Aki nem otthonról melózik, vagy nem a munkahelyén alszik (ahogy Távol-Keleten néhány helyen szokás), annak a bringa a legolcsóbb és gyakran a leggyorsabb munkába jutási opció. A tömegközlekedést használók egy igényes kerékpárral (ami akár sportolásra is alkalmas) és annak fenntartási költségeivel számolva mintegy évi 75 ezer forintot spórolhatnak a teljes árú bérleten, ha két kerékre váltanak. A (használt) autó tulajdonosok ennek az összegnek a kilencszeresét.

Hirdetés

Ha gyorsaságról van szó, a bringa a csúcsforgalom egyeduralkodója, használatával nem csak pénzt, időt is spórolhatunk. Még a metrónál is hatékonyabb.

Budapesten már a metrót is veri a bringa

Gyakori tévhit, hogy a bringásokat jobban veszélyezteti a légszennyezés. Valójában a kerékpárosok épp annyi károsanyagot lélegeznek be, amennyi adott helyen kibocsátásra kerül, a fedett járművek légterében viszont megrekednek a még légszűrőn is átjutó finom részecskék.

Az autósok több szmogot nyelnek mint a bringások?

Ezzel szemben elfogadott tény, hogy már heti 2,5 óra aktív tevékenység is pozitív hatással van az egészségünkre. Így még többet spórolhatunk gyógyszereken kondibérleten és még egy rakás dolgon.

A kerékpáros fejlesztések tízmilliárdokat hoznak a gazdaságnak

A légszennyezés kérdése nem csak saját, de mások egészsége kapcsán is felmerülhet. Aki bringával jár munkába, nyugodtabb lelkiismerettel dőlhet hátra, hogy ma már tett a környezetéért.

A melóba bringázásnak rengeteg olyan haszna van, amelyeket más sporttal is elérhetsz, de a bringa nem csak sport. Az önképnek fontos szerepe van a motivációban. Viszont (sajnos) rendkívül ellenálló a változtatásnak, így ha valami nem egyezik vele, szinte garantált a bukás. Könnyebb azzal azonosulni, hogy egy dolgozó személy vagyok, aki szeretne minél hatékonyabban bejutni munkába, mint azzal hogy fontosabbnak tartom a sportolást, mint a macskás videók böngészését.

Nyugaton szokás úgy emlegetni a bringát, mint az “új golf”. Magasabb pozíciót betöltők körében egyre többen választják hobbiként. Ha a főnökkel bringázás nem is mindig opció, egy elfelejtett zokniba tűrt nadrággal lebukás kapcsán egy lelkes beszélgetés a kerékpározásról, hogy mennyi motivációt ad, amiből látszólag még a környezetünkre is ragad, mindig belefér.

Időnként az erkölcs felülírja ezt, de kutatások szerint az ember természeténél fogva igyekszik kerülni azokat, akiket egészségtelenebbnek gondol saját magánál. Erről mindenkinek meglehet a maga véleménye, de ez van, ebből kell főzni. Viszont pár hét munkába tekerés után mások is sokkal nyitottabbak lesznek a friss bringások felé, akik előtte nem mozogtak. Emellett remek ürügy, hogy mások megszólítsanak, társalgást kezdeményezzenek.

A reggeli edzés a legjobb módja a felébredésnek. Jótékony hatással van az emésztőrendszerre – ami az esti edzéssel szemben még jobban segítheti a fogyást – és a koncentráció képességünket is serkenti az azt követő 10 órára, amikor a leginkább szükségünk van rá.

A dugó mellett elsétáló gyalogosok láttán, a késve érkező buszok miatt, más közlekedési formát használók, sokkal gyakrabban elbizonytalanodhatnak, hogy “biztosan a helyes döntést hozták-e meg?

Mit jelent mobilnak lenni?

A feltorlódott autók sorai között erre a kérdésre mindig egy határozott igen lesz a válasz. Ez a nem megszokott “helyesség” érzés kezdetben elégedettséget okoz, ami később önbizalommá szilárdul. Tudva, hogy a nap első döntését sikerült jól meghozni, nagyobb eséllyel sikerül a többit is.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet