Kusztor Péter (My Bike – Stevens) egy rendkívül hosszú eredménytelenségi sorozatot zárt le ezzel.

Az új magyar UCI 1.2-es viadal Debrecenből rajtolt, majd Ibrány környékén egy sík körpályán zajlottak a küzdelmek összesen 157,6 kilométeren át. Kusztor alkatából adódóan inkább a hegyeken szokott jól haladni, de végig aktívan versenyzett és sikerült bekerülnie a nyerő, nap végi három fős elmenésbe. A hajrában legyőzte szökevénytársait Karel Tyrpekl-t (PARDUS TUFO PROSTEJOV) és Marko Danilovic-ot (Szerb válogatott).

A versenyről részletesebben

Kusztor legutoljára 2011-ben nyert UCI által kategorizált versenyt, akkor a Tour de Bretagne (UCI 2.2) többnapos viadalon nyerte az összetettet.

Az éles rajtot követően azonnal megindultak a próbálkozások, ám igazából nem nagyon akart senkit sem elengedni a mezőny, az első óra 49,5 kilométer/órás átlaga önmagáért beszélt. Az osztrák My Bike-Stevens csapata szinte minden akcióban benne volt, Kusztor Péter is több alkalommal indított.

A verseny sztárvendége Andrea Tafi (Zengő KSE) is kísérletezett, de neki sem sikerült elszakadnia, egy darabig azért kivette a részét a mezőny mozgatásából. Mintegy kilencven kilométer megtételét követően egy tizenhét fős sor tudott ellépni, szűk egy perces előnyre szert téve, majd tízen mentek innen tovább, név szerint Alberto Marengo (Kőbánya Cycling
Team), Andi Bajc (My Bike-Stevens), Kusztor Péter (My Bike-Stevens), Marko Danilovic (Szerbia), Stevan Klisuric (Szerbia), Benjamin Hill (Ljubljana Gusto Xaurum), Jodok Salzmann (WSA Pushbiker), Dominik Hrinkow (Hrinkow Advarics), Karel Tyrpkl (Pardus Tufo-Prostejov) és Patrik Tybor (Dukla Banska-Bystrica).

Ibrányhoz közeledve rohamtempóban kezdett csökkenni az elmenés előnye, ekkor úgy tűnt, hogy mezőnyhajrával zárul a verseny. Sajnos néhány kisebb bukás is nehezítette a kerekesek dolgát, a legrosszabbul a norvég Björnar Overland (Kőbánya Cycling Team) járt, ő a mentőautóban végezte. Ibrányba beérve még négy kör várt a kerekesekre. A szökevények előnye meglepő módon ismételten növekedni kezdett, ám ezzel együtt az összhang is megbomlott az élen.

Három kerekes tudott ellépni Kusztor Péter (My Bike-Stevens), Marko Danilovic (Szerbia) és Karel Tyrpekl (Pardus Tufo-Prostejov).

Az utolsó kör kezdetén biztossá vált, hogy őket már nem is érik utol, Kusztor robbantott elsőként minek eredményeképpen Danilovic leszakadt, de később visszaengedték, így hárman sprintelhettek a győzelemért. A leggyorsabb Kusztor Péter (My Bike-Stevens) volt, aki győzelme mellé 40 Europe Tour pontot is bezsebelt. A második Tyrpkl, míg a harmadik Danilovic lett.

Egy rettentően nehéz nap elé néztünk, hisz egy teljesen sík szakasz várt ránk – mondta Kusztor Péter röviddel a célba érkezést követően. – Folyamatosan próbálkoztunk, személy szerint én magam is nagyon sokszor voltam elől, de a többiek tartottak tőlünk, életképes szökés, sokáig nem is alakult ki. Ibrányhoz közeledve sikerült elszakadnunk egy nagyobb sorral, majd onnan is tovább mentünk tízen. Egyértelmű volt számunkra, hogy nem várunk a sprintre. Sikerült elszakadnom két másik versenyzővel az ibrányi körpályán. Nagyon kedvező helyről kezdhettem a hajrát, tudtam tartani a cseh versenyzővel a lépést, és
végül sikerült lekerülnöm az utolsó métereken.

EREDMÉNYEK
Visegrád 4 Special Series, Debrecen–Ibrány (157,6 km):
1. Kusztor Péter, (magyar) My Bike-Stevens 3:15:19
2. Karel Tyrpekl (cseh) Pardus Tufo-Prostejov 3:15:19
3. Marko Danilovic (szerb) Szerb válogatott 3:15:19
4. Andi Bajc (szlovén) My Bike-Stevens 3:16:04
5. Jodok Salzmann (osztrák) WSA-Pushbikers 3:16:04
6. Patrik Tybor (szlovák) Dukla Banska-Bystrica 3:16:04
7. Dominik Hrinkow (osztrák) Hrinkow Advarics 3:16:04
8. Benjamin Hill (ausztrál) Ljubljana Gusto-Xaurum 3:16:06
9. Andreas Hofer (osztrák) Hrinkow Advarics 3:16:45
10. Richard Holec (cseh) Topforex-Lapierre 3:16:49

Címlapfotó: Vanik Zoltán / Bringasport

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet