A magyarországi Giro-rajt szervezőbizottságának elnöke szerint elképzelhető, hogy a jelenleginél egyszerűbb, a budapesti közlekedést kevésbé zavaró útvonalat jelöljenek ki a 2020-as Giro d’Italia első napjára.

Hirdetés

Révész Máriusz minderről az Inforádió Aréna című műsorában beszélt. A kormánybiztos szerint szorít az idő, hiszen az olasz szervezők február első hetében Magyarországra látogatnak és ekkor már véglegesíteni szeretnék a szakaszokat. Az útvonal újragondolására azért van lehetőség, mert egyelőre nem rendeződött a Lánchíd sorsa, így több, mint valószínű, hogy a verseny májusi időpontjakor még használható lesz Budapest egyik jelképe. A kialakult helyzet tehát lehetőséget ad arra is, hogy az időfutam pályája áthaladjon a hídon, így elkerülhető lenne a forgalmasabb Margit híd, zavartalan maradhatna a pesti alsó rakpart forgalma és a 2-es villamost sem kellene leállítani.

A jelenleg hivatalos útvonal a Margit hídi kitérővel.

A fővárosi közgyűlés ma (január 29-én) is tárgyalja a Lánchíd felújításának sorsát, de igazán érdemi határozat nem fog születni, csupán a beadott pályázatok (túlárazottságáról) és a forráshiány megállapításáról, illetve a híd lehetséges forgalomcsökkentéséhez szükséges társadalmi párbeszéd megkezdéséről fognak tárgyalni. Utóbbi egyébként nem kis lépés lehet a felé, hogy a hídból gyalogos és kerékpáros hidat csináljanak, ami tekintve azt, hogy tíz évvel ezelőtt még tiltott volt a bringások számára, óriási előrelépés lenne.

Révész Máriusz azt is elhintette, hogy a 2020-as Tour de Hongrie-n legalább hat World Tour csapat el fog indulni. Eddig a szervezők a Trek-Segafredo, az Astana, a Mitchelton-Scott és a Jumbo – Visma részvételét jelentették be. A sztárparádéra pont a hazai Giro-szervezés miatt van lehetőség, ugyanis az első három magyarországi szakasz után a csapatok felszerelése Magyarországon marad, hogy részt vehessenek a május 13-17. között megrendezett Magyar Körversenyen.

A magyarországi Giro-rendezés következő előeseménye január 30-án lesz. A Rózsaszín fények éjszakáján a városligeti kísérőprogramok mellett rózsaszínbe öltöznek Magyarország leghíresebb építményei.

Rózsaszín fények éjszakája/100 nap a Giro d’Italiáig

Hirdetés
A bringázás mellett az írás volt az első olyan dolog az életemben, ami több, mint két hétig le tudott kötni és ez máig is tart. Ebből lett a Flowcycle, ahol az a célom, hogy bemutassam, a bringa nem csak szimplán egy eszköz, hanem megoldás korunk legtöbb égető problémájára. És mellette piszkosul élvezetes is!

Hozzászólnál, vitatkoznál? Itt megteheted!

Ne felejtsd el a hozzászólást!
Kihagytad a nevet