A 2020-as királyetap több szempontból is hozta az elvárt izgalmakat, egy csapatvezető viszont biztosan a tenyerébe temeti az arcát a mai nap után. Az összetett szempontjából klasszikus értelemben nem láthattunk látványos csatát a több mint 2300 méter magasan kijelölt befutón, de bőven van változás a dobogón.

 

Hirdetés

A 2019-es Tour győztese, Egan Bernal nélkül indul útjára a Francia Körverseny mezőnye az idei kiírás legbrutálisabb napjának. Több mint négyezer méter szintkülönbség várt a pelotonra, amely java részét a Col de la Madeleine (2000 méter) és a Col de la Loze adta (2304 méter). Elég komoly harc ment azért, hogy ki kerüljön bele a nap szökésébe, végül egy igen combos sor alakult ki a 16. szakasz győztesével, Lennard Kämnával (Bora – hansgrohe), valamint Julian Alaphilippe-pel (Deceuninck – Quick-Step), Dan Martinnal (Israel StartUp Nation), Gorka Izagirrével (Astana) és a 2019-es Giro rózsaszín trikósával, Richard Carapazzal (Ineos – Grenadiers).

A mezőnyben egy darabig a gyorsasági részhajrá pontjaiért vívott meccs volt az egyetlen érdekes történés, Sam Bennett (Deceuninck – Quick-Step) ismét nyerte a mezőnysprintet, így egyre valószínűbb, hogy övé lesz majd a gyorslábúak ruhadarabja.

A Madelein hegyen az egész Touron gyakorlatilag láthatatlan Bahrain Merida állt a mezőny élére, és igen komoly munkát végeztek. Hamar leszakították a Jumbo-Visma sík segítőit, Martint és Jansent, de némi meglepetésre Nairo Quintana (Arkéa – Samsic) sem bírta a tempójukat.

A szökevények több mint négy perces előnye a Sonny Colbrelli vezette Bahrain-Mclaren-vonatnak köszönhetően alig több mint egy percre zsugorodott a Madelein hegy tetején. Az esélyesek azonban óvatosabban mentek a lejtmenetben. A szökevények viszont pörköltek rendesen lefelé, Alaphilippe meg is próbált ellépni a többiek elől, de a síkon végül újra összeverődött Carapazzal és Izagirrével – egyedül Dan Martin döntött úgy, hogy neki az élete fontosabb és visszacsorog a mezőnybe.

A Col de la Loze-on Alaphilippe megpróbálkozott egy korai támadással, de Carapaz hamar szerelte az akciót. Az ecuadori kitartóan tempózott az élen, mire szép lassan mindenki leakadt róla. Ekkor azonban 20 másodperc környékére csökkent az előnye a mezőnnyel szemben, ahol még mindig a Bahrain-McLaren tempózott. A sorban Damiano Caruso és Pello Bilbao következett, akiknek a tempójába Guillaume Martin és Wout van Aert is belerogyott. A kegyelemdöfést azonban nem az egész nap dolgozó Bahrain adta meg, ugyanis Bilbao kiborítása után alig pár száz métert kellett csak az egész nap gumizó David De La Cruznak (UAE Team Emirates) vezetni, hogy Tom Dumoulin (Jumbo-Visma) mellett maga Mikel Landa is leszakadjon.

A Bahrain hirtelenhalála után lényegében négyen maradtak elöl, De La Cruz rögvest kiborított csapattársa, Tadej Pogačar elől, akivel a sárga trikós Primož Roglič, Sep Kuss, valamint Miguel Angel López (Astana) tekert (ez a csoport közben bedarálta Carapazt is). Lőtávolban jött még Richie Porte is egy darabig, de López támadásait már ő sem bírta: a kolumbiai több sikertelen kísérletet követően 2,5 kilométerrel a cél előtt ellépett a többiektől és meg is lett neki a szakaszgyőzelem.

Mögötte pusztán tempóból, látványos támadások nélküli állóháború alakult ki az összetett első két helyezettje között. Végül Primož Roglič lett a második 15 másodperc hátránnyal, aki mögött honfitársa, Pogačar újabb 15 másodperccel később érkezett. López mai teljesítményével élete első Tour de France-án nem csak szakaszt nyert, de fel is jött az összetett harmadik helyére, hátránya 1 perc 26 másodperc. Nem várhatunk tőle túl acélos időfutamot, de az utána következő Richie Porte-nak (Trek – Segafredo) már több mint 3 perc a hátránya az összetettben, így elég reális esélye van a dobogóra. Elöl a két szlovén között 17 másodperccel nőtt a különbség, Primož Roglič előnye már csaknem 1 perc az élen. Pogačar viszont a fehér után átvette a vezetést a pöttyös trikó versenyében is.

A 2020-as Tour de France 17. szakaszának végeredménye és az összetett állása:


Címlapfotó: A.S.O. / Alex Broadway

Hirdetés
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet