A Pannon Cycling Team felbomlása után sok magyar kerékpárosnak kérdéses volt a 2020-as szezonja, ám végül jóra fordultak a dolgok és legtöbbjüket láthatjuk is majd a Tour de Hongrie-n. A verseny útvonalbemutató gáláján Móricz Dánielt, Rózsa Balázst és Peák Barnabást kérdeztük a Magyar Körversenyről és az előttük álló szezonról.

Hirdetés

Rózsa Balázs: ennyi World Tour csapattal versenyezni teljesen más világ

2014 országúti bajnoka a csíkszeredai Team Nováknál folytatja a versenyzést: „Korábbi csapatom, a Differdange egyébként is megszűnt, így új csapat után kellett néznem. Három év elég volt a légióskodásból, örülök, hogy most sokkal közelebb leszek a csapatom központjához. Egynaposok mellett 11 többnapos versenyem lesz idén, de ezek mind április közepétől szeptember közepéig vannak betervezve, szóval elég rövid idő alatt kell majd nagyon sokat versenyezni.

Stubán Ferivel (a magyar válogatott korábbi kapitánya, jelenleg a Team Novak sportdirektora) már korábban is dolgoztam együtt nyilván ez is nagy segítség. Csupán 9-10-en vagyunk a csapatban, szóval több mint valószínű, hogy ott leszek a Tour de Hongrie-keretben is. Szeretek Magyarországon versenyezni, de nem ez lesz a 2020-as szezonom fénypontja, hiszen a szakaszokat és a mezőnyt nézve nem nagyon lesz esélyem az összetettre. Az meg hogy 45-ik, vagy 90-ik vagyok a végén, az számomra teljesen mindegy. Nincs olyan sík és rövid szakasz, amire azt mondom, hogy egy szökevénycsoport simán hazaérhet, mint pl a tavalyi Tiszafüredi szakasz, ahol Lovassy Krisztián nyerni is tudott. Szerintem a 3-4-5. napon van értelme szökni, ezeken lehet így esélyem is akár” – értékelte lehetőségeit Rózsa Balázs, aki hatodik szezonját kezdi majd kontinentális szinten. Ezúttal azonban sokkal komolyabb kihívói lesznek: nyolc első osztályú alakulat lesz a 2020-as Tour de Hongrie-n.

Volt, hogy versenyeztem már 4-5-6 World Tour csapatot tartalmazó mezőnyben, de ez azért az más világ. Kevesebben akarják kontrollálni a versenyt. A korábbi csapattársaim is mondták, mikor indultak a Luxemburgi Körön, hogy az egyik legkönnyebb verseny ahhoz, hogy befejezd. Minden a papírforma szerint megy, elengedik a szökést, sík szakaszon időzítetten utolérik a végén, aztán pedig jön a hajrá. Nincs az a folyamatos lószolgatás, mint kisebb kategóriájú viadalokon. Befejezni a Tour de Hongrie-t limiten belül valószínűleg könnyebb lesz, mint korábban, eredmény elérni viszont nehezebb, hiszen ha tempó van, akkor sokkal durvább a szint, mint egy gyengébb mezőnyben.” – vélekedett Rózsa a mezőny összetételéről.

Az utolsó nap pont abból az irányból másszuk meg a Két-Bükkfa nyerget, amit a legkevésbé szeretek. Hosszú, végig nagytányéros emelkedő és emiatt gyors. Azt gondolom, hogyha az összetettben csak 4-5 másodperc lesz a top versenyzők között, akkor azon a napon már nem fogják legyőzni a sárga trikóst. Ha ki is alakulnak a különbségek az emelkedőn, a lejtmenetben és a síkon a végén vissza lehet hozni sokat. Meglátjuk, azt gondolom, hogy a negyedik szakasz dönti el az összetett sorsát” – zárta gondolatait a 24 éves kerékpáros.

Móricz Dániel a szökésekben bízik

A 23 éves bringás lassan Tour de Hongrie-veterán lesz, a Magyar Kör 2015-ös újraindulása óta mindegyik kiíráson rajthoz állt és végig is tekert rajta. Ő is egyike azoknak a versenyzőknek, akik a Pannon Cycling Team felbomlása után csapat nélkül maradtak és végül Stubán Ferenc közbenjárásának is köszönhetően sikerült új csapatot találniuk. Móricz Dániel az olasz Northwave – Siatek – Olmo csapatánál folytatja, amely ugyan 2020-ban nem tudott fellépni a kontinentális szintre, de Móricz szerint a körülményekre így sem lehet panasz.

Hivatalosan dilettanti, tehát amatőr csapatban vagyok, de ez nem fedi le azt, hogy milyen a színvonal valójában. Én már versenyeztem 4 éven át kontinentális hazai csapatokban, de most megérkeztem ide, és azt mondtam: ez aztán igen komoly háttér és felkészültség. Sajnos végül nem sikerült megszereznünk a kontinentális rangot, így a Tour de Hongrie-n a válogatotti részvételért elég nagy lesz a küzdelem, de igyekszem kiharcolni majd a helyemet.” – mondta el a Flowcycle-nek Móricz, aki a csapat besorolása ellenére egészen sok UCI versenyre számíthat 2020-ban is. „Igazából nem akartam beleásni magam abba, hogy konkrétan mennyi versenynapom lesz. A lényeg, hogy már most hétvégén (február közepén) elkezdem a szezont, ami nekem különösen fontos, hiszen eddig általában a tavasz azzal telt, hogy felvegyem a ritmust a többiekkel. Az egynaposok közül első körben a márciusi Popolarissimát, a V4 versenyeket és a GP Adria Mobilt emelném ki, de ott leszünk a régió összes .2-es többnaposán is. Székely Kör, Szerb Kör, Koszovói Kör és a One Belt One Road verseny.

Móricz Dániel már többször is közel járt egy-egy kiemelkedő eredményhez a Tour de Hongrie-n, de a szerencse eddig nem állt mellette. Szerinte 2020-ban a verseny első felében lehet majd a zavarosban halászni: „Az első három napnak a végső összetettben nem lesz nagy szerepe. Nyilván a válogatott összetételétől is függ majd, de én ezeken a napokban szeretnék majd szökéssel próbálkozni esetleg az elejébe odaférkőzni egy-egy mezőnyhajárban. Az utolsó nap érdekes lesz, talán ott dől majd el minden az összetettben. A 2019-es tapasztalatokból kiindulva rengeteg ember lesz kint szurkolni, így ebből a szempontból talán ezt a napot fogom a legjobban várni.

Peák Barnabás: minden azon múlik, hogy mennyire megyek majd jól a hegyeken

2019 nyarán robbant a bombahír: 2011 után ismét lesz bringásunk a World Tourban Peák Barnabás személyében. A 2017-es Tour de Hongrie második helyezettjét sajnos a szezon végén elütötte egy autó, aminek következtében eltört a keze. A helyzet nem tűnt vészesnek, azonban orvosa túl rövid regenerációs időt javasolt számára, így a csont elmozdult és korrekciós műtétre volt szükség. A 2020-as Giro-részvétel így biztosan elúszott, s csúszik a szezonkezdés is. Elsőként a kiemelt kategóriás Tour de Romandie-n láthatjuk majd, ezt követően pedig rögtön jön a Tour de Hongrie-ra is: „Még nem dőlt el egyértelműen, hogy mi lesz a szerepem a Hongrie-n.

A csapat azt mondta, hogy fogok kapni lehetőséget. A hazai pálya nyilván előny, de nyilván minden attól függ, hogy milyen formában leszek. A műtét most egy kicsit megkavarta a dolgokat, volt a programomban Norvég Kör meg Hammer Stavenger is, de majd kiderül, ezekből mi valósul meg. A Hongrie-n a harmadik szakasz egész jónak tűnik, van benne egy kis domb, de egyébként sík a vége. Az összetett szempontjából minden attól azon múlik, hogy mennyire megyek majd jól a hegyeken” – értékelte lehetőségeit a Mitchelton Scott magyar bringása.

Hirdetés
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet