A Koppenhágai Egyetem egyik kutatásában 130 túlsúlyos önkéntes vett részt. A kutatás során különböző szabadidős gyakorlatokat, valamint kerékpáros feladatokat végeztek el.

Infinety hirdetés

A tanulmány során az átlagban 25 és 45 év közötti résztvevőket véletlenszerűen négy csoportra osztották. Míg néhány személynek kerékpárral kellett közlekednie a munkahelyére oda és vissza, addig két másik csoportnak szabadidős gyakorlatokat kellett elvégeznie, csoporttól függően mérsékelt vagy dinamikusabb intenzitással. A negyedik pedig amolyan kontroll csoportként működött, vagyis arra kérték őket, hogy ne változtassanak az életmódjukon.

A vizsgálatok kimutatták, hogy azok a csoporttagok, akik aktívan ingáztak kerékpárjukkal, hasonlóan jó értékeket mutattak, csupán a testmozgás intenzitása és formája változott. Részletezve, hat hónap elteltével a kontroll csoporthoz viszonyítva

  • a nagy intenzitású szabadidős tevékenységet végző csoport tagjai képesek voltak 4,5 kg-mal csökkenteni a testsúlyukat,
  • míg a mérsékelt intenzitású szabadidős gyakorlatok során 2,6 kg-ot adtak le,
  • a kerékpárral közlekedők esetében pedig ez az arány -4,2 kg lett.

Tehát a kutatás végeredménye szerint, a nagyobb intenzitású testmozgás statisztikailag jobb arányt mutat, illetve hatékonyabb, mint a mérsékelt intenzitású testmozgás. Ugyanakkor a kerékpárral való közlekedés a munkahelyre majdnem annyira hatékony eszköz a testzsír-százalék csökkentésére, mint az intenzív edzést végző csoport által folytatott gyakorlatok.

Infinety hirdetés




Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet

tizenkilenc + tizenegy =