Normál napi rekordok dőltek meg szombaton több budapesti biciklis mérőponton is, az egész városban érezhető a kerékpáros forgalom növekedése. Csak egy napon, a 2018-as I bike Budapest felvonuláson bicikliztek többen a Bem rakparti és Árpád hídi kerékpárszámlálók felett, amikor a 25000 fős felvonulás érintette ezeket a pontokat. A Kerékpárosklub szerint az adatok bizonyítják: sokkal több budapesti ülne kerékpárra, ha több kerékpársáv lenne.

Hirdetés

Az autós- és tömegközlekedés drámai visszaesésével ellentétben a kerékpáros forgalom megmaradt, sőt nőhetett is Budapesten. Sokan felismerhették, hogy biciklin védettebbek a fertőzésektől, az autózásnál pedig egészségesebb és olcsóbb megoldással parkolóhelyet sem kell keresni.

A budai rakparton és az Árpád-hídon vezető kerékpárút a legnépszerűbb, ugyanakkor a Hungária körúti és a Csepelre vezető Weiss Manfréd úti kerékpárúton is nőtt a biciklis forgalom. A Bem rakparton szombaton több mint 6000-en, az Árpád hídon mintegy 3800-an tekertek, aminél többet csak a 2018-as I bike Budapest itt is elhaladó felvonulása napján mértek.

Az új biciklisávok közül a Bartók Béla úti a legnépszerűbb: a Dunát a Kelenföldi pályaudvarral összekötő bringasávon hétköznap már többen (pénteken kb. 3600-an) kerékpároztak, mint az Árpád hídon vagy a Múzeum körúton. A Nagykörúton vezető biciklisáv hétköznapi forgalma 1600-ra becsülhető az Oktogonnál. Az Üllői, Tétényi, Bartók Béla úton és a Nagykörúton vezető új sávokon tovább nőhet a forgalom az útvonalak összekötésével és ismertebbé válásával.

Az utóbbi hetek bizonyítják a reprezentatív kutatások adatait, melyek szerint a budapestiek többségének elérhető megoldás a bicikli, csak az autóforgalomban nem mertek elindulni. Ezért a kerékpáros fejlesztések folytatására van szükség a Kerékpárosklub szerint.

A magyarok szeretnének többet bringázni, de még nem mernek

A Kerékpárosklub gyűjtése alapján sok helyen lehetne gyorsan, olcsón kerékpársávokat felfesteni az autózás akadályozása nélkül. A józsefvárosi Baross utcán és Elnök utcán, a Dohány és Wesselényi utcák külső szakaszain a Városligetig, az óbudai Gázgyár, Szőlő és Vihar utcán, a belvárosi József Attila, Apáczai, Szemere, Honvéd utcákon, Ferencvárosban Vágóhíd utcán, a Tompa utca körúti átkelőjében, a budai körúton a Petőfi híd és Fehérvári út között, illetve a Karolina úton javasolja a fejlesztések folytatását a szervezet.

A kis autóforgalom és az új biciklisávok segíthetnek a munka- és kirándulóhelyekre vezető útvonalak felfedezésében is. Az újonnan bringára ülőknek elinduláshoz a http://kerekparosklub.hu/kisokos oldalon összegyűjtött tanácsokat ajánlja a szervezet.

Hirdetés

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet