A legújabb tapasztalatok azt mutatják, hogy egy zsúfolt nagyvárosban nem csupán környezetbarát szempontok alapján érdemes cargora váltani, de az esetek nagy többségében bizony gyorsabb is így a csomagok szállítása.
Már olyan nagy szállítócégek tesztelik ezt a megoldást, mint az Amazon, a UPS, a DHL, vagy akár a FedEx. Mivel a városokon belül ritkán kell hosszabb utat megtenni egy-egy ilyen átlagos fuvar esetében, így egy cargo bike sokszor olcsóbb megoldás lehet a szállításra. Az így megspórolt károsanyag-kibocsátás pedig jelentősen hozzájárulhat a tisztább levegőhöz a városokban is.
Ez pedig nem elhanyagolható tényező, hiszen világszerte egyre nő a légszennyezéshez köthető halálozások száma. Azt mondanunk sem kell, hogy mennyire megnőtt ezeknek a futárcégeknek a munkája az utóbbi években. Ha csak a futár furgonok felét kiválthatnánk cargo kerékpárokkal, már az jelentősen csökkentené a légszennyezést a városokban.
Movebybike: amikor a dobozos áruszállítót lecserélik bringára
Szerencsére már vannak kifejezetten erre szakosodott cégek is, akik látják a lehetőséget ebben a változásban. Ilyen például a Pedal me, melynek szolgáltatásait Angliában már telefonos appon keresztül is igénybe veheti bárki.
Itthon Sebők Máté az elsők között igyekezett segíteni a kerékpárral közlekedőket tippekkel az ott.vagyunk.mar Instagram oldalon keresztül. Máté útvonaljavaslataival kerékpárral gyorsabban eljuthatunk Budapesten belül célunkhoz, mint bármilyen más közlekedési eszközzel.
A külföldi példák a Pedal me esetében is bebizonyították a kerékpáros közlekedés gyorsaságát. Reméljük, hogy hazai viszonylatban is lesznek olyan vállalkozások, akik kerékpáros teherszállításra váltanak a korábbi megoldások helyett. Így a környezetvédelmi szempontok mellett költséget is tudnak csökkenteni, ami a mostani üzemanyag árak mellett bizony nem mellékes.