A leendő szakasz a Petőfi híd érintésével összekapcsolja a budai és a pesti bringahálózatot. Az átalakítással az autók által használható forgalmi sávok száma nem csökken.

Folytatódik a nagykörúti kerékpársáv fejlesztése – a Teréz, Erzsébet és a József körút után a Ferenc körúton is biztonságosabban lehet biciklizni a jövőben. A fejlesztéssel az egybefüggő nagykörúti sávok elérik a Petőfi hidat, amelyek – a híd járdáin keresztül – csatlakoznak a Budán már meglévő hálózathoz. A körúti sáv meghosszabbításának köszönhetően a Nagykörútról közvetlenül elérhető lesz a budai rakparti kerékpárút és azon keresztül az új MOL Bubi gyűjtőállomás a BudaPart területénél.

Nem csökken az autók által használható forgalmi sávok száma

Az eredeti terveknek megfelelően a Ferenc körúton nem csökken az autók számára biztosított sávok száma. Fontos cél a 2×2 sáv fenntartása, hiszen a Nagykörúton belül a forgalom a Ferenc körúton és a Szent István körúton a legnagyobb, mivel itt találkoznak a külvárosba vezető főutak (a Váci út és az Üllői út) a Duna-hidakkal. A  jelenlegi parkolók egy része is megmaradhat, a megszűnő parkolóhelyek pótlására a közeli Közraktár utcában létesítenek új parkolósávot.

Budapest egyik legfontosabb útvonalán, a Nagykörúton még április végén létesült ideiglenes kerékpársáv az Üllői út és a Váci út közötti 3 kilométeres szakaszon. A nagykörúti kerékpársáv forgalma mindössze néhány nap alatt elérte a több mint egy évtizede meglévő – a biciklivel közlekedők számára már jól ismert és gyakran használt – Múzeum körúti biciklisáv forgalmát. A friss adatok szerint naponta legalább négyezerszer haladnak rajta kerékpárral, ezzel a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonalává vált.

A biciklisáv mostani meghosszabbításával még többen választhatják ezen az útvonalon autó helyett a kerékpárt, így az autóval közlekedők is jobban tudnak haladni, a nagykörút belső szakaszai pedig csendesebbé, élhetőbbé válhatnak az ott lakók, az üzletekben vásárlók és a vendéglátóhelyek számára.

2 hozzászólás

  1. Nemrégiben elfogadtuk majd megszoktuk, hogy a Nagykörúttal párhuzamos és merőleges egyirányú utcákban oda-vissza kerékpároznak. Miért kell kihozni a komoly forgalomba a bicikli közlekedést? Minden elérhető volt így is. Miért írják ezt (IDÉZEM): NEM CSÖKKEN AZ AUTÓK ÁLTAL HASZNÁLHATÓ FORGALMI SÁVOK SZÁMA, amikor (IDÉZEM): A jelenlegi parkolók egy része megmarad, a megszűnő helyek pótlására pedig a közeli Közraktár utcában létesítenek új parkolósávot. (a Ferenc krt. helyei helyett???) Most AKKOR hogy is van? A Boráros tér az ideiglenes busz fordulójával, a 15, 115 járat fordulójával, a hídra felhajtással, a Haller utca sarkán, előtte és utána folyó építkezéssel, a reggeli és délutáni csúcsforgalommal rettenetesen terhelt a környék. PONT MOST KELLETT ELVENNI A DUPLA SÁVOT A KÖZRAKTÁR UTCÁBAN? ÚJRA G R A T U L Á L O K !!!

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet