Mint az a Karácsony Gergellyel készített interjúnkból kiderült, a főváros bringasztráda-hálózatot szeretne képíteni a városban. Ezt megerősítvén a BKK új aktív- és mikromobilitási programot tett közzé, amiben ismertetik a közeljövő lehetséges fejlesztési irányait.

Hirdetés

A lapunkhoz eljuttatott közleményben a BKK úgy fogalmaz: „A Budapesti Közlekedési Központ a budapesti aktív és mikromobilitás (gyaloglás, kerékpározás és kis elektromos járművek – pl. rollerek) helyzetéről, jövőjéről és a lehetséges intézkedési területekről, illetve a bringasztráda-hálózatról készített vitaindító dokumentumot. Ennek alapján a Főpolgármesteri Hivatal és a BKK széles körű véleményezési és szakmai tervezési folyamatot indít el egy aktív és mikromobilitási stratégia és cselekvési terv elkészítéséhez.” – vagyis a városvezetés ezúttal is jó messziről indít, és a városlakók, illetve a szakmai szervezetek bevonásával reszeli készre az újításokat. Ezeket a változásokat a következő sarokpontokban fogalmazták meg

A BKK 10 javaslata az aktív és mikromobilitás fejlesztésére:

  1. Megállítjuk / lassítjuk a városi és elővárosi utazások számának növekedését.
  2. Átalakítjuk és újraosztjuk a budapesti közterületeket, közutakat, egyre nagyobb teret adva az aktív mobilitási módoknak.
  3. Összefüggő, biztonságos, kényelmes, vonzó gyalogos- és kerékpáros-útvonalhálózatot hozunk létre, mely versenyképes alternatívát kínál az egyéni motorizált közlekedés mellett. Ezen hálózat kiemelt elemei a Bringasztrádák.
  4. Segítjük a közösségi közlekedéssel kombinált aktív és mikromobilitást.
  5. Pénzügyileg is versenyképessé tesszük az aktív és mikromobilitást (pl. a parkolási, a kölcsönzési, a használati) árak, feltételek újraszabályozásával. 
  6. Megvalósítjuk az aktív és mikromobilitás teljes körű integrációját a saját (pl. FUTÁR) és a piaci alapon működő utazástervező és információs rendszerekbe. 
  7. Aktív szemléletformálást végzünk annak érdekében, hogy az utakon partnerként közlekedjünk együtt: oktatás és kampányok (az iskolákban és a járművezetőknek).
  8. Szemléletformáló akciókat szervezünk az aktív és mikromobilitás előnyeinek népszerűsítésére.
  9. Javaslatot teszünk hatékony szabályozásra és ellenőrzésre a biztonságosabb gépjárművek (különösen a főváros útjait használó tehergépjárművek), az elektromos rollerek és kerékpárok érdekében. 
  10. Olyan szervezeti rendszeren dolgozunk, mely biztosítja a fenti intézkedések hatékony végrehajtását, és a létrejövő komplex szolgáltatáscsomag(ok) hatékony menedzselését, együttműködve a lakossággal, a civil szervezetekkel, a vállalkozásokkal, a kerületekkel és a kormányzati intézményekkel.

Milyenek lesznek a bringasztrádák?

Tervezett kerékpáros fejlesztések Budapesten 2030-ig / Grafika: BKK

A világon már elég sok helyen dobálóznak a bringasztrádával, mint fogalommal, így érdemes látni, hogy mit gondol erről a városvezetés. A BKK közleménye szerint a bringasztráda szélesebb útfelületekkel és biztonságosabb csomóponti átvezetésekkel gyors, közvetlen, akadálymentes, biztonságos, kényelmes kapcsolatot teremt a városközpontok, lakóterületek, munkahelyek között a korábbi kerékpárutakhoz, kerékpársávokhoz képest. A térképünkön szereplő útvonalak olyan tengelyek / folyosók, amelyek mentén a hosszabb kapcsolatok létrehozását tartjuk indokoltnak és hasznosnak, hogy érdemben növeljék a kerékpározás arányát a városi közlekedésben.

A vitaindító dokumentumot alább érhetitek el:

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

A dokumentum letöltése ide kattintva

Hirdetés
Flowcycle szerzővel jelennek meg azok a tartalmaink, amelyeket a szerkesztőség közösen készített.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet