2019 ősze rendesen átalakította a hatalmi viszonyokat Budapesten, ami lehetőséget nyithat arra, hogy új lendületet kapjanak a fővárosi kerékpáros fejlesztések. A Magyar Kerékpárosklub rögtön turnéra is indult, az első tapasztalatok nagyon pozitívak.

Budapest Mobilitási Terve alapján 10%-ra emelné a kerékpárral megtett utak arányát 2030-ra, ami viszont nem lehetséges a mai keretek között.” – írja a Magyar Kerékpárosklub a budapesti turnéról beszámoló cikkében, ami az elmúlt éveket nézve kétségtelen tény.

“Igazi bringásként az egyik legizgalmasabb térkép lesz a dolgozószobámban Budapest biciklis hőtérképe.” – ezt pedig már Karácsony Gergely, Budapest új főpolgármestere írta januárban Facebook oldalán, miután találkozott a Magyar Kerékpárosklub képviselőivel. Karácsony Gergely a kampányidőszakban úgy fogalmazott, hogy csalódott lenne, ha csak azok a fejlesztések valósulhatnának meg regnálása alatt, amelyeket a Kerékpárosklub – mint legfontosabb javaslatok – elküldött neki és a többi akkori jelöltnek is.

Mit ígérnek a főpolgármester-jelöltek a kerékpárosoknak?

A találkozón a főpolgármester megerősítette, hogy olyan komplex közlekedésfejlesztésben gondolkodnak a következő 4 év útfelújításai során, amiben a kerékpározás „nem a futottak még” kategóriába kerülne. A főpolgármester kevesebb és lassabb autóval tenné biztonságosabbá a várost. A városháza és a Kerékpárosklub a találkozóval megkezdte az egyeztetéseket annak érdekében, hogy ezeket a célokat megvalósíthassák. Bátor döntésekre lesz szükség, az biztos.

A Kerékpárosklub a fővárosi vezetés mellett találkozott az I. kerület, a II. kerület, a III. kerület, a VI. kerület, a VII. kerület, a VIII. kerület a X. kerület valamint Szentendre képviselőivel, polgármestereivel. Az egyes területekhez tartozó javaslatcsomagokat is megtaláljátok a linkek mögött.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet