Az idén összesen 21,5 km hosszan megépített szakaszoknak köszönhetően most már megszakítás nélküli, a gépjárműforgalomtól elzárt kerékpárút köti össze Tokajt és Nyíregyházát.

Új és biztonságos kerékpárút várja az aktív életformát kedvelő kerékpáros turistákat, családokat. Nyíregyháza és Tokaj térsége turisztikai szempontból is vonzóbbá válik. A beruházás egy időben, öt szakaszra bontva, hazai forrás felhasználásával valósult meg.

Rakamaz bel- és külterületén összesen 4,9 km hosszú kerékpárút épült meg, amit a biztonságos közlekedés érdekében 1,5 km hosszú védőkorláttal látták el. A Hosszú híd most már kerékpáros átvezetésre alkalmas, Mezőzombor és Nyíregyháza vasútvonal keresztezésében pedig fény- és félsorompóval ellátott biztonságos vasúti átjárót építettek ki. A kivitelezést a Depona Plusz Kft. végezte nettó 754,6 millió forintért.

Tokaj és Rakamaz között felújították a Kis-, Görbe- és Aranyos hidakat, közel 1600 m2 felület épült át és 10 tonna csőkorlátot építettek be. A kivitelezés költsége nettó 304 millió forint, a kivitelező a KE-VÍZ 21 Zrt.

Tiszanagyfalu-Nyírtelek között mintegy 8,7 km hosszú, 2,25 m széles külterületi szakasz épült meg, 500 m hosszú védőkorláttal és a vasútvonal kereszteződésében fény- és félsorompóval ellátott biztonságos vasúti kerékpáros átvezetéssel. A kivitelező KE-VÍZ 21 Zrt., a kivitelezés nettó költsége 640,5 millió forint.

Nyírtelek-Nyíregyháza között 6 km hosszú, 2,25 m széles külterületi szakasz, valamint 1,3 km hosszú, 2,75 m egyesített gyalog- és kerékpárút szélességű belterületi szakasz valósult meg. A teljes 7,3 km-es részt kétoldali süllyesztett kerti szegélysorral látták el, és 850 m hosszan védőkorlát is épült. A kivitelezést a KE-VÍZ 21 Zrt. végezte, nettó 778,06 millió forint értékben.

Nyíregyháza belterületén további 500 méteres szakasz épült ki, a 100.sz. vasútvonal keresztezésében fény- és félsorompóval ellátott biztonságos vasúti kerékpáros átvezetéssel. A kivitelezés költsége: nettó 143,3 millió forint, kivitelező: KE-VÍZ 21 Zrt.

Révész Máriusz, kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos elmondta: „A kormány az elmúlt években elkötelezett volt az aktív turisztika fejlődésének lehetőségei iránt, aminek az egyik leglényegesebb területe a kerékpárutak fejlesztése. A következő 2 évben soha nem látott kerékpárút fejlesztés fog megvalósulni Magyarországon, ennek egy nagyon fontos része a Nyíregyháza-Tokaj szakasz megépítése is. Jelenleg 27 kerékpáros útvonalat terveztet a NIF Zrt., ami ha elkészül, nagyon sokat léptünk előre abban, hogy egy egységes kerékpáros úthálózat alakulhasson ki az országban.”

Dr. Vinnai Győző, a térség országgyűlési képviselője hangsúlyozta: „A megépült kerékpárút hozzájárul a környék turizmusának fellendüléséhez, ami a jövőben is kiemelt turisztikai övezetként szerepel Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, így további fejlesztések is várhatóak a térségben. A Nyíregyháza mellett Nyírtelek és Rakamaz belterületén is áthaladó 30 km-es kerékpárút az emberek biztonságát szolgálja, mert azoknak, akik ezen településekre járnak munkába, vagy ügyeiket intézni, nem kell felhajtaniuk a forgalmas 38-as útra.”

Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere kifejtette: „A Modern Városok Program keretében kötött megállapodás első pontja volt ennek a kerékpárútnak a megvalósítása, ami több szempontból is szimbolikus jelentőséggel bír. Egyrészt ez a szakasz meghosszabbítása a Nyíregyházán belül kialakított kerékpárút hálózatnak, másrészt ez a beruházás nem csak a város, hanem a megye más területei számára is fontos volt, és megyeszékhelyként kiemelten kezeljük a megyét érintő fejlesztéseket. Nem utolsó sorban a turisztikai szempontból kiemelt térség részeit köti össze ez az út.”

Seszták Miklós, nemzeti fejlesztési miniszter kiemelte: „A Kormány kiemelten fontosnak tartja a kerékpárutakat és elkötelezett a biztonságos kerékpáros közlekedés lehetőségének megteremtése iránt. A Nyíregyházát-Tokajjal összekötő kerékpárút-beruházás megvalósítása éppen ezért kiemelt cél volt. Az új kerékpárút nem csak biztonságos utat jelent a kerékpárral közlekedőknek, hanem a térség turizmusára is kedvező hatással lehet.”

Az ünnepélyes szalagátvágást követően Mayer András, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta: „Komoly előkészítési folyamat előzte meg ennek a kerékpárútnak a megvalósítását. A gyors és alapos tervezés keretein belül az érintett önkormányzatok és hatóságok is nagy segítséget nyújtottak tervezőinknek, az előkészítést követően pedig idén februárban megkötöttük a kivitelezi szerződéseket az 5 szakaszra. Rendkívül feszített tempóban, alig 4 hónap alatt közel 11.000 m3 útalap, 4500 m3 aszfalt, valamint összesen több mint 20,5 km szegélyt építettek be, és több mint 570 db fát is telepítettek a nyomvonal mentén.”

A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósult meg.

ForrásNIF
Ha tetszett a cikk, itt oszthatod meg másokkal:

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Please enter your comment!
Please enter your name here

*