Hirdetés

A modern kori háromheteseken mindig legalább kettő pihenőnapot számlálhatunk, de az elnevezéssel ellentétben szó sincs arról, hogy teljes láblógatással telne a nap.

Hirdetés

Nem volt ez mindig így, hiszen a hőskorban, amikor egy szakasz 300-400 kilométer hosszú is lehetett, egyszerűen muszáj volt folyamatosan adni a versenyzőknek 1-2 pihenőnapot ahhoz, hogy tovább tudjanak menni. Nem volt ritka, hogy a verseny során akár 14 pihenőnap is szerepelt a programban.

Az elmúlt évtizedekben már a két pihenőnap lett a szokásos, csupán néhány ritkább esetben térnek el ettől a szervezők. Ezek közé tartozott a 2017-es és a 2018-as Giro d’Italia is, ahol három pihenőnap volt a sok transzfer miatt.

De térjünk végre a lényegre. Mit csinálnak a versenyzők a pihenőnapokon?

Tekernek

A versenyzők a pihenőnapokon is mennek egy rövidebbet, hiszen így tudják fenntartani a mentális fókuszt és egy laza tekeréssel elősegítik a mihamarabbi regenerálódást is. Ezek többnyire könnyed gurulgatások, általában nem tartanak 2 óránál tovább.

Pihennek

Ezeken a napokon mindenki igyekszik kihasználni az összes percet a regenerálódásra. Van aki például kétszer is alszik, de természetesen nem maradhat el a masszázs sem. Fontos, hogy a versenyzők ne csak fizikailag, de mentálisan is feltöltődjenek.

Esznek

Oké, ebben nincsen semmi érdekes, de egy pihenőnapon a terhelés meg sem közelíti a versenynapokon megszokott szintet, ami próbára teszi a szervezetet. Napközben általában kevesebbet esznek, de vacsorára már a szokott mennyiséget viszik be.

Mi történne, ha annyit ennél mint egy Tour de France versenyző?

A személyzet azonban nem pihen. A következő napra ragyogniuk kell a kísérőautóknak és a kerékpároknak is. A különbség a többi naphoz képest csupán annyi, hogy nem kell annyira sietniük.

Tárgyalnak

A pihenőnapok ideálisak arra, hogy bejelentsék az új szponzorokat, szerződés hosszabbításokat egy-egy sajtótájékoztató keretében. A Tour első pihenőnapján például bejelentették, hogy a lengyel CCC lesz a mostani BMC új főszponzora.

Ekkor éri meg vízhordónak lenni, mert ezekre az eseményekre sokszor csak az első számú emberek és a csapatvezetők hivatalosak.

Utaznak

A 9. szakasz után a karaván azonnal repülőre szállt, hogy az Alpok lábában töltsék a pihenőnapot. Egy ilyen pokoli szakasz után ez igencsak megterhelő tud lenni, főleg, hogy a pihenőnap a fentiek alapján rendesen be van táblázva.

Címlapfotó: Sebastian Paddags, Lars Wehrmann

Hirdetés
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet