Tudjuk, hogy mi lesz majd az Év Kerékpárútja

Budapest-Szentendre-Budapest kerékpártúra

Ez már az ártéri bringaút

Ki gondolta volna, de mára két kiváló minőségű kerékpárúton is elérhetjük Budapestről az agglomeráció kedvenc kirándulóhelyét, Szentendrét. A kiépítettség közelíti a 100%-ot, szóval miért is ne csináltunk volna belőlük egy kört?

Hirdetés

Távolság: 40 km

Szintemelkedés: 46 m

Nehézség: könnyű

GPX file: ide kattintva letölthető.

Utunkat Budapestről, a Margitsziget északi csücskéről kezdjük. Ideális találkahely, hiszen sok az árnyas pihenőhely, és a legtöbb pályaudvar kerékpárral is könnyen elérhető. Az Árpád hídon keresztül hagyjuk el a szigetet, amiről éles kanyarokat veszünk, hogy kis idő múlva a Duna-parthoz közelebbi kerékpárúton folytathassuk utunkat.

Rövid macskaköves részt követően rögtön a Kobuci Kert, valamint a Vasarely és a Kassák Múzeum mellett tekerünk el. Ezután parkokon és lakótelepi utakon keresztül érjük el a Filatorigát Hév állomást, ahol átvezet a kerékpárút a síneken. Az autószalonokat elhagyva a rakparti kerékpárúton bringázunk tovább, amelynek végén az egykori Gázgyár mellett, gyér forgalmú úton vezet utunk a Nánási út felé.

Itt dönthetünk úgy, hogy az Aranyhegyi patakon átkelve a Római-parton biciklizünk tovább, azonban egy darabig földúton kell majd menni. A tömeg miatt hétvégén ne is próbálkozz itt, Budapest egyik legkedveltebb sétálóövezete ez a partszakasz a sok vendéglátóhely miatt. A Nánási úton jobban lehet haladni és kerékpáros nyom vigyáz ránk.

A helyzet a Pünkösdfürdő utca vonalától fordul jobbra, onnan vadiúj bringaúton tekerhetünk közvetlenül a töltésen. Nem sokkal később el is érkezünk a nap fénypontjához, a 2021-es Év Kerékpárútja döntős bringaút-szakaszhoz. Árnyas ártéri erdőkön keresztül tekerhetünk egészen a Lupa-tóig. Itt már kevesebb a fa, de az útminőség hibátlan, és akár strandolhatunk is, hiszen saját kerékpárút vezet a homokos parthoz.

Az új kerékpárút egy hídon keresztül, Szentendre határában csatlakozik a meglévőhöz, ahonnan már csak pár kilométer a szentendrei Duna-korzó, ahol rengeteg az étterem, és egy kis hegymászással a bájos Fő térhez, vagy a szentendrei skanzenhez is elugorhatunk.

Visszafelé a hídig ugyanúgy a Duna-parti kerékpárúton megyünk, ám onnan a továbbtekerve, majd a 11-es út alatt átlépcsőzve a szintént pár éve felújított szakaszon tekerünk vissza. Békásmegyernél dönthetünk úgy, hogy a Hévvel megyünk vissza a belváros felé, vagy a Pünkösdfürdő utcán visszabiciklizve ismét a Nánási útra térve a korábbi útvonalunkon tekerünk vissza a Margitszigetre.

Ez a tipikusan családi bringás kör akkor lesz igazán hibátlan, ha megépül a Római-parton is az a néhány kilométer, ami most még hiányzik. A bizalmat azonban megelőlegezzük neki, hiszen fontos útvonal és Szentendre rengeteg látnivalóval kecsegtet.

Tématámogatás: Készült az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ és az aktivmagyarorszag.hu ajánlásával.

Hirdetés
Flowcycle szerzővel jelennek meg azok a tartalmaink, amelyeket a szerkesztőség közösen készített.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!