Augusztus 24-től újra a sineken a Máv legújabb szerzeménye, az emeletes Stadler KISS motorvonat. Megnéztük, hogy érzi magát rajta egy bringás.

Hirdetés

Egyelőre egy darab, hatszáz fő befogadására képes egység jár a váci vonalon, amin hivatalosan 12 kerékpárt lehet szállítani. Sokan kevesellték ezt a mennyiséget, ugyanis sokszor a FLIRT-ökön is ennyi, vagy akár még több bringát szállítottak, holott hivatalosan a KISS szimpla változata hat kerékpárt vihet magával. A most forgalomba állt 815 007-es egységen azért van egy kis baki: olyan ajtókra is felrakták a bringás piktogramot, amelyek bringatároló nélküli modulokba vezetnek.

Egyébként a kialakítás több szempontból is jóval szerencsésebb, mint a FLIRT-ökön. Nincsenek lehajtható ülések, így egyrészt nem kell attól tartani, hogy valaki leül a kerékpártároló részlegbe. Másrészt a bringások is kényelmesen leülhetnek szembe a normál ülésekre, és a többi utasnak sem leszünk útban. Aki sokat szállított bringát FLIRT-ön, annak felüdülés lesz a KISS. Külön jó pont, hogy gondoltak az e-bike-osokra is, a két tárolón összesen négy konnektor található.

Tárolóhelyek szempontjából tehát abszolút előrelépés a KISS, viszont az emeletes kialakítás miatt kicsit szűkösebb a tér az ajtóknál, így ha betelnek a dedikált helyek, jóval nehezebb lesz még több bringásnak helyet találni a vonaton. Ismerve a Dunakanyar kerékpáros népszerűségét, több, mint valószínű, hogy csúcsidőszakban a bringaszállítás továbbra is a kalauzok jóhiszeműségén fog múlni. Pedig a KISS alkalmas lenne a kerékpárhelyjegyes módszerre, az új biciklitárolókat számokkal látták el. Ez persze nem oldaná meg a helyhiányt, de kiszámíthatóbb működést eredményezne.

Idén összesen 10 KISS állhat forgalomba a 70-es (Budapest-Göd-Vác-Szob) és a 100a (Budapest–Cegléd–Szolnok) vonalakon, a tervek szerint összesen 40 lesz belőlük 2022 végére.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet