Milyen a közösségi biciklikölcsönző a világ legkerékpárosabb városában? Kiderül-e, hogy a BuBi a legjobb közbringa?

Hirdetés

A Közbringa

Mit tesz a szegény turista Koppenhágában, ha bringázni támad kedve? Gond nélkül lehet szinte bármelyik kerékpár kereskedésben bérelni (lásd előző rész), de persze ott van a helyi közbringarendszer. Nosza hát, nézzük meg hogyan működik és persze, nem tudjuk megállni, hogy egyből össze ne hasonlítsuk a mi Bubinkkal.
Első lépésben regisztrálnod kell magad online. Választhatsz, különböző konstrukciók között. Mi a havibérletet választottuk, ami 70 korona/hó, ami 2900Ft. Ekkor korlátlan alkalommal használhatod a bicajt, fél óráig ingyenes, utána 6 korona vagy 250Ft/óra.
A koppenhágai közbringa hófehér és nagyon masszív. Már messziről látszik rajta, hogy ezt nem nagyon fogod emelgetni. Aztán jön a kellemes meglepetés, hogy nem is kell, ugyanis elektromos a kis drága. Aki nem próbálta még, próbálja, mert az elektromos hajtás nagyon klassz, tényleg nem kell megerőltetned magad, ha nem akarod. Persze hozzá kell szokni, mert nem egészen úgy működik, mint a hagyományos.
A következő pozitív meglepetés a bicajon elhelyezett táblagép, amin a regisztrációt tudod intézni, az elektromos hajtást tudod testreszabni és természetesen a GPS-t tudod beállítani. Hogy odataláljon, ahova szeretnél menni vagy például az uticélodhoz közel eső bicajtárolóhoz. Az ugyan Luxusprobléma, hogy a beépített GPS nem mindig működik, általában pár méterrel mindig le van maradva és össze vissza mutat mindent, kifejezetten zavaró.
Na jó, nem lenne teljes a kép, ha nem emlékeznénk meg a hiányokról is, mert persze a műszak állapot is néha hagyott kívánni valót maguk után, de ez nem csoda ekkora nagyságrendeknél, hogy van egy-két lötyögő kormány. Ami viszont idegesítő, hogy a bicajtárolók néha üresek voltak (mint a képen), így hiába terveztük meg az utat, és sétáltunk el a bringapontig, nem tudtunk felülni egyre sem. A közbringához tartozó applikáció ugyan nem mutatja a váltópontot, ha nincs benne bicaj, de mi négyen voltunk és mi van, ha csak három bicaj elérhető…
Összességében egy nagyon élhető és kellemesen használható közbringarendszert ismertem meg és egy kicsit fájt is a szívem, mert mindig elszomorít, ha azt látom, hogy szándékosan alább adjuk annál, mint amit elérhetnénk. Mire gondolok? Álljon itt egy gyors összehasonlítás, hogy jobban el tudjuk rendezni magunkban a fentieket.
bérletes konstrukció Koppenhága Budapest

Közbringa összehasonlítás Koppenhága-Budapest

Regisztráció online online + ügyfélszolgálat
Havi díj 2900 Ft ~1500 Ft (ha levonom a felhasználható részt)
Óradíj (30 perc után) 250 Ft ~1000 Ft
1 bérlettel max. 2 bicaj 4 bicaj
Kerékpár meghajtás elektromos (suhan) hagyományos (megizzadsz)
GPS van nincs
mobil alkalmazás van van
online felület tök jó tök jó

 

Azért érdekes, hogy csaknem ugyanazért az árért egy nagyságrendekkel jobb kerékpárt lehet bérelni Dánia fővárosában, mint nálunk. Nyilván rengeteg oka és magyarázata van ennek. De a vége mégiscsak ugyanaz. Kevesebbet kapsz a pénzedért itthon, mint ott.

Szóval, mi lesz velünk, ha utolérjük Dániát? Kényelmesen tud bárki elektromos bicajt bérelni fillérekért és izzadság nélkül tud tekerni bárhová, még a budai hegyekbe is. A napi munkába járáshoz reális alternatíva lesz a közbringa. Az előző részben vázolt 6-10 szeres kerékpárpiac bővülés és annak minden jótékony hatása ettől is függ majd. Bárcsak, már itt tartanánk!

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet