Párizsról már többször is írtunk a Flowcycle magazinban. Említettük, hogy egyre többen váltanak autóról kerékpárra, valamint arról is esett szó, hogy a párizsiak készítettek egy felmérést az elektromos rollerek használatáról, és kiderült, hogy talán mégsem annyira környezetbarát ez a megoldás. Most a város főpolgármesteréről lesz szó, aki olyan programmal nyerte el a választók bizalmát, amelyet korábban sokan elképzelhetetelennek tartottak.

Hirdetés

A párizsi emberek számára az évek során tapasztalt dugók miatt egyre fontosabb lett a környezettudatos közlekedés és kerékpározás. Lépéseik világviszonylatban is bátornak számítanak.

Vajon milyen szerepet játszott a politika a kerékpározás ilyen szintű népszerűségében? Anne Hidalgo főpolgármester úttörő szerepvállalása elvitathatatlan ebben a sikerben. Elkötelezetten küzdött azért, hogy csökkentsék Párizsban a károsanyag-kibocsátást, szorgalmazta a kerékpárosbarát infrastruktúra kialakítását. Legfontosabb eredményei:

  • védett kerékpársávok alakítottak ki korábban olyan elképzelhetetelennek tűnő helyeken, mint a Champs Élysées
  • megduplázódott a kerékpárosok száma a város legzsúfoltabb útvonalain
  • a Szajna bal partja le lett zárva az autósok elől, a területet visszaadták a városlakóknak
  • csökkent az autóval megtett utazások száma.

Sok bírálója akad ugyan a főpolgármesternek, de eddigi népszerűsége töretlen. Úgy tűnik, a franciák látják a változtatások pozitív következményeit, ezért kitartanak Hidalgo mellett.

Idén márciusban a koronavírus-járvány ellenére megtartották a választások első fordulóját, melyet Hidalgónak fölényesen sikerült megnyernie, a szavazatok 30%-ával. Hidalgo kampányának fontos része volt a kerékpárosbarát közterek létrehozása és kerékpáros gerinchálózat kiépítése a külvárosok irányába. Tervei nem kis lépésekből állnak, már-már grandiózus elképzeléseket tartalmaznak. Az autós infrastruktúra rovására fejlesztené a zöldterületeket és a kerékpáros lehetőségeket – például a parkolóhelyek zöldterületté alakításával.

A választások második fordulóját a járványhelyzet miatt hivatalosan júniusra halasztották. Ha a második fordulót is sikerül megnyernie a jelenlegi főpolgármesternek, Párizs 15 perces várossá válhat, vagyis az ígéretek szerint minden fontos intézmény és szolgáltatás elérhető lesz majd maximum 15 percre otthonról – természetesen kerékpáron és gyalogosan.

Hirdetés
ForrásMagyar Kerékpárosklub
Online marketinges szakemberként dolgozom és szenvedélyesen szeretem a kerékpározást. Ennek a két területnek az ideális ötvözete számomra a Flowcycle. Itt egy igazán nemes cél érdekében használhatom a szaktudásom arra, hogy minél szélesebb körben népszerűsíthessük a kerékpározást és a fenntartható életmódot.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet