A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) elfogadta a Tour de Hongrie szervezőinek kérelmét, s a Magyar Körverseny kiváló időponttal került be a nemzetközi versenynaptárba: 2020-ban május 13. és 17. között kerül sor a legnagyobb magyar kerékpárversenyre. Ezzel óriási lehetőséget kapott a magyar Tour az előrelépésre, World Tour-csapatokat is láthatunk a jövő évi körversenyen!

Az időpont sokak számára feltűnő lehet, hiszen május 9-én Budapesten rajtol a Giro d’Italia, az Olasz Körverseny első három napját Magyarországon rendezik, két nappal később pedig útnak indulhat a Tour de Hongrie mezőnye.
„A háttérben hosszú hetek óta megfeszített erővel dolgoztunk azon, hogy megtaláljuk a legjobb időpontot a versenyünknek – mondta Eisenkrammer Károly, a Tour de Hongrie szervezőbizottságának elnöke. – A nemzetközi naptárban ugyanis nagy változások történtek, a tokiói olimpia miatt olyan hagyományos versenyek is szokatlan időpontra kerültek, mint a Tour de France vagy a Vuelta a Espana. Számunkra nem csak az volt fontos, hogy minél kevesebb nagy versennyel ütközzünk, hanem az is, hogy a távolabbi céljainkhoz közelebb kerüljünk.“

Cél a Pro Series

„A nemzetközi szövetség jövőre indítja útjára a Pro Series nevű kiemelt sorozatot, amelybe mi is szeretnénk bekerülni. Nagyon komoly követelményrendszernek kell ehhez megfelelni, az első kritérium az, hogy legalább tizennégy World Tour- vagy prokontinentális csapat vegyen részt a versenyünkön. A májusi időponttal nagy lehetőséget kaptunk, hogy ezt teljesíteni tudjuk.“
A főszervező hozzátette: a Giro d’Italia magyarországi rajtja már eddig is sok kaput megnyitott a magyar kerékpársport előtt, s ezúttal a Tour de Hongrie előrelépésében is óriási szerepet játszhat.

„A Giro rajtjára a világ legjobb csapatai érkeznek majd Magyarországra, a teljes eszközparkukkal. A nagykanizsai befutó után az Olasz Körverseny résztvevői repülővel utaznak majd Szicíliába, az eszközpark azonban itt marad. Több nagy csapattal egyeztettünk arról, hogy részt vennének-e egy két nappal később kezdődő magyarországi körversenyen, hiszen ehhez minden felszerelésük itt lesz. Kedvező visszajelzéseket kaptunk, ahogyan a nemzetközi szövetség is nagyon jó ötletnek tartotta ezt, hiszen ebben az időpontban rendezték volna a World Tour-kategóriás Kaliforniai körversenyt, amelynek szervezői néhány hete jelentették be, hogy jövőre nem indítják el a viadalukat.“

A Giro eszközparkja a 2019-es Giro d’Italia 13. szakaszának befutójában / Fotó: Macsuga János/FLOWCYCLE

Az egész magyar kerékpársport jól jár

Eisenkrammer Károly hozzátette: a kormányzat részéről is zöld utat kaptak, hiszen ez egy vissza nem térő lehetőség a Tour de Hongrie nagy előrelépéséhez.
„Nagy most az örömünk, hiszen ez nemcsak a versenyünk számára, hanem az egész magyar kerékpársport fejlődése szempontjából óriási lehetőség. A Giro magyarországi rajtját óriási érdeklődés övezi majd szerte a világon, s mi azokban a napokban Magyarország más részeit is meg tudjuk majd mutatni a világnak az Eurosport közvetítésein keresztül. És ha minden jól alakul, a világ legjobb csapatai közül többen a Magyar Körversenyen is rajthoz állnak majd.“

A Tour de Hongrie-t 1925-ben rendezték meg először, a történelem viharai azonban sokszor nem kímélték az eseményt, amelynek tavaly rendezték meg a 40. kiírását. A 2019-es Magyar Körverseny során hat nap alatt 890 kilométert teljesített a mezőny, az összetett győzelmet a lett Krists Neilands szerezte meg, két ragyogóan szereplő magyar fiatal, Dina Márton és Valter Attila előtt. A versenyről Magyarországon minden nap élő közvetítéssel jelentkezett az M4Sport, az utolsó két szakaszt az Eurosport is élőben közvetítette, a televízió nézők a világ 195 országában láthattak napi összefoglalókat a Magyar Körversenyről.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet