Vannak olyan ikonikus terek, amelyek úgy beleégtek a köztudatba, hogy el sem tudnánk képzelni máshogy ezeket a helyszíneket. A fenntarthatatlan számú gépjármű már önmagában elég indokot adna az újragondolásra, és még egyértelműbb lehet a helyzet, ha mindez össztársadalmi előnyökkel is jár. Jól jönne egy körforgalom az Oktogonra?
Az Oktogon mindig is egy problémás terület volt mind a gyalogosok, mind a bringások, mind az autósok számára. Autóval nevetségesen sok időbe telik bármelyik irányba elkanyarodni, bringával még bele is rondítunk ebbe a tornamutatványba és akkor még Európa egyik legforgalmasabb villamosvonalának hömpölygő tömegéről (és az M1-es metróról) nem is beszéltünk.
Rendszeres szerzőnk, Biczók Péter közlekedéstervező videójában számos tanulmánnyal és kutatással támasztja alá, hogyan lehetne egy körforgalommal egyszer s mindenkorra az összes közlekedő számára jobbá és egyúttal élvezhetőbbé is tenni Budapest egyik ikonikus terét. Csak ügyesebben kell kihasználni a területet, vaskézzel hozzá kell nyúlni a Nagykörút forgalmi rendjéhez és a végeredmény: zöldfelület a tér közepén, kisebb zaj- és környezetszennyezés valamint búcsút inthetünk a jelzőlámpáknak is. Neked hogy tetszene a körforgalom az Oktogonon?
Biztos elfér ez?
54m hosszú a villamos, legalább 6m széles az útpálya, 5m a kerékpárút szélessége, az már 76méter. De a villamosnak még kell némi biztonság (ez legyen 5m) hogy nehogy becsússzon a forgalomba, valamint biztonsági elválasztás az autós és a kerékpáros közé, legalább egy autónyi hogy aki átmegy a kerékpáros sávon de nem jut tovább az elférjen, az meg legalább +6m (a holland példában is van.)
Tehát 54+2*6+2*5+2*6+5=95m, nagy kár hogy csak kb 85m van. És szerintem mindenhol több fog kelleni ennél, tehát ez nem fog ide elférni.
Nekem is ez jutott eszembe. Jó ötlet, de elférne?
jó ötlet a körforgalom.holland mintára javaslom, hogy az Oktogonon kialkitandó jörforglomnála gyalogátkelő legen kiemelve a járda szintjére, ezzel példát muttnámak az egész országnak. hogy a „fekvőrendőrnek ez a funkciója és nem az, hogy nyult szkaszokra teszik a hil a motorosok és kerékpárosok felbuknak rajta
Kérlek ne!
Magyar autósok az egy sávos körforgalmat sem tudják használni, nemhogy a kétsávosat. Szerintem nem jó ötlet.
Agyhalál… jó az most, csak rosszabb lenne…