Az elmúlt évben több tucat civil rendőrautós videót mutatott a rendőrség olyan közlekedőkről, akiket szabálysértésen kaptak. Ezeken a felvételeken eddig többnyire gépjárművezetőket láthattunk, ám most a Kaposvári Rendőrkapitányság egy kifejezetten kerékpárosokra célzott akció eredményéről számolt be.

Hirdetés

A járda nem a gyalogosoké!

Kezd az egyszerű, könnyen érthető kijelentéssel a Somogy Megyei Rendőr-főkapitányság friss posztja, ami bemutatja, hogy 2020. augusztus 3. és 9. között mit tapasztaltak bringás szempontból Kaposváron. „Az egyenruhások 8 biciklissel szemben szabtak ki helyszíni bírságot, 14 embert figyelmeztettek, és további 3 esetben éltek szabálysértési feljelentéssel” – áll a szervezet közleményében.

A videóban nem szerepel az összes eset, elsősorban járdán közlekedő bringásokat, illetve zebrán szabálytalanul áttekerőket mutatnak be. A társaság azért tartott szervezett akciót, mert csak augusztusig 30 személyi sérüléssel járó kerékpáros baleset történt Somogy megyében (itt mondjuk arra nem tér ki a közlemény, hogy ebből mennyit okoztak kerékpárosok – a szerk).

Hirdetés
Flowcycle szerzővel jelennek meg azok a tartalmaink, amelyeket a szerkesztőség közösen készített.

10 hozzászólás

  1. Ja .Járdán lehet vagy nem lehet kerékpározni. Nem csak lehet hanem szabad is. Ha nem így lenne akkor nem lenne rá szabály. Pl. hogy max. 10km/h-s sebességgel szabad ott közlekedni. Vagyis járdán való sebességtúllépésért büntettek? Akkor kell ám traffi kép is. Autóst is úgy büntetik .

  2. Ha statisztika bizonyítaná, hogy gyalogosátkelőn több kerékpárost gázolnak el mint gyalogost, akkor megérteném a kekeckedést, de így nem

    • Ráadásul az nem is szabálytalan… Amúgy bringáztam Kaposváron nem egyszer. Életveszély, amit a gépjárművezetők művelnek arrafelé. Az infrastruktúráról nem is beszélve. Kisregényt írhatnék az ottani körülményekről.

      • Bocsánat, mit jelent az, hogy „arrafelé” és „ottani körülmények”? Ugyanúgy közlekednek előzékeny, nyugodt és tolakodó, elmebeteg autósok is Kaposváron, mint ahogy máshol. Viszont évek óta nem lehetett megérteni a kerékpárosoknak, hogy van kettő – táblával jelzett utca (lehet, hogy csak egy) – ahol lehet szembe menni a forgalommal. Onnantól mégis a legváratlanabb helyeken, gyakorlatilag minden egyirányú utcában szembe mennek a forgalommal, „mert lehet”. Nem, nem lehet, csak a kijelölteknél! Semmivel sem különbek itt a kerékpárosok, mint az autósok. Szerintem…

        • Az lehet, hogy a „kerékpáros” és az „autós” nem különbözik ott. Minek ez a címkézés amúgy? Közlekedők vannak. A Kaposváron kialakított közlekedési rend viszont nem normális, következetlen és olyan érzése van az embernek, hogy ahol csak lehet el akarják takarítani az utakról a kerékpárral közlekedőket . Jóval nagyobb arányban éreztem ezt a gépjárművezetők részéről is mint máshol az országban. Lehet, csak azért, mert azt szokták meg, hogy nem találkoznak bringással. Amikor meg mégis, akkor meg rosszul kezelik. Harminc éve ez még nem volt jellemző ott. Az utóbbi négy évben viszont évről évre rosszabbnak éreztem. Persze ez szubjektív, nem ott élek, nem közlekedek ott naponta. Az infra állapota viszont tény. Kritikán aluli egy megyeszékhelyhez képest.

  3. Nagyon nagyon jó lenne, ha a zebrán átkelésről végre teljesen egyértelmű szabályozás születne és nem tippelgetni kellene. Magam azon a véleményen vagyok, ami szerintem kb a leginkább logikus is, hogy
    1: ugye ideális esetben a bringás az úton megy, nem a zebrán (amihez egy járda kapcsolódik, ahol nem tekerhet, kivéve a spéci eseteket), tehát ő kell, hogy az elsőbbséget megadja
    2: a világ nem ideális, szóval a szitu bőven előfordulhat. Az én értelmezésemben mivel a zebra alapvetően a gyalogosoknak van, ezért pl ott sem zavarhatom, csengethetem le a gyalogost, mint a járdán, illetve nincs elsőbbségem sem. Így ezért ha más gyalogos van, illetve autó jön, akkor leszállok és tolom. Ha viszont nincs autós (akinek el kéne engednie engem) és nincs gyalogos (akit zavarnék), akkor simán áttekerek, csak azért nem fogom tolni, mert zebra van. Ilyen módon a „tekerve tilos / tolva szabályos” táblákat erős csúsztatásnak érzem

    • És ha a zebra mellett 10 centivel gurulsz akkor az már szabályos de ha elütnek akkor te vagy a hibás?
      Én azt látom megmondom őszintén, hogy az autót vezetők nagy része egyszerűen nem lassít a zebra előtt csak utolsó pillanatban ha jön valaki. Ebből kifolyólag ha egy bringás esik be az nagyon veszélyes és zavaró.

      • Ezért írtam, ha autó jön, leszállok. Ha elég nagy távolságban semmi, akkor megyek csak át tekerve.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet