Vannak olyan ikonikus terek, amelyek úgy beleégtek a köztudatba, hogy el sem tudnánk képzelni máshogy ezeket a helyszíneket. A fenntarthatatlan számú gépjármű már önmagában elég indokot adna az újragondolásra, és még egyértelműbb lehet a helyzet, ha mindez össztársadalmi előnyökkel is jár. Jól jönne egy körforgalom az Oktogonra?

Hirdetés

Az Oktogon mindig is egy problémás terület volt mind a gyalogosok, mind a bringások, mind az autósok számára. Autóval nevetségesen sok időbe telik bármelyik irányba elkanyarodni, bringával még bele is rondítunk ebbe a tornamutatványba és akkor még Európa egyik legforgalmasabb villamosvonalának hömpölygő tömegéről (és az M1-es metróról) nem is beszéltünk.

Rendszeres szerzőnk, Biczók Péter közlekedéstervező videójában számos tanulmánnyal és kutatással támasztja alá, hogyan lehetne egy körforgalommal egyszer s mindenkorra az összes közlekedő számára jobbá és egyúttal élvezhetőbbé is tenni Budapest egyik ikonikus terét. Csak ügyesebben kell kihasználni a területet, vaskézzel hozzá kell nyúlni a Nagykörút forgalmi rendjéhez és a végeredmény: zöldfelület a tér közepén, kisebb zaj- és környezetszennyezés valamint búcsút inthetünk a jelzőlámpáknak is. Neked hogy tetszene a körforgalom az Oktogonon?

Hirdetés
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

6 hozzászólás

  1. Biztos elfér ez?
    54m hosszú a villamos, legalább 6m széles az útpálya, 5m a kerékpárút szélessége, az már 76méter. De a villamosnak még kell némi biztonság (ez legyen 5m) hogy nehogy becsússzon a forgalomba, valamint biztonsági elválasztás az autós és a kerékpáros közé, legalább egy autónyi hogy aki átmegy a kerékpáros sávon de nem jut tovább az elférjen, az meg legalább +6m (a holland példában is van.)
    Tehát 54+2*6+2*5+2*6+5=95m, nagy kár hogy csak kb 85m van. És szerintem mindenhol több fog kelleni ennél, tehát ez nem fog ide elférni.

  2. jó ötlet a körforgalom.holland mintára javaslom, hogy az Oktogonon kialkitandó jörforglomnála gyalogátkelő legen kiemelve a járda szintjére, ezzel példát muttnámak az egész országnak. hogy a „fekvőrendőrnek ez a funkciója és nem az, hogy nyult szkaszokra teszik a hil a motorosok és kerékpárosok felbuknak rajta

  3. Magyar autósok az egy sávos körforgalmat sem tudják használni, nemhogy a kétsávosat. Szerintem nem jó ötlet.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet