Mindenhonnan azt halljuk, hogy a COVID-19 világjárvány hatására ugrásszerűen megnőtt a kerékpározás iránti érdeklődés, természetesen nincs ez másképp Budapesten sem. Kicsit jobban is szerettünk volna a trendek mögé nézni, így cikkünkben megvizsgáljuk a háttérben lévő számadatokat is.

Hirdetés

Az ECF adatai alapján Európa szerte több, mint 2300 km kerékpárút fejlesztés van előterjesztve, amiből már több, mint 1000 kilométernyit át is adtak. Ezek igazán lenyűgöző számok, de vajon tényleg többet bicikliztek az emberek az elmúlt hónapokban? Amennyiben hihetünk a Google, az Eco-Counter és a Strava statisztikáknak, úgy a válasz egyértelműen igen.

A Google Térkép alkalmazását sokan használják útvonaltervezésre. Az ő statisztikáik szerint február és június között 69%-os növekedés volt tapasztalható a kerékpáros útvonaltervezési kereséseknél. A növekedés mértéke ugyan Európán belül lokálisan eltérő, azonban van néhány igen figyelemreméltó adat itt is. Finnországban és Lengyelországban négyszer többen, Németországban, Ausztriában és Svájcban pedig kétszer annyian kerestek kerékpáros útvonalat ezen a felületen.

Az eco-counter a világon több országban helyez ki automata kerékpárszámlálókat. Az ő adataik is azt mutatják, hogy valódi növekedés történt a kerékpárforgalomban. Az idei szeptemberi adatokat összehasonlítva a 2019-es számokkal egyértelműen látszik a hatalmas fejlődés. Olaszország 27,5%-os, Portugália 25,3%-os, míg Franciaország 24,5%-os növekedést tudhat be erre az időszakra.

Az itthon is hatalmas népszerűségnek örvendő Strava applikáció is hasonló számadatokat szolgáltatott a rögzített kerékpáros edzések alapján. Összességében 56%-os a növekedés 2019-hez képest. Néhány lokális példát érdemes itt is kiragadnunk:

  • Berlinben idén áprilisban a tavalyihoz képest 82%-os az emelkedés
  • Barcelonában júniusban 2019-hez képest 119%-os a növekedés
  • Londonban pedig a májust tekintve nem kevesebb, mint 222%-os emelkedés volt tapasztalható.

Tehát a számadatok egyértelműen jelzik, ez a kerékpáros boom további közlekedési infrastruktúra fejlesztéseket sürget az európai országokban. Reményeink szerint a várostervezők és a közlekedés fejlesztésért felelős szakemberek is figyelembe veszik majd munkájuk során ezeket a statisztikákat, és segítségükkel élhetőbbé és fenntarthatóbbá válhatnak a jövőben a világ nagyvárosai.

Hirdetés
ForrásECF
Online marketinges szakemberként dolgozom és szenvedélyesen szeretem a kerékpározást. Ennek a két területnek az ideális ötvözete számomra a Flowcycle. Itt egy igazán nemes cél érdekében használhatom a szaktudásom arra, hogy minél szélesebb körben népszerűsíthessük a kerékpározást és a fenntartható életmódot.

2 hozzászólás

  1. A Google kerékpáros útvonal tervező csak bizonyos országokban érhető el? Nekem Magyarországon még nem sikerült használni.

    • Igen. Magyarországon nem működik. Itt nincs sem elég nagy hagyománya, sem tisztelete a kerékpározásnak. a kiépített, használható infrastruktúráról nem is beszélve.
      Javaslom a merretekerjek.hu oldalt, szerintem ma Magyarországon a legjobb bringás útvonaltervező, köszönet érte a megalkotójának.

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet