Alig pár napja kérvényezte a Magyar Kerékpárosklub és az MKKSZ az e-bike-ok támogatását, az Innovációs és Technológiai miniszter a Tisza-tavi kerékpárút új szakaszának átadásakor bejelentette, hogy a kormány támogatni fogja a pedelecvásárlást.

Hirdetés

Palkovics László lapunk kérdésére elmondta, hogy a kormány alapvetően nem a sportcélú kerékpározókat, hanem a kerékpárral munkába járókat és az időseket szeretné támogatni az e-bike vásárlással. Azt még nem lehet tudni, hogy pontosan milyen összegű támogatásról lesz szó és a miniszter határozottan azt sem tudta megerősíteni, hogy még az idén elindulhat a támogatás.

A támogatás részletei egyelőre kidolgozásra várnak, amiben a kérvényt benyújtó szervezetekkel, így a Magyar Kerékpárosklubbal is együtt fognak működni. Arra a kérdésünkre, hogy a támogatás az elektromos autókéhoz hasonlóan pályázati módszerrel fog-e történni Palkovics elmondta, hogy a villanyautókénál kisebb támogatásban gondolkodik a Minisztérium, így konkrét szándékuk, hogy a támogatást is jóval egyszerűbb módon lehessen majd igényelni.

Hirdetés
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

4 hozzászólás

  1. Én is támogatnám őket, sajnos jó részét kétoldalról egy-egy szőlőkaróval.
    Az a ” Hivatal ” amelyik elemi közlekedési ismeretek nélkül az útra engedi őket, egy zajtalan és fürge közlekedési eszközzel, az bűnöző, nemtörődöm, pozíciója betöltésére alkalmatlan, de legalább is ” közlekedési bűnpártoló ” és ők , akik ezzel élnek meg felelőtlenek.
    Se rendszámuk , se semmilyük, gyorsak ,okoznak valami galibát úgy eltűnnek még a rendszámukat se tudják felírni, esetleg meg valaki ott marad maradandó testi sérüléssel.
    És ne az én TB-men tákolják őket össze, ha történik velük valami, és ha ők okoznak valamit meg kártalanítsák az áldozatukat saját zsebből, 100% -ig, + a mindennap jegybanki kamat.
    Vagyok 70 éves, a háromkerekűt is hozzávéve legalább 60 éves közlekedési tapasztalatom van – kerékpár, segédmotor, autó .
    Lehet nekem esni és kikiáltani begyepesedett fejű vén sz…nak. Lehet hogy igazuk lesz, akik ezt mondják.
    CSAK attól még, amit leírtam, igaz !!!
    Ja, és sokszor alig várom hogy letegyem az autót, és biciklizhessek.
    Csodálatos közlekedési, és utazási élményt adó eszköz. Csak fizikai és jogi korlátok közé kell vonni és ellenőrizni a használatukat.
    Tehát NEM gyűlölöm a kerékpáros tábort.
    Értük szólnék, nem ellenük !
    Csak ezt fel kell érni ésszel.

    • Egyetértek azzal kapcsolatban amit írt, de amit írt az nem a pedelec kerékpárokra vonatkozik. Azok csak rásegitenek a hajtásra és csak alacsony sebességig. Egy sportosabb de meg mindig atlagos kerékpár használóknak több hátránya származik a pedelec plusz súlyából mint amennyit az rasegit. (Bár nem biztos, hogy jól emlékszem, de amennyire tudom a pedelec maximum 25 kilométer per óráig segít rá a hajtásra, onnan felül az csak plusz súly.
      Amire ön gondol az szerintem inkább az Ebike. Bár mar azoknak is limitaljak a sebességet, sufnituninggal simán elérhetik a 100-120as tempót.

  2. Ezek szerint Hollandiában felelőtlen, ész hiányában szenvedők élnek, ahol a biciklizés uralja a közlekedést.

  3. Kedves Sándor

    Tökéletesen igazad van, mégis némileg vitába szállnék veled.
    A 2 nyomsávon közlekedők közt is „akad” nem kevés hasonló, mint felvezetted, holott azon eszközök használata vezetői engedélyhez és korhoz kötött.
    Nem ellenezném, ha minimális kresz ismerethez kötnék a közúti forgalomban való részvételt, de a rendszám nem megoldás, hiszen aki el akarja hagyni az esetlegesen okozott baleset helyszínét, az meg is fogja tenni, mindegy hány keréken közlekedik.
    Némi vigasz lehetne egy országos adatbázis, ami a fontosabb adatok részletezésével lenne elérhető és kötelezően használható. Némi biztosítási költségért cserébe még a tulajokat is óvná!
    Magam is minden féle formában közlekedem évtizedek óta s minden fronton látok-tapasztalok pró és kontra.
    Azt azért még szeretném hozzátenni, hogy próbáljuk meg az állltalánosításokat magunk mögött hagyni, hiszen nem kerékpárosok és autósok stb-stb hanem egyének okoznak mind bánatot és csodálatot!

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet