Dánia azonban ennél agyafúrtabb volt, és indított egy három éves “Próbálj ki egy elektromos biciklit” programot, amelynek keretében olyan közlekedőket próbáltak meggyőzni a kerékpár használatáról, akik korábban más közlekedési módot (főleg autót) választottak. A program végére a résztvevők 50%-a heti egyszer 34%-uk legalább heti háromszor kerékpárra ült. Azokat, akik legalább három hónapig szerepeltek a programban megkérdezték, hogy érzékeltek-e bármilyen változást a fizikai kondíciójukban. A válaszadók 40%-a igennel felelt.

 

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet

6 − öt =