Karácsony Gergely sajtótájékoztatón jelentette be, hogy döntés született a nagykörúti kerékpársávokról. A városvezetés csaknem 48 ezer visszajelzés alapján fog hozzányúlni a körúthoz, amiről a főpolgármester úgy nyilatkozott: kompromisszumos megoldás született.

Hirdetés

Döntött a főváros: a Blaha Lujza tér és a Boráros tér között a gépjárműforgalom visszakapja a két forgalmi sávot, a bringasávot a parkolóhelyek megszűntetésével alakítják ki. Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke azzal magyarázta a döntést, hogy az elmúlt hetek társadalmi egyeztetései és forgalmi számlálásai azt mutatták ki, hogy a Blaha Lujza tértől a Boráros térig jóval erősebb a gépjárműforgalom, mint például a Teréz körúton, ezért azon a szakaszon visszaadják a 2×2 forgalmi sávot.

A kerékpársávot a parkolóhelyek megszűntetésével, rakodóterületek kialakításával mentik meg. Itt az indoklás szerint javarészt ma sem a helyi lakosok parkolnak és a kutatás eredménye is azt támasztotta alá, hogy a budapestiek hajlanak egy ilyen megoldásra. A valóságban ennél szorosabb volt a végeredmény: a válaszadók 48,4%-a támogatta a két forgalmi sáv, egy kerékpársáv, mínusz parkolósáv koncepciót, 46,5%-uk viszont nem támogatta.

A Nyugati és a Blaha között is marad a kerékpársáv, de a szűk részeken a járdára vezetik majd, és a nagyobb csomópontokban forgalmi módosításokat (új felfestések, ideiglenesen két forgalmi sáv, más lámpaprogramok) eszközölnek majd, hogy csökkentsék a dugókat. A változtatásokat a következő hetekben végzik el.

Később várható a kerékpársávok finomhangolása is. Szintbeli eltolás, tárgyakkal elválasztásra lehet számítani, de ezzel kapcsolatban csak annyit mondott a főpolgármester, hogy a Magyar Közút már kész tervekkel rendelkezik a módosítások kapcsán.

A Nagykörút reformja itt nem áll meg, újabb társadalmi egyeztetéssorozat indul, hogy 2021-ben újratervezhessék az egész útszakaszt. A tervezés után 2023-tól több lépésben teljesen megújítanák a Nagykörutat, hogy az a jelenleginél kellemesebb terület legyen a budapestiek számára.

Fidesz-KDNP: mindenki készüljön fel a káoszra, emberkísérlet zajlik

A sajtótájékoztató után Wintermantel Zsolt, a BKK igazgatótanácsának fideszes delegáltja azt javasolta a budapestieknek, hogy készüljenek fel szeptember elsején a káoszra, ugyanis a mostani kompromisszumos bejelentés legalább két hetet késett. Újpest egykori polgármestere úgy fogalmazott, hogy a városvezetés megpróbál mindenkinek megfelelni egy olyan emberkísérletben, amit egyébként saját maguk teremtettek valós előkészítés nélkül. Wintermantel az erős szavak mellett felajánlotta segítségét és azt javasolta, hogy kapkodás helyett az érintettek üljenek vissza a tervezőasztalhoz és kezdődjön meg a Nagykörút valós, szakmai szempontok alapján történő újratervezése.

Budapest második legforgalmasabb kerékpáros folyosója

A nagykörúti kerékpársávokról áprilisban döntött a főváros az új koronavírus járvány okozta gépjárműforgalom csökkenésének köszönhetően. A városvezetés többek között a Magyar Kerékpárosklub javaslatára és más nagyvárosok példáját követve döntött a járványügyi kerékpársávok kialakítása mellett. A rendkívüli helyzettől azt várták, hogy azok, akik eddig nem próbálták ki a kerékpározást, ezek után majd nyeregbe pattannak. Egyszersmind alternatívát szerettek volna nyújtani azoknak, akik nem akarták a közösségi közlekedési járműveken kitenni magukat a vírusveszélynek.

Hatszorosára nőtt a kerékpárforgalom a körúton – Hogyan tovább?

A fejlesztés szép lassan bevált, a Nagykörút Budapest második legforgalmasabb kerékpáros útvonala lett, negyed év alatt meghatszorozódott rajta a bringások száma.

Címlapfotó: BKK

Hirdetés
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet