A Magyar Kerékpárosklub még januárban írt arról, hogy Budapest egyik legforgalmasabb terét a főváros úgy tervezi felújítani, hogy ott csak részben valósul meg a kerékpáros közlekedés lehetősége.

Hirdetés

Az Index.hu legújabb információi szerint javult a helyzet, a kerékpáros felállóhelyek, új Bubi állomás és kerékpáros parkolóhelyek mellett úgy alakítják át a teret, hogy a Rákóczi úton és a Nagykörúton is hagynak helyet egy esetleges jövőbeni kerékpársáv kialakítására. A Nagykörút és a Rákóczi út kerékpározhatóbbá tétele már évtizedes szinten fontos téma, legutóbb a Bringázz a Munkába kampány során kialakult hőtérképeken jól látszott, hogy a Nagykörutat még a jelenlegi rossz körülmények mellett is rengeteg bringás használja.

Hőtérképen a legfontosabb városi bringás útvonalak

A két forgalmas út bringabaráttá alakítása kulcsfontosságú szerepet játszhat Budapest 2030-ra vállalt kötelezettségében, miszerint addigra 10%-ra nőhet a kerékpározók részaránya a fővárosi közlekedésben. A Blaha Lujza Tér felújítását a tervek szerint 2020-ban fejezik be.

Címlapfotó: Wikimedia Commons

Hirdetés
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet