Több évnyi előkészület után a Balatonalmádi-Balatonlelle közötti szakasszal kezdődött meg a Balatoni Bringakör közel 17 milliárd forintos felújítása, amely a tervek szerint 2021 tavaszáig tart.

Hirdetés

Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti államtitkára a projekt részeként javában zajló, siófoki útfelújításnál tartott sajtótájékoztatón elmondta, a magyarok utazásaik során 22 százalékban biciklivel közlekednek, ezért tartja a kormány nagyon fontosnak a kerékpárút-hálózat fejlesztését.
Mint kifejtette, az eddigi fejlesztéseknek köszönhetően 9100 kilométer kerékpárúttal rendelkezik Magyarország és mintegy 200 milliárd forint hazai és uniós forrás áll rendelkezésre, hogy további 2100 kilométer épüljön.

Cseresnyés Péter elmondta, a Balatonalmádi-Balatonlelle közötti 42 kilométer hosszú 14 települést érintő szakasz nettó 670 millió forintba kerül. A munkát június közepétől augusztus végéig szüneteltetik, hogy ne zavarják a nyári szezont.

Más jelentős kerékpáros beruházások is érintik az üdülőrégiót – mondta, megemlítve, hogy a Magyar Kerékpáros Szövetség vezetésével, 1,2 milliárd forint uniós támogatással, 800 kilométer túraútvonalat jelölnek ki a térségben, és három nagy szolgáltató központ létesül Balatonfüreden, Keszthelyen és Balatonföldváron 2020 őszéig. Idén kezdődik a fővárost és a régiót – Etyek, Székesfehérvár és a Velencei-tó érintésével – összekötő 10 milliárd forintos kerékpárút építése is – tette hozzá.

Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos elmondta, hogy a kormány 2011-ben döntött a Balatoni Bringakör felújításáról, 2016-ban bízták meg a munkával a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t.

Ez a legforgalmasabb kerékpárút az országban, amelynek forgalmát hét digitális kerékpárszámláló méri majd, amelyekből öt ez év végére készül el – tette hozzá.
Witzmann Mihály, a térség fideszes országgyűlési képviselője kiemelte: a bringakörhöz kapcsolódó térségi kerékpáros fejlesztésekből már elkészült a kerékpárút a szántódi révtől Szántódpusztáig, amit a Kereki várig folytatnának. A következő években megépül a Siófok-Ságvár kerékpárút meghosszabbítása is Somig.

Címlapfotó: MTI/Czika László

5 hozzászólás

      • De légvonalban kevesebb, mint 42 km.
        És a 14 település is megvan, igaz ?
        Gondolom, a Google és az okostelefonod segített neked ehhez az “okos” hozzászóláshoz.

        • Nem, a 14 település nincs meg, azt ugyanis nem kifogásoltad – hasonlóan „okos” volt tehát a hozzászólásod. Baj-e, hogy ellenőriztem a térképen azt az útvonalat, ahol én mentem Almádiból a déli partra (ugyan csak Szemesre, de az „majdnem” Lelle)? Másképp is lehet, igen. Érdekes-e, hogy a Világhálón elérhető térképet (okulásodra: Apple Maps, de akármi, így a Google is jó) néztem – nyilván nem, bármilyen térkép megteszi – az a mondatod tehát fölösleges (szvsz).
          Fontosabb tán, hogy cikk számomra nem adott választ a lényegről, hol, mi lesz jobb, szabad-e majd az országúton is menni, vagy még jobban belekényszerítenek a keskeny, göröngyös, gyakran kerülő illetve összevissza (pl. Szepezd, Zánka, Akali stb.), néha szemetes, sokat bírált bicikliútra – ami persze nyilván így is jobb lesz, mint eddig. Inkább politikai jellegű a cikk, mint részletező, nem csoda, az MTI jegyzi. A szerkesztőség – ha erről ír – megerőltethetné egy kicsit magát, mi is lesz, hisz már épül is. Kíváncsi lennék pl. arra is, Budapestről hogy lehet majd e bringaútra Etyek fele jutni, a zsúfolt Budakeszi úton nemigen van erre hely.

        • Csak a réven keresztül jön ki a 42 kilométer.A 14 település attól függ, hogy merre is megy pontosan.Az útvonalat tervezők meg nem fogják így megtalálni mert vízen megy keresztül.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet